He guy’s, nou ik heb me de afgelopen week even afzijdig gehouden om te kijken wat er ging gebeuren met het hele verhaal. Kennelijk brengen deze mensen nogal wat los! : )
Dat heeft geresulteerd in een reactie van hun kant naar mij begin vorige week met de mededeling dat ze het helemaal niet leuk vonden om zo bekend te staan, maar ze ging jullie allemaal het tegendeel bewijzen door DIRECT naar mij een aanbetaling over te maken en volgende week een foto MET Speedster op het forum te zetten!! Jullie zullen begrijpen dat ik daar even op heb gewacht en raad eens…??? NIETS GEBEURD!! Hoe is het fu*&#ng mogelijk he??!!!
Voor mij is de maat nu vol, de Speedster is voor deze 2 mensen niet meer te koop. Je gaat toch uit van de verkoop (helemaal als er in je huis aan de tafel gewoon een deal gesloten word) en het brengt enorm veel frustratie mee als je de koper daarna niet meer te pakken krijgt en constant aan het lijntje gehouden wordt (of niet GTSKE?)
Dit verhaal is enerzijds ter vermaak (uiteindelijk is het natuurlijk zo bizar dat we er ook gewoon om moeten lachen toch!?) maar anderzijds ook vooral als waarschuwing voor wie in de toekomst met deze mensen in zee wil gaan. Niet doen! Bespaar je de frustratie en moeite!
(voor Speedster 1 en 2 heb ik even een posting gebruikt van Bert!)
Speedster 1:
Omdat de garage het kentekenbewijs was kwijtgeraakt ging die eerste aankoop niet door, is dus niet de schuld van 'de persoon in kwestie'
Speedster 2:
de 2e Speedster gekocht (!) op 23 Juli en de eerste 14 dagen geen tijd gehad om deze op te halen, gewoon te druk had met boefjes vangen.
vele malen contact gezocht zonder resultaat
op 13 augustus kreeg Gtske nog een SMS'je dat er iets begrijpbaars tussen gekomen was en dat hij 's avonds een telefoontje zou krijgen.
maar zoals verwacht: op 23 Augustus was er helaas nog steeds niet gebeld.
De verklaring komt op 5 september, bijna 1½ maand na de aankoop! : ziekenhuis opname. Maar de belofte om persoonlijk te zorgen dat e.e.a in order komt.
Het goede nieuws is op 15 september "donderdag zal de speedster afgehaald zal worden".
En dan op 20 september het bericht van Gtske dat hij de speedster, na 2 maanden gereserveerd te hebben, ineens aan iemand anders verkoopt.
Dus ook dit is geheel buiten de schuld om van 'de persoon in kwestie'.
Speedster 3:
De mijne dus. Direct NA de verkoop van de Speedster van GTSKE heb ik balletje opgegooid dat mijn Speedster wellicht dan een alternatief zou kunnen zijn, hier werd direct positief op gereageerd:
Reactie: Ziet er naar uit dat ik gebruik ga maken van je aanbod. De Belgische Speedster is onder mijn neus verkocht. Jammer maar helaas. Had al een afspraak staan voor de keuring....
Eea op en neer gemaild voor wat gegevens over de auto…
21/9: Ik bel je morgen even vanaf mijn werk.
Niets vernomen…..
22/9 nog maar een keer gevraagd of ze nog ging bellen: Ik vraag wel even of mijn vriend je kan bellen.
Niets vernomen…..
Gemaild: Ik heb nog niets van hem vernomen by the way....
Heb je nog wel interesse?
25/9 Mijn mannetje zit nu in Engeland, en is morgen terug. Heb hem al alles verteld over je Speedster. Ik zit er boven op.
Niets vernomen…..
Gemaild: en? kan ik jullie binnenkort verwachten voor een proefrit?
Niets vernomen….
7/10 Gemaild: Kan ik nog rekening met je houden?? ik wil hem graag dit jaar verkopen (ivm stallingskosten voor de winter) dus ga weer actief op de marktplaatsen etc staan. echter zou ik het serieus prettig vinden de auto aan iemand via het forum te verkopen......kan ik nog af en toe lezen hoe het met haar gaat
Daarna: enorm veel mailwisselingen, ik ga jullie er niets eens mee vermoeien…..
Uiteindelijk een afspraak! Zaterdag de 11e komt hij langs!!!
Ehhh…juist: niets vernomen, daar blijf je dan thuis voor! Achteraf bleek zijn auto kapot EN zijn telefoon leeg, je zult het maar treffen!
Mailcontact over en weer, nieuwe afspraak! Vrijdag 24 oktober!!
En warempel, er komt contact…… 4 uur later dan de afspraak (daar gaat mijn halve dag die ik vrij had genomen) maar toch: er is iemand!
En hoe! Hij is verkocht!!! Voor de vraagprijs nog wel, geen enkel probleem!
Gezien de eerdere loze beloftes vraag ik om wat handgeld (E500) zodat ik zeker van ben dat hij nu definitief verkocht is. geen probleem, ik rij met hem mee naar een pinapparaat en denk bij mezelf: HOE gaat hij hier nu weer iets op verzinnen..... en JA HOOR!!! bij de pin aangekomen is meneer zijn portomonee kwijt!! Maar goed hij raced wel even terug naar Rotterdam en komt dan weer terug om dat voorschot te betalen. Je raad het al: hij belt laat op de avond dat hij in de file stond (22:00…) en dat de pomp inmiddels dicht was….
Maarrrrr de volgende ochtend zou hij de betaling komen doen!!! En de auto meteen meenemen!
Je raad het al, niemand verschenen en de komende dagen: geen gehoor, geen antwoord op mail of sms…
We spreken inmiddels 28/10: mail van Bitterkoekje! Ze had het zo druk met boefjes vangen (he, komt bekend voor) EN ze heeft de tijd genomen om goed over de beslissing na te denken…. HEH!!!?? De Speedster was toch al verkocht??
Mail van 29/10: Even concreet : Jouw Speedster is de enige optie voor ons. Precies naar ons zin. ( Lees : mijn zin ) Wil je vast een aanbetaling? Maak ik deze vast aan je over!
En even later: Ik ga internet bankieren, en dan racen naar mijn werk.
Het is nu 3 november…… geen aanbetaling, geen sms, geen mail…… ik geef het op!
Ik ga me niet langer laten frustreren. Ik heb inmiddels gemaild dat de Speedster voor hen niet meer te koop is….
Be ware als je met deze mensen in zee gaat, voor (ver)koop van een auto of andere zaken….. er komt niets van terecht.
Zo, dat moest ik even kwijt….. ben meteen opgelucht! Biertje iemand?
Ze lezen hier mee en vinden het niet leuk dat er zo over hun wordt gepraat. Ze zullen het tegendeel wel even bewijzen !!!
Onbetrouwbaar volk en een goede zet om je verhaal hier te posten.
Goed van je om de auto niet meer te willen verkopen aan dit soort mensen. Wel jammer dat je zo aan het lijntje bent gehouden.
Als ik de siteowner was, dan zou ik de naam meteen schrappen uit de ledenlijst. Zulke mensen hebben hier niets te zoeken. Dit is al de de zoveelste die ze in de maling nemen.
Ik vind het wel jammer voor je want er lijkt me niets zo fijn om af en toe nog eens iets te lezen over je ex-auto.
Ik wens je succes met de verkoop en hoop dat je hem snel kunt verkopen aan een echte liefhebber die wel zijn afspraken nakomt.
Na je mededeling van vorige week had ik niet verwacht dat het nog gekker kon. Hoe ver kon ik er naast zitten.....
Dat je besluiteloos bent is geen misdaad. Maar goedbedoelende mensen aan het lijntje houden is verre van correct. Terechte beslissing dus naar mijn idee om de stekker er uit te trekken.
Je hoort weleens de opmerking dat er mensen zijn die zo goed kunnen 'liegen' dat ze het zelf gaan geloven. Ik kan niet ontkennen dat ik vanaf nu in het vervolg bij het horen van deze opmerking waarschijnlijk meteen aan deze topic zal gaan denken. Niet dat ik de personen in kwestie direct als leugenaar bestempel, maar het is mij allemaal net iets te vaak te toevallig....
Nogmaals: succes met de verkoop!
Enne, dat biertje zou me best smaken
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Groot gelijk Dimitri, ik denk dat dit topic er niet mooier op gaat worden...
En dan te bedenken dat ik eerder nog mijn excuses had gemaakt naar die zonderlinge dame... mijn nare voorgevoel was namelijk helemaal terecht!
Wat een bizar verhaal zeg, zelfs de beste fictieschrijver had dit nooit kunnen verzinnen.
En nu maar hopen dat ze geen andere mensen zo gaan bedonderen, want een andere woord heb ik er niet voor....
Wat een verhaal zeg! Ze zetten zichzelf behoorlijk voor lul. En als je dan ook nog zegt dat je bij de pliesie werkt dan zet je die ook gelijk weer voor lul.
En wat dacht je van Cars & Coffee?!
Wat een &%#* zeg!
Goed van je dat je de auto niet meer aan hun wilt verkopen. Ben benieuwd of ze nog een Speedster willen (wie is het volgende slachtoffer?).
Hendrik-Jan schreef:Wat een verhaal zeg! Ze zetten zichzelf behoorlijk voor lul. En als je dan ook nog zegt dat je bij de pliesie werkt dan zet je die ook gelijk weer voor lul.
En wat dacht je van Cars & Coffee?!
Wat een &%#* zeg!
Goed van je dat je de auto niet meer aan hun wilt verkopen. Ben benieuwd of ze nog een Speedster willen (wie is het volgende slachtoffer?).
Heeft iemand haar wel eens in uniform gezien Is zij wel pliesie Eerlijk gezegd,ik hoop van niet Ik herhaal wat ik eerder gezegd heb.Die hebben GEEN eurtje
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Als je nog zin hebt om er werk van te maken zou je kunnen informeren wat voor claim je kan neerleggen bij "Bitterkoekje" (nomen est omen?!) voor het niet nakomen van een koopovereenkomst ...
In ieder geval succes met de verkoop aan een echte koper. En dat je de bittere nasmaak maar snel kwijt zal zijn.
Sprakeloos........dat gebeurd niet zo snel!
Volgende keer bij C&C met ze alleen er naartoe kijken of ze wat te zeggen heeft,heeft iemand haar wel eens gezien?