pro race 1.2 spigot rings??? nitron snoepjes

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Hanm
Lid

Bericht door Hanm »

Ja hoor, ook mijn set is binnen :thumbsup:
Al met al een maand geduurd, valt me eigenlijk nog mee heb langere levertijden meegemaakt van Thorney ;-)

Nu bandjes kiezen, ik zie dat jij 195/65 gaat gebruiken, maar is 195/60 niet de originele Lotusmaat? aangezien de Toyo's niet in die maat leverbaar zijn had ik dat eigenlijk als optie afgeschreven :oops:
Speedster Z22SE (147pk), Mei 2005
9-3X 2.0T Biopower (240pk), Juli 2010
9-3 Viggen Troll R Coupé (280pk), Maart 2000
XC60 D5 AWD Summum (215pk), April 2012
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

55 ipv 50 :wink:

Ik had aanvankelijk 195/50 16 besteld. Jan de Jong had beide voorbanden laten komen, maar na overleg met van Sten in het weekend vond hij dat ik 55 moest aanhouden ivm de geometrie van de wagen en de rolomtrek en evt. problemen met het abs. Laatstgenoemde vond ik zelf niet belangrijk daar dat is aan te passen, maar de rest wel. Heb zijn advies dus maar opgevolgd.

Overigens zeer netjes dat hij me vandaag direct heeft gebeld bij aankomst van de banden!
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Vraag is dan nu aan jou (want ik wil ook alles weten) waar je deze velgen in NL kunt krijgen (zelfde specs als tms), wat de wachttijd is en wat je moet aftikken. Voor volgend seizoen heb ik er namelijk graag een set bij.
Geen idee. Ik zag alleen dat je bij verschillende tuners e.d. deze velgen kunt kopen. Inderdaad nergens staan er prijzen. Maar was gewoon nieuwsgierig of iemand wat uitgezocht had en wat van die mannen had gebeld. Niet dus bleek uit de reacties.

Ik wil namelijk op termijn ook 16" en 17" setje erbij. Ik heb dat probleem van de hoogte overigens niet omdat ik zo'n vxr abs heb.

Ik hoor ook niemand klagen over beschadigde velgen dat is ook bemoedigend. Zijn ze een beetje goed ingepakt of was het geluk?
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Dat is dus precies de reden waarom ik ze uit het buitenland bestel. Ik heb geen trek om rond te bellen. Wil gewoon een heldere omschrijving + prijs.

De achterwielen waren netjes in dozen verpakt met een beschermvelletje en een kunststof ring om de velgrand. Voorvelgjes zaten in een kleine doos. Op dezelfde manier verpakt en met een kartonnen plaat ertussen. In mijn geval waren de velgen erg mooi afgewerkt.
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

allen schreef:55 ipv 50 :wink:

Ik had aanvankelijk 195/50 16 besteld. Jan de Jong had beide voorbanden laten komen, maar na overleg met van Sten in het weekend vond hij dat ik 55 moest aanhouden ivm de geometrie van de wagen en de rolomtrek en evt. problemen met het abs. Laatstgenoemde vond ik zelf niet belangrijk daar dat is aan te passen, maar de rest wel. Heb zijn advies dus maar opgevolgd.

Overigens zeer netjes dat hij me vandaag direct heeft gebeld bij aankomst van de banden!
Heb ook vorig jaar gekozen voor 195/55/16 in plaats van 195/50/16 (maar dan BF Goodrich G-Force profiler) in verband met de rolomtrek (lees ABS). Stuurt minder scherp in dan 175/50/17 Bridgestones i.v.m. de wanghoogte en een wat slappere wang maar voor mij perfect want iets meer demping op hobbelwegen. En beter op nat omdat de krachten wat minder direct worden overgedragen. De geometrie wqas voor mij niet belangrijk, omdat deze toch aangepast moest worden i.v.m. de verlaging door Nitrons. Maar het blijft een kwestie van smaak/gevoel.

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
ohjeetje..
Actief lid

piet schreef:
Vraag is dan nu aan jou (want ik wil ook alles weten) waar je deze velgen in NL kunt krijgen (zelfde specs als tms), wat de wachttijd is en wat je moet aftikken. Voor volgend seizoen heb ik er namelijk graag een set bij.

Ik wil namelijk op termijn ook 16" en 17" setje erbij. Ik heb dat probleem van de hoogte overigens niet omdat ik zo'n vxr abs heb.

Ik hoor ook niemand klagen over beschadigde velgen dat is ook bemoedigend. Zijn ze een beetje goed ingepakt of was het geluk?
Als je VXR ABS hebt, zou ik gaan voor 195/50/16, want helemaal daarop afgesteld. Ik weet niet hoe het ABS reageert op 195/55/16 mocht je dat willen.
Mijn velgen waren ook niet beschadigd bij aflevering. Dus geen geluk maar gewoon.

Groeten,

Nico
Speedster 2.2
Golf GTI
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Goed om te horen dat de velgen onbeschadigd aan komen. Kan ze dus gerust in Engeland bestellen.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

De geometrie weer aanpassen met het onderstel noemde hij 'ergens de omgekeerde wereld'. Minder scherp insturen was ik zelf niet naar op zoek. Ik ken de letterlijke verschillen tussen het chassis en de ophanging tussen een Speedster en Elise niet, waarop ik voorlopig maar vertrouw op hun aanbeveling. Mochten de wangen me niet bevallen geef ik die velgen in de zomer alsnog een facelift voor een 50 band. :idea:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik denk dat als je de wang echt te zacht vind, dat je dan eigenlijk naar een ander merk/type band uit moet kijken Allen, die 10% minder wanghoogte zal slechts een subtiel verschil zijn denk ik...
Afbeelding
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Als die ABS unit op de speedster voor zoveel problemen zorgt, waarom slopen jullie dat ding er dan niet helemaal uit?
Ben je van gelijk alle problemen verlost :roll:
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Ok Maik, hopelijk kan ik vrijdagochtend even snel wat tijd vinden ze om te wisselen. Dan weet ik hoe ze rijden. Dan bandwang is nu iig een stuk hoger dan m'n huidige fietsbanden. Ben dus benieuwd.

Bert, voor het circuit wil ik sowieso een keer een schakelaar tussen zetten. Ben een keer met een andere auto in de slip geraakt op Zandvoort. Abs is op zo'n moment even geen pretje. Echt eruit hoeft het van mij niet. Want op de straat kan het dan wel weer eens fijn zijn. Met name in de wintermaanden.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Waar blijven de Nitrons. Want afgezien de wegligging wil ik ze ineens ook voor de looks!

Afbeelding

Volgende week even de oude achtervelg bij Opel Centrum in Oosterhout afleveren. Werd me nog even fijntjes verteld dat ik wel moet afrekenen voor het eraf halen van de band. Zo gratis zijn recall werkzaamheden dan nog net niet bij ze. :shock: :wink:
Hanm
Lid

Bericht door Hanm »

Erg mooi Allen :woship: ik kan niet wachten tot ik zover ben, volgend weekend in NL, hopelijk komt het er dan van! Ze moeten er in elk geval eind van de maand op zitten want wil nu toch echt eens een keer de meeting bijwonen.
Speedster Z22SE (147pk), Mei 2005
9-3X 2.0T Biopower (240pk), Juli 2010
9-3 Viggen Troll R Coupé (280pk), Maart 2000
XC60 D5 AWD Summum (215pk), April 2012
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ze steken wel erg af bij de rest van de auto. :wink:
Veel remmen dan maar.
ohjeetje..
Actief lid

allen schreef:Waar blijven de Nitrons. Want afgezien de wegligging wil ik ze ineens ook voor de looks!

Afbeelding

Volgende week even de oude achtervelg bij Opel Centrum in Oosterhout afleveren. Werd me nog even fijntjes verteld dat ik wel moet afrekenen voor het eraf halen van de band. Zo gratis zijn recall werkzaamheden dan nog net niet bij ze. :shock: :wink:
Wat is jouw ervaring met deze "ballon"banden? De beschermingslaag moet er natuurlijk wel afgereden worden voor een definitieve beoordeling, maar tot nu toe?

Groeten,

Nico
Speedster 2.2
Golf GTI
Plaats reactie