1 Nov. Spa + Filmpje !!
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Herman, wellicht was ik niet helemaal duidelijk. Bedoelde het niet serieus en had ik er beter even bij kunnen vermelden.
Wat je lijstje betreft wil ik nog wel vermelden dat mijn eerste kennismaking ZONDER auto was. Bij racers instappen en uitleg krijgen onder het rijden. Dat was denk ik goud waard. Daarna een paar keer onder de gele vlag zelf gestuurd en dan steeds op je armen getikt worden dat je niet krampachtig moet zijn en dat je gas je stuuruitslag bepaald.
Een volgende circuitdag echt sturen in de langzame sessies en tegen de middag in de snelle sessies. Maar wederom weer met 'goede' begeleiding.
Tot vervelens toe het woordje spiegelen gehoord. Gezien de onnozele ongelukken die ik heb gezien ben ik blij dat me dat is bijgebracht.
Daarna begonnen met een paar keer rijden op een bmw driversclubdag. Geweldig naar m'n zin had ik het. Niet te snelle auto's om je heen (snap je zo wel) en toen was ik verslaafd. Had altijd de begeleiding van Bas Roos als ik het nodig was. Die man mag ik dankbaar zijn voor z'n enthousiasme me te leren rijden En nog wel een paar van die club.
En als je dan verslaafd raakt dan schrijf je je natuurlijk in voor Zandvoort met Driving Fun. Voor het allereerst het circuit zonder iemand waarop ik kon terugvallen. Ik kon daar immers nog niemand persoonlijk. En dan sta je met je helmpje op je kop. Wil je net instappen hoor je 2 Vipers, een Corvette, etc. voorbij brullen. Ik scheet stiekem ff 7 kleuren met m'n 130 pk die ik toen had. Dan heb je ff niemand die zegt, 'rustig aan, vooral spiegelen en je lijnen rijden.' Man man man, wat had ik het spannend toen ik voor het eerst de pitsstraat uitreed. Een paar rondjes later voelde ik me volledig op m'n gemak omdat de groep waarmee we op pad gingen echt meer dan correct reed.
Maar je hebt daarom absoluut gelijk!
Dat is ook de reden waarom ik lekker heb zitten spammen voor Zolder. Die baan rijd ik vaker en ik ken daar de lijnen wel. Dan is het leuk om iemand kennis te laten maken met het circuit. Afgezien van 1 bocht waar je jezelf heel hard kunt tegenkomen (zal dan 2 of 3 keer in een klap zijn) is het imho een veilig circuit. Spa is voor mij overigens nieuw, maar gelukkig zijn er 2 sessies van 50 minuten voor instructies. Daar moet ik m'n lijnen leren.
Als ik een serieuze aanvulling mag geven: print het circuit uit en ga youtube filmpjes kijken tot je er scheel van wordt!
Wat je lijstje betreft wil ik nog wel vermelden dat mijn eerste kennismaking ZONDER auto was. Bij racers instappen en uitleg krijgen onder het rijden. Dat was denk ik goud waard. Daarna een paar keer onder de gele vlag zelf gestuurd en dan steeds op je armen getikt worden dat je niet krampachtig moet zijn en dat je gas je stuuruitslag bepaald.
Een volgende circuitdag echt sturen in de langzame sessies en tegen de middag in de snelle sessies. Maar wederom weer met 'goede' begeleiding.
Tot vervelens toe het woordje spiegelen gehoord. Gezien de onnozele ongelukken die ik heb gezien ben ik blij dat me dat is bijgebracht.
Daarna begonnen met een paar keer rijden op een bmw driversclubdag. Geweldig naar m'n zin had ik het. Niet te snelle auto's om je heen (snap je zo wel) en toen was ik verslaafd. Had altijd de begeleiding van Bas Roos als ik het nodig was. Die man mag ik dankbaar zijn voor z'n enthousiasme me te leren rijden En nog wel een paar van die club.
En als je dan verslaafd raakt dan schrijf je je natuurlijk in voor Zandvoort met Driving Fun. Voor het allereerst het circuit zonder iemand waarop ik kon terugvallen. Ik kon daar immers nog niemand persoonlijk. En dan sta je met je helmpje op je kop. Wil je net instappen hoor je 2 Vipers, een Corvette, etc. voorbij brullen. Ik scheet stiekem ff 7 kleuren met m'n 130 pk die ik toen had. Dan heb je ff niemand die zegt, 'rustig aan, vooral spiegelen en je lijnen rijden.' Man man man, wat had ik het spannend toen ik voor het eerst de pitsstraat uitreed. Een paar rondjes later voelde ik me volledig op m'n gemak omdat de groep waarmee we op pad gingen echt meer dan correct reed.
Maar je hebt daarom absoluut gelijk!
Dat is ook de reden waarom ik lekker heb zitten spammen voor Zolder. Die baan rijd ik vaker en ik ken daar de lijnen wel. Dan is het leuk om iemand kennis te laten maken met het circuit. Afgezien van 1 bocht waar je jezelf heel hard kunt tegenkomen (zal dan 2 of 3 keer in een klap zijn) is het imho een veilig circuit. Spa is voor mij overigens nieuw, maar gelukkig zijn er 2 sessies van 50 minuten voor instructies. Daar moet ik m'n lijnen leren.
Als ik een serieuze aanvulling mag geven: print het circuit uit en ga youtube filmpjes kijken tot je er scheel van wordt!