
Bijeenkomst slot Zeist
Persbericht
Ik heb hulp nodig voor het maken van het persbericht.
Wie weet het antwoord op de volgende vragen:
- De Speedster werd geïntroduceerd in 2001, wanneer werd de productie gestopt?
- Hoeveel zijn er naar Nederland gehaald?
- Zitten er Lotus-onderdelen in de Speedster?
Alvast bedankt.
Wie weet het antwoord op de volgende vragen:
- De Speedster werd geïntroduceerd in 2001, wanneer werd de productie gestopt?
- Hoeveel zijn er naar Nederland gehaald?
- Zitten er Lotus-onderdelen in de Speedster?
Alvast bedankt.
tsja...
Beste Murdock,
Ik doe maar een voorzet, ongetwijfeld zijn er collegae - Speedy's die andere / aanvullende meningen hebben
Bezoek aan LOTUS medio april leerde dat daar op dat moment de laatste T's werden geproduceerd en allemaal 'op bestelling' (de productie van de 2.2 is al langer gestopt). Een Duits bericht 'elders op dit forum' laat zien dat er sinds deze maand geen Speedy's meer kunnen worden besteld. (en toch, toch zie je de Speedy / T nog prominent in prijslijsten staan, dus misschien staat er nog ergens één
)
Via de officiële kanalen zijn er in Nederland 200 2.2's en nog geen 30 T's geimporteerd. Maar allerlei neven-import zal dit aantal wel hebben aangepast (net als inmiddels de nodige schadegevallen
)
Autovisie meldt deze week over de Speedy: 'LOTUS ziel en looks'. En volgens het GM 'introductieboekje' uit 2001 zijn 'Meer dan 90% van de onderdelen uniek voor de Speedster.'
Ik doe maar een voorzet, ongetwijfeld zijn er collegae - Speedy's die andere / aanvullende meningen hebben

Bezoek aan LOTUS medio april leerde dat daar op dat moment de laatste T's werden geproduceerd en allemaal 'op bestelling' (de productie van de 2.2 is al langer gestopt). Een Duits bericht 'elders op dit forum' laat zien dat er sinds deze maand geen Speedy's meer kunnen worden besteld. (en toch, toch zie je de Speedy / T nog prominent in prijslijsten staan, dus misschien staat er nog ergens één

Via de officiële kanalen zijn er in Nederland 200 2.2's en nog geen 30 T's geimporteerd. Maar allerlei neven-import zal dit aantal wel hebben aangepast (net als inmiddels de nodige schadegevallen

Autovisie meldt deze week over de Speedy: 'LOTUS ziel en looks'. En volgens het GM 'introductieboekje' uit 2001 zijn 'Meer dan 90% van de onderdelen uniek voor de Speedster.'

persbericht
Dankjewel Dutch Boy, hier dan de aangepaste tekst indien de inhoud correct is:
-- Persbericht Opel Speedster Dag --
Zeldzame racers in Zeist
Wie denkt bij Opel aan een supersnelle tweezitter van aluminium uit de Engelse Lotusfabriek? Nu nog niemand misschien maar dat verandert als je de zeldzame Opel Speedster ziet. Een aantal exemplaren van deze sportauto – Nederland heeft zo’n 230 bezitters – zijn zaterdag 4 juni te bezichtigen op het terrein van het Slot in Zeist.
De bijeenkomst wordt georganiseerd door de Speedster Club Nederland. “Via het forum op de website van de club, www.speedsterclub.nl, lieten de Speedstereigenaren uit Nederland en België weten dat ze in het midden van Nederland bij elkaar wilden komen”, aldus initiatiefnemer en Zeistenaar Martin van Dijk. “Speedstereigenaren zijn liefhebbers van het échte autorijden: vlak boven het asfalt met je hoofd in de wind en de motor in je rug”.
Tussen 10 uur en half 12 verzamelen de sportwagens bij het Slot Zeist waarna ze gezamenlijk een rit door de Utrechtse Heuvelrug en het Land van Maas en Waal maken. Het eindpunt is de Louwman autocollectie in Raamsdonkveer.
-- Einde persbericht --
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
René van Dijk via 06-######## of met Martin van Dijk via 06-########.
De routebeschrijving is te downloaden via:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/download.php?id=382
Ga voor een testrapport van de Opel Speedster naar: http://autogids.autotrader.nl/autotestr ... &ref=atdnl
-- Persbericht Opel Speedster Dag --
Zeldzame racers in Zeist
Wie denkt bij Opel aan een supersnelle tweezitter van aluminium uit de Engelse Lotusfabriek? Nu nog niemand misschien maar dat verandert als je de zeldzame Opel Speedster ziet. Een aantal exemplaren van deze sportauto – Nederland heeft zo’n 230 bezitters – zijn zaterdag 4 juni te bezichtigen op het terrein van het Slot in Zeist.
De bijeenkomst wordt georganiseerd door de Speedster Club Nederland. “Via het forum op de website van de club, www.speedsterclub.nl, lieten de Speedstereigenaren uit Nederland en België weten dat ze in het midden van Nederland bij elkaar wilden komen”, aldus initiatiefnemer en Zeistenaar Martin van Dijk. “Speedstereigenaren zijn liefhebbers van het échte autorijden: vlak boven het asfalt met je hoofd in de wind en de motor in je rug”.
Tussen 10 uur en half 12 verzamelen de sportwagens bij het Slot Zeist waarna ze gezamenlijk een rit door de Utrechtse Heuvelrug en het Land van Maas en Waal maken. Het eindpunt is de Louwman autocollectie in Raamsdonkveer.
-- Einde persbericht --
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
René van Dijk via 06-######## of met Martin van Dijk via 06-########.
De routebeschrijving is te downloaden via:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/download.php?id=382
Ga voor een testrapport van de Opel Speedster naar: http://autogids.autotrader.nl/autotestr ... &ref=atdnl
bier
Er is meer....
ik heb met de directeur van de Louwman Collctie gesproken en we worden met open armen onthaald.
We krijgen 50% korting op de toegang van € 8,- en voor het fotomoment wordt ons aaneraden de auto's één voor één langs te pomp te rijden en te fotograferen (zie foto routebeschrijving).
Er wordt geen alcohol geschonken omdat het een automuseum is. Frisdranken kosten € 1.20.
Er staat een Opel in het museum uit 1910, zeg maar de voorloper van de Speedster
Het museum sluit om vijf uur exact en ons wordt aangeraden een biertje te drinken in het centrum vna Geertruidenberg. Dit schijnt de oudste stad van Nederland te zijn en op het oude klinkerplein met terrasjes zijn parkeermogelijkheden.
ik heb met de directeur van de Louwman Collctie gesproken en we worden met open armen onthaald.
We krijgen 50% korting op de toegang van € 8,- en voor het fotomoment wordt ons aaneraden de auto's één voor één langs te pomp te rijden en te fotograferen (zie foto routebeschrijving).
Er wordt geen alcohol geschonken omdat het een automuseum is. Frisdranken kosten € 1.20.
Er staat een Opel in het museum uit 1910, zeg maar de voorloper van de Speedster
Het museum sluit om vijf uur exact en ons wordt aangeraden een biertje te drinken in het centrum vna Geertruidenberg. Dit schijnt de oudste stad van Nederland te zijn en op het oude klinkerplein met terrasjes zijn parkeermogelijkheden.
steeds mooier....
Het wordt steeds mooier 

Nou Dutch Boy, jouw cijfers over het aantal Speedsters houden de mensen wel bezig.
De AutoTelegraaf is wel geïnteresseerd in onze bijeenkomst maar wilde weten waar die 230 eigenaren op gebaseerd zijn. Volgens Opel Nederland zijn het er veel minder maar dat wordt uitgezocht.
Verder heeft Opel altijd gezegd dat de laatste Speedster in september gebouwd wordt wat volgens een Duits bericht in dit forum wordt tegengesproken. daar staat dat 21/22 mei de laatste Turbo is gemaakt.
De cijfers van Autoweek die jullie opgeteld hebben kloppen niet altijd. Zij betrekken de getallen van een partij die export er niet uitfiltert, is mij verteld.
Grote vraag is dus: hoeveel Speedsters zijn er?
Ik zie het zaterdag in Zeist wel want daar schijnen de échte Speedster-eigenaren te komen. Wie niet komt telt gewoon niet mee.
Ik heb zelf een Volkswagen, by the way....
De AutoTelegraaf is wel geïnteresseerd in onze bijeenkomst maar wilde weten waar die 230 eigenaren op gebaseerd zijn. Volgens Opel Nederland zijn het er veel minder maar dat wordt uitgezocht.
Verder heeft Opel altijd gezegd dat de laatste Speedster in september gebouwd wordt wat volgens een Duits bericht in dit forum wordt tegengesproken. daar staat dat 21/22 mei de laatste Turbo is gemaakt.
De cijfers van Autoweek die jullie opgeteld hebben kloppen niet altijd. Zij betrekken de getallen van een partij die export er niet uitfiltert, is mij verteld.
Grote vraag is dus: hoeveel Speedsters zijn er?
Ik zie het zaterdag in Zeist wel want daar schijnen de échte Speedster-eigenaren te komen. Wie niet komt telt gewoon niet mee.
Ik heb zelf een Volkswagen, by the way....
da's raar
Jans, da's best raar dat aantal van 184 want:
- al vanaf 2001 zijn de Nederlandse Opel dealers, niet altijd tot hun onverdeeld genoegen
, opgezadeld met 200 2.2's
- gezien het bouwjaar dienen al deze Speedy's bij aanvang van dit jaar voorzien te zijn van een kenteken (ook al staat ie in de showroom). Welke wettelijke regeling dat dit is, dat weet ik niet maar dat verklaarde mijn dealer toen ik zag dat hun laatste (delphin grey) 2.2 op kenteken stond.
- enkele ex. zijn al bij de proefrit 'total loss' verklaard
- ook weet ik dat m.n. in 2001 / 2002 door onze BPM de Speedy in NL voor Britten goedkoper was om aan te schaffen dan in hun eigen thuis (en productie
) land
De 2.2 kon je daarom toen ook als linksgestuurde VAUXHALL bestellen
(wel apart)
- de T's zijn altijd 'slechts' op bestelling geleverd
Murdoch, wat betreft de productie tot september, dat klopt met de info die ik ontving bij LOTUS: omdat de (volgens hen allemaal reeds bestelde
) T's 'tussen (de Elises) door' worden geproduceerd, zal de laatste waarschijnlijk in die maand de fabriek verlaten.
Wel leuk dat er zoveel onduidelijk is, terwijl wij allemaal maar denken dat we het hier zo goed geregeld hebben
Ik doe dus ook maar een gok .............
- al vanaf 2001 zijn de Nederlandse Opel dealers, niet altijd tot hun onverdeeld genoegen

- gezien het bouwjaar dienen al deze Speedy's bij aanvang van dit jaar voorzien te zijn van een kenteken (ook al staat ie in de showroom). Welke wettelijke regeling dat dit is, dat weet ik niet maar dat verklaarde mijn dealer toen ik zag dat hun laatste (delphin grey) 2.2 op kenteken stond.
- enkele ex. zijn al bij de proefrit 'total loss' verklaard

- ook weet ik dat m.n. in 2001 / 2002 door onze BPM de Speedy in NL voor Britten goedkoper was om aan te schaffen dan in hun eigen thuis (en productie



- de T's zijn altijd 'slechts' op bestelling geleverd
Murdoch, wat betreft de productie tot september, dat klopt met de info die ik ontving bij LOTUS: omdat de (volgens hen allemaal reeds bestelde

Wel leuk dat er zoveel onduidelijk is, terwijl wij allemaal maar denken dat we het hier zo goed geregeld hebben

Opel logo
O ja Murdoch,
Tuurlijk ben je, wat mij betreft (en ik denk 'de rest' ook), meer dan van harte welkom, zeker gezien je inspannngen
Je kunt op je vw altijd nog een OPEL logo plakken, er zijn voldoende leden die er nog één over hebben
Tuurlijk ben je, wat mij betreft (en ik denk 'de rest' ook), meer dan van harte welkom, zeker gezien je inspannngen

Je kunt op je vw altijd nog een OPEL logo plakken, er zijn voldoende leden die er nog één over hebben

concurrentie
Nog leuker: de concurrentie is nog beter op de hoogte (maar ja dat zie je in het verdere bedrijfsleven wel vaker
)
Maar, net wat Murdoch voorstelt is misschien nog niet zo'n gek idee: wie er zaterdag niet is telt niet meer mee......................

Maar, net wat Murdoch voorstelt is misschien nog niet zo'n gek idee: wie er zaterdag niet is telt niet meer mee......................
Re: concurrentie
PerfektDutch Boy schreef:Nog leuker: de concurrentie is nog beter op de hoogte (maar ja dat zie je in het verdere bedrijfsleven wel vaker)
Maar, net wat Murdoch voorstelt is misschien nog niet zo'n gek idee: wie er zaterdag niet is telt niet meer mee......................

jans