2.2 ECU gekraakt

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Rikster schreef:280... ech wel :!: KLIK
Haha, leuk filmpje! :thumbup:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Speerke schreef:
Maik schreef:Nog een vraagje van mijn kant: gaat het ooit mogelijk worden om de gasklep te "tunen" denk je Peter? De gasrespons kan gewoon beter. Staat het nu al vast dat de standaard ECU de gaskleprespons expres langzamer maakt?
Gasklep staat zeker op mijn lijstje. Heb hier op dit moment nog geen aandacht aan besteed, dus kan op dit moment nog niks beloven maar ben wel wat zaken in die richting tegen gekomen.
Uit de logging blijkt overigens dat de gasklep tussen de 150 en 600ms achterloopt op het gaspedaal. Deze tijd hangt af van de snelheid waarmee je het gaspedaal bedient.
0.15s en 0.6s :shock: Zou mooi zijn als daar nog wat aan te versleutelen was.... Maar ook de snelheidvan de klep opzich zou misschien ook nog te verbeteren kunnen zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Speerke schreef:Update:

Het project ligt zeker niet stil. Ik heb ondermeer de volgende punten in een testversie draaien.
Respect! Wat een top klus zijn jullie aan het leveren.....
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Hoeveel pk's extra brengen de mogelijkheden tot nu op een standaardmotor? En meer koppel onderin?

Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

keep up the good work :D
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

klasse pure klasse :thumbup:










grt stefan & monia
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Maik schreef: 0.15s en 0.6s Zou mooi zijn als daar nog wat aan te versleutelen was.... Maar ook de snelheidvan de klep opzich zou misschien ook nog te verbeteren kunnen zijn?
Snelheid van de klep zelf lijkt geen probleem, er zit een pittig motortje op de gasklep. Bij het referentie zoeken (inschakelen contact) gaat de klep dicht en daarna weer open, dit gaat erg snel. De klep lijkt bewust in de software vertraagd te zijn.
ohjeetje schreef: Hoeveel pk's extra brengen de mogelijkheden tot nu op een standaardmotor? En meer koppel onderin?
Ik heb geen idee, maar ik denk dat er niet heel veel te winnen zal zijn zonder aanpassingen zoals een 2.4 inlaat spruitstuk.
Less Is More
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik doelde ook niet echt op de snelheid van het motortje van de gasklep, maar meer of de ECU de snelheid van de gasklep terugschroeft, en aan je antwoord te zien lijkt dat er wel op :)

En Mark had ooit een halve doe-het-zelf-chip in zijn speedster geprobeert, en die gaf op een hele standaard motor toch best een heel mooi resultaat, ik dacht 14pk op de wielen extra?
Afbeelding
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

het is alweer een tijd stil mark

loopt het project nog steeds of ligt het even stil?
ben zeer benieuwd hoe de zaken ervoor staan

gr michael
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Zoals beloofd, een kleine update:

De PC applicatie waarmee de ECU geprogrammeerd kan worden is bijna af. De ECU kan hiermee geprogrammeerd worden door middel van een PC en een simpele OBD interface gebaseerd op de ELM327 chip. (Op Ebay al te koop vanaf zo’n 35 euro) De uitdaging hierbij is de PC applicatie ‘foolproof’ en simpel in het gebruik te maken.

De ECU software is uitgebreid met de volgende zaken:
- Het is nu mogelijk om metingen te doen en te bewaren in de ECU zelf. Omdat dit nu niet meer via de OBD interface gaat, kunnen er veel meer metingen gedaan worden in dezelfde tijd. Ook is het nu niet meer nodig om een laptop in de auto mee te zeulen tijdens het meten.
- Zelflerende modus voor het deellast gebied toegevoegd. Deze maakt gebruik van bovenstaande manier van meten. Indien geactiveerd, zal de ECU voor alle deellast brandstof cellen de benodigde brandstof correcties bepalen door simpelweg een uurtje met de auto te gaan rijden. 8)
Less Is More
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Klinkt veel beter dan ik had durven hopen! Goed werk!
Probeer de software goed te beveiligen, zodat je er wat geld aan kunt verdienen. Hebben jullie verdiend!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Mooi! 8)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

DANK U!!!!

Afbeelding

:lol:

Leverbaar vanaf volgende week? :oops: :oops: :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Bericht door Neetmans »

echt klassewerk dit!!

Ik denk dat de meesten allang de handdoek in de ring hadden gegooid!
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Speerke schreef:Zoals beloofd, een kleine update:
- Zelflerende modus voor het deellast gebied toegevoegd. Deze maakt gebruik van bovenstaande manier van meten. Indien geactiveerd, zal de ECU voor alle deellast brandstof cellen de benodigde brandstof correcties bepalen door simpelweg een uurtje met de auto te gaan rijden. 8)
Super :thumbsup:

Een ecu die zich ook optimaal afstelt bij niet volgas :!:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Plaats reactie