4 Nov => Circuit Zolder + off topic speedster geneuzel...

Aanstaande evenementen.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Heb helaas een Mac, maar thnx toch! :wink:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Dat heb je ervan. Ziet er leuk uit, dat wel. :wink:
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Allen (blauw) Herman (Rood).jpg
Allen (blauw) Herman (Rood).jpg (92.36 KiB) 1538 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Thnx Herman! Als je mij nu 400 pk had gegeven op Zolder, was de grafiek overigens erg kort gebleven. Denk tot 550 meter ofzo. :lol:
Kun jij ook de plattegrond met de rijlijnen over elkaar heen leggen?
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Hier dan maar even het volledige verhaal :)

Rood: Herman 1min59
Blauw: Maik 2min01
Groen: Allen 2min06
Magenta: Alain 1min52

Afbeelding

De run van Alain is een beetje een zooitje, beetje veel drop-outs denk ik... En de snelheid in de laatste 2 bochten kloppen ook niet, volgens mij moet je die wat harder nemen om een 1min52 te kunnen rijden :wink:
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

De dag dat jij 1:52 rijdt met je wagen zoals hij nu is, krijg je van mij een kratje bier! :lol:
Er zijn een aantal punten waar ik niet voluit ben gegaan. Na de beide chicanes over de bult.
Ik heb eergisteren met v/d kooi overlegt en waar mijn gevoel zij dat ik m'n veren soms nog hard zijn, zeggen zij dat de veren te zacht zijn. M'n rechter wielkast is doorgesleten, dus moet ze eigenlijk wel geloven. Wellicht dat de wagen daarom steeds even in onbalans was? Geen idee. Op spa draai ik de demping wat meer dicht en dan weer eens testen. Soms zijn er van die dagen dat je weet dat er wat aan je kennis schort. :oops:
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik stuur je even een pb :wink:
Maik

Bericht door Maik »

Allen, welke veren had jij bij de Nitrons besteld? De standaard? Had ook gewoon wat hardere besteld, nu zie je waarom je die nodig hebt (op het circuit) :wink:
Ohjeetje, die poetsadvocaat, die had er laatst nog wat over, misschien daar een dealtje mee sluiten? 8)

En 1min52 zal lastig worden totdat ik de volledige pepkuur van de speedster heb afgerond (*kuch*), maar onder de 2minuten moet echt makkelijk te doen zijn. Een volledig droge baan en wat meer ballen in de Bianchi en klaar is kees :wink:
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik had Nitron om advies gevraagd en op basis van mijn input (blaat blaat ja 30k op straat blaat blaat misschien 5k op circuit haal ik denk niet)) hebben ze de standaard veersterkte aangeraden.
Nooit gedacht dat ik me op circuit tegen zou komen. Een aantal dingen zijn ook wat tegenstrijdig omdat ik wellicht uit de bmw wereld stap???
Voor m'n gevoel wil ik dus NOG zachtere veren achter maar jullie raden me allemaal hardere veren aan. Op nat wil je juist toch bodyroll of ben ik nu helemaal krankjorum. Hoe harder de veer achter, hoe listiger dan toch? :?
Op de bmw van Joy is achter een 90kg veer gemonteerd omdat 100 juist weer te heftig was.

Ff een tijdje overwerken na het dagje Spa en dan ga ik een vakantie plannen waarbij ik letterlijk literatuur over onderstellen ga opzoeken! Heb het helemaal gehad... :cry:
Maik

Bericht door Maik »

Tsja, nu snap ik jou weer helemaal niet... wil je een speedster met 100% nat setup? Tsja, daar ga je, je kan niet het 1 EN het ander tegelijk. Als je het goed wilt doen, en dan vooral bij een auto zoals de speedster (licht ding met zware achterkant), dan moet je een crew meenemen naar een circuitdag die je auto daar helemaal op de omstandigheden kan instellen...
Je hebt in principe gelijk hoor, natuurlijk wil je bij regen wil je een zachte set-up, maar regen heb je bijna niet op circuitdagen (misschien 3 van mijn 30+ circuitdagen regen gehad).
Dus dan kan je wel van die zachte koetsveertjes eronder gooien, maar dan valt het weer zo tegen op die andere 27 circuitdagen: banden die de body raken, wiebelige auto (ik vind de kont van mijn speedster met 450-550 veren heerlijk stabiel), bodyroll....

En dan nog iets, een F1 op regensetting zal nog 2x zo hard zijn als jouw badkuip met Nitrons....

Niet zeuren dus en Ohjeetje pb-en :bag:
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Een zodanig inkomen voor speciale crew lijkt me wel wat... :shock:
Wellicht ben ik, ondanks dat ik in grote lijnen tevreden was, toch iets te gefixeerd geweest op de weersomstandigheden. Maar goed, die zijn in deze tijd van het jaar niet altijd even mooi. Ik kijk even wat het zootje op Spa doet.

Oh Jeetje zeg, ze zijn al verkocht!
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2438

Maar als iemand nog zo'n set over heeft voor diezelfde 150 euri, meld het hier gerust. Die koop ik zo op. Dan ga ik volgend jaar wel even een en ander proefondervindelijk testen. Als blijkt dat Maik niet gelijk heeft ga ik trachten pantoffels om z'n oren te slaan!
Maik

Bericht door Maik »

Neem je dan wel een keukentrapje mee Allen? :)
Ik weet niet wat een nieuw setje veren kost bij Nitron, maar ik zou het dan nog wel aandurven om dan NOG stugger te gaan dan 450-550 lbs/inch.
De standaard veren zijn 234-268.
Gewoon voor 490-600 gaan, als het je niet bevalt dan neem ik dat setje wel van je over :wink:
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Daarom zei ik ook 'trachten'... Past geen trap in de Speedster.

Mijn veren zijn 375 / 450 (heb overigens die van eibach). Probleem bij mij is wellicht dat ik naast circuitwerk ook heel graag met dit hok op autovakanties ga. Daarbij schuw ik geen slechte b wegen. Uiteindelijk moet alles dus ook op de openbare weg vlot rijdbaar blijven. Misschien moet ik toch nog maar eens een beroep op je doen voor een blind date met je Speedster.

:wink:
Maik

Bericht door Maik »

Die 375/450 bic-veertjes hou je dan maar voor je tochtjes, die veren wissel je in 2uurtjes joh :wink:
Uit armoe rij ik tegenwoordig met de speedster 75% van de tijd op het circuit, dan is de keuze wat makkelijker... :roll:
Afbeelding
Plaats reactie