heb deze middag bijzonder onaangename ervaring gehad met (voor mij) onverwachts klote weer (sneeuw dus)
moest lichte helling op om autosnelweg op te rijden, geen probleem maar plots gaat het verkeer stil, ik dus ook. met als gevolg, raakte geen mm verder; dacht zelfs dat de wagen achteruit ging gaan.... geeft je pure adrenaline & schrik en wordt je zenuwachtig van. dan maar 4 pinkers opgezet en platgereden sneeuw voor de wielen weggeschraapt met de schoenen... zelfs op stationair gleden de wielen door. uiteindelijk weggeraakt, maar dit nooit meer!!
heb ondertussen ook veel bijgeleerd over de sympatie van chauffeurs, ben 2 x getreiterd geweest door het open raam & 1 x iemand met een Toyota landcruiser waarvan passagier tijdens het (langs)rijden deur open doet en de spot drijft ipv van te helpen en trots te zijn wat zijn 4x4 allemaal kan)
de speedy is mijn daily, wil dit zo houden, maar ervaring als vandaag wil ik zeker geen 2de keer meer meemaken!
auto staat nu op potenza vooraan & eagle achteraan
mijn vraag aan jullie; wat is de beste oplossing voor winterbanden. ik weet dat op de originele voorwielen (tot heden) geen winterbanden passen, dit enkel achteraan.
zou ik de speedy als daily kunnen rijden met enkel achteraan(grip) winterbanden? rekening houdend met de omstandigheden?
welke is (de goedkoopste) oplossing om toch vooraan winterbanden erop te krijgen?
mochten er mensen ook ervaring hebben met 'all season' banden, jullie input is ook hartelijk welkom!
mocht er iemand toevallig een setje wielen met winterbanden / winterbanden / voorvelg voor winterband alleen; te koop hebben en prijs valt binnen mijn budget, heel graag!!
alvast bedankt voor jullie input!!
nu effe proberen te relaxen