Bekleding

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bekleding

Bericht door Dennizz »

Ik heb een blauwe speedy met beige "leren" stoelen. Dat vind ik wel een min punt van deze auto, het oubollige kleurtje van het interieur.

Ik ben inmiddels al bij zo`n 4 zaken langs geweest om het volgende te vragen:

Grijze deurpaneel - blauw bekleden
beige deurpaneel - zwart bekleden
midden console - zijkanten zwart, bovenop blauw bekleden
stoelen- zijkant en hoofdsteun zwart, zit- en ruggedeelte blauw bekleden

Het is nog niet duidelijk of er nu echt leer inzet of kunstleer. Verschillende zaken geven hier een andere mening over. Ook het prijsverschil tussen verschillende zaken is enorm.

Weet iemand of het interieur echt leer is en misschien nog wat goedkope/goede bekleed adressen? In oude topics vind ik hier weinig over terug en eventueel foto`s.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Misschien wilt er iemand van de club wel ruilen met zijn eigen zwarte interieur? Of is het standaard zwarte interieur ook weer te saai? :wink:
Afbeelding
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Van dit bedrijf, welke overigens niet bekleed voor freebees, heb ik wel werk gezien. Het is niet heel veel leer, dus ik zou ze eens een offerte laten maken. Wat voor de een reteduur is, kan voor jou misschien nog schappelijk zijn.
http://www.bernardcools.nl

Soms zie ik van die soort 'pimpwagens' waarvan de tranen in m'n ogen schieten als ik de stiksels en het leer zie. Dan is 3 euro nog te duur.
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:Misschien wilt er iemand van de club wel ruilen met zijn eigen zwarte interieur? Of is het standaard zwarte interieur ook weer te saai? :wink:
uh ja.... :oops:

Ik wil richting dit gaan:
Afbeelding
Dan boven op de middeconsole ook blauw bekleed en geen motief op de deurpanelen.
Arno
Contacteer:

Re: Bekleding

Bericht door Arno »

Dennizz schreef: Het is nog niet duidelijk of er nu echt leer inzet of kunstleer. Verschillende zaken geven hier een andere mening over. Ook het prijsverschil tussen verschillende zaken is enorm.
Vaak zie je dat fabrikanten bij 'leer' interieur vooral de gebruiks oppervlakken zoals de stoel oppervlakken etc. gebruik maken van echt en stevig/dik leer. Dit moet slijtvast zijn.

De rest is vaak van een dunnere/goedkopere leer soort of zelfs inderdaad een kunst-leer. Dat scheelt behoorlijk in de prijs van het totaal-plaatje.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

over smaak valt natuurlijk te twisten, maar je zou kunnen overwegen je stoelen in zwarte stof te laten bekleden..

Niet zo zweterig zomers, niet zo koud 's winters, je zit vaster in je stoel, maar het slijt misschien wat sneller..

gr,
The-Duke
The bullshit stops when the light drops
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Let even op dat autoleer echt heel andere eigenschappen heeft. Goed leer is niet zweterig in de zomer. Het leer op bijvoorbeeld de sofa thuis is niet te vergelijken met wat je in de auto laat zetten. Goed informeren dus.
Dennizz

Bericht door Dennizz »

the-duke schreef:over smaak valt natuurlijk te twisten, maar je zou kunnen overwegen je stoelen in zwarte stof te laten bekleden..

Niet zo zweterig zomers, niet zo koud 's winters, je zit vaster in je stoel, maar het slijt misschien wat sneller..

gr,
The-Duke
Ik zou het graag in kleur willen en gekleurd stof wordt snel vies en dat vind ik zonde. Al een aantal keer gezien dat het vies is/wordt. Helemaal zwart vind ik minder mooi.

Voorzover ik zelf doorheb zit ik in m`n leren stoel met 4-puntsgordels al echt vast (en dat met 60 kg ;)). Heb nog niet opgemerkt dat ik schuif of glij.

Ik laat het wel doen bij een bedrijf die voornamelijk auto interieurs, motor zadels/pakken doen. Inmiddels begrepen dat echt leer wel een pre is dus :D
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Vooral goed leer. Betaal nu liever wat meer als je niet van plan bent de auto op korte termijn te verkopen. Je hebt daar uiteindelijk meer plezier van.
Dennizz

Bericht door Dennizz »

allen schreef:Vooral goed leer. Betaal nu liever wat meer als je niet van plan bent de auto op korte termijn te verkopen. Je hebt daar uiteindelijk meer plezier van.
nu mijn vraag: wat is goed leer?

Ik ben nu bij een aantal zaken geweest maar ik ben echt een leek in die koeienhuiden. Op school wel eens een project gedaan over van Bommel schoenen en die haalde hun huiden uit bepaalde provincies verspreid over de wereld en maakte gebruik van speciale looierijen.

Is er misschien een keurmerk voor leer? Of moet je kijken naar gewicht per meter of enkel de dikte? Om heel eerlijk te zijn, zie ik al geen verschil tussen kunst- en echt leer als het ergens op zit :roll:
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

ik weet een ECHTE goeie,morgen post ik het adres wel............

Dat is echt auto stoelen leer(F!$!^CK*!&NG duur)voor bv bmw's en porsche kwaliteit,hebben we ook ooit eens de speedster mee vervraaid,en ik een keer een ouwuh porsche mee opgeknapt...TOP SPUL!!!!

Morgen meer info

P.S. ik zit in de leer/schoen handel dus ik weet wel een beetje :roll: wat goed is :roll: :wink:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

Kep em al hier komttie dan!!!

http://www.hlvanleeuwenbv.nl/home.php?lang=NL

Dan ffkes zoeken naar producten(links op de pagina)en dan automobielen.....

Succes! 8)
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Bernard Cools doet de bekleding voor onze eigen stoelen en ik sta voor 100% in voor de kwaliteit daarvan.

Ze zijn daar zeker niet goedkoop, maar het zijn wel vakmensen. Ik heb al eens e.e.a. geprobeerd met andere bedrijven, maar als ik echt mooie bekleding wil ga ik naar Bernard Cools.

Je moet overigens ook een beetje geduld hebben want ze zitten daar constant tot de nok toe gevuld met bekleding klussen voor nieuwe BMW's, Mini's etc. (BPM voordeel).

Bij onze stoelen is het verhaal nog eenvoudiger.. de enige die tot nu toe in staat is geweest om die dingen behoorlijk te bekleden is Cools. De vorm van de stoelen maakt het allemaal een tikje complex (holle en bolle vormen in één stuk), maar ze weten het daar helemaal superstrak te krijgen. Petje af!
Afbeelding
SteV6

Bericht door SteV6 »

Als je maar niet bij de interieurknakker van DGB (De Grote Beurt) terecht komt. Wat een prutser zeg, gruwelijk Afbeelding

Altijd trekken de naden, plooit het (nep)leder, of klopt de weefrichting van de stoffen niet. Net ook weer tranen in de ogen over zijn werk voor die surfbus ...

SteV6
S4 Avant
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Het leukste aan die dgb soort leerbekleders is dat je van strakke stoelen ineens een modelletje "rubberen opblaastuinstoel" krijgt. Veel te veel vulling en dan roepen ze: Kijk, lekker strak bekleed! :lol:
Stephan, ik krijg ook altijd tranen in m'n ogen van hun. Maar dat is van het lachen. :twisted:
Plaats reactie