winterbanden / velgen

Alle overige technische zaken.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Dat is ook nog een mogelijkheid door ergens 2 standaard achtervelgen te lenen/kopen en daarop winterbanden te zetten.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Of een setje 15" ATS-DTC velgjes bestellen bij Dempert Automotive (Karsten) en daar wiba op.

SteV6
S4 Avant
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

SpeedsterWimpie schreef:Ik heb nog een setje voorvelgen met banden in de aanbieding.
1 velg heeft een keer een stoeprandje gezien :roll:
zijn het de standaard velgen of deze met winterbanden erop? (op standaardvelg past jammer genoeg geen winterband) :(
speedster 2.2 - #3064
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

vx0877 schreef:
SpeedsterWimpie schreef:Ik heb nog een setje voorvelgen met banden in de aanbieding.
1 velg heeft een keer een stoeprandje gezien :roll:
zijn het de standaard velgen of deze met winterbanden erop? (op standaardvelg past jammer genoeg geen winterband) :(
Die voorvelgen zijn een lichtelijk probleem voor winterbanden, kwam ik achter na wat navraag voor winterbanden.

Ook ik vind met (kale) potenza`s van 7 jaar oud de grip behoorlijk kansloos met sneeuw :roll: Ik ga juist niet met de motor naar school als het weer te slecht is voor de motor dus toch maar even winterbanden ritselen op de een of andere manier.
Laatst gewijzigd door Dennizz op 24 nov 2008 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Als je standaard achterwielen wilt gebruiken daar heb ik er nog twee van liggen.
Mag je wel gebruiken.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Rob
Actief lid

Bericht door Rob »

12Esc schreef:Ik kwam vandaag ook in een sneeuwbui terecht, zie hier het resultaat:
Afbeelding
Moet je mee opletten dat je motor niet oververhit als je verder rijd, de sneeuw gaat smelten door de warmte, bevriest terug door de rijwind en dan krijg je een luchtdichte afdichting en dus ook geen koeling meer
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Het was weer superglad vanochtend. Van het weekend dacht ik nog dat het zonde zou zijn om m'n winterbanden er al onder te gooien, omdat het toch binnenkort weer warmer wordt. Maar vanochtend met die gladheid baalde ik van mezelf. Sterker nog, als ik thuiskom ga ik ze er eerst eens onder mikken.

Ik heb ze vorig jaar via de Duitse Speedsterclub gekocht. Ze stonden wel in Oostenrijk, maar voor 100 euro had ik ze hier. Het zijn de originele. Ik kan ze echt aanraden. Velgen zijn niet eens lelijk, alles past precies en de Bridgestones bieden echt prima grip. Er staan er nog een paar: http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=22060
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=21821
De naafkappen van de originele velgen passen er zo op.
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

André R schreef:Het was weer superglad vanochtend. Van het weekend dacht ik nog dat het zonde zou zijn om m'n winterbanden er al onder te gooien, omdat het toch binnenkort weer warmer wordt. Maar vanochtend met die gladheid baalde ik van mezelf. Sterker nog, als ik thuiskom ga ik ze er eerst eens onder mikken.

Ik heb ze vorig jaar via de Duitse Speedsterclub gekocht. Ze stonden wel in Oostenrijk, maar voor 100 euro had ik ze hier. Het zijn de originele. Ik kan ze echt aanraden. Velgen zijn niet eens lelijk, alles past precies en de Bridgestones bieden echt prima grip. Er staan er nog een paar: http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=22060
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=21821
De naafkappen van de originele velgen passen er zo op.
merci voor de tip! hoop dat die mannen willen versturen.
mag ik vragen op welke manier jij het transport voor een 100 eurie hebt kunnen versieren; als ik de website van dhl & tnt raadpleeg komt transport mij iets duurder uit dan prijs van de velgen & banden :(
mercikes!
speedster 2.2 - #3064
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Ik weet eerlijk gezegd niet met wie hij het had geregeld. Was door de verkoper zelf gedaan. Misschien kan het wel wat goedkoper dan TNT of DHL. Die zijn er meestal de volgende dag al, maar ik neem aan dat het geen bloedspoed heeft. Misschien via DPD of zo of een kleiner vervoerder.
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

heb contact opgenomen met de aanbieders op het Duitse forum, ziet er goed uit, was er eentje uit Zurich en eentje uit Solingen.

aanbieding vanuit Solingen ben ik zo goed als overeengekomen voor het originele setje velgen + banden.

André R, bedankt voor de gouden tip!
speedster 2.2 - #3064
André R
Mega lid

Bericht door André R »

No prob! En, ga je ze halen, of laat je ze brengen?

Ik was verbaasd over de hoeveelheid meer grip bij lage temperaturen en nat wegdek.
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

ik laat ze brengen, was 116 euro om ze te brengen, voor dat geld & tijd kan je met moeite over en weer rijden + volledige dag kwijt.

heb hem een bod gedaan prijs all in en daar was ie tevreden mee.

blij te lezen dat het verschil duidelijk merkbaar is, aankoop was beetje impulsief na mijn barre ervaring van verleden week zondag in de sneeuw (eerste post in dit topic)
speedster 2.2 - #3064
André R
Mega lid

Bericht door André R »

vx0877 schreef:blij te lezen dat het verschil duidelijk merkbaar is, aankoop was beetje impulsief na mijn barre ervaring van verleden week zondag in de sneeuw (eerste post in dit topic)
Mijn normale banden zijn 225 en 245. Da's niet echt optimaal in de sneeuw. Dus ik merk het verschil heel duidelijk. maar jij zal het echt ook merken.
Ik heb de bandendruk staan zoals opgegeven in het manual: 1.8 voor en 1.9 achter.
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

deze morgen setje gemonteerd, eerste indruk is een merkbaar verschil, zeker qua remafstand; af en toe es getest en hard op de rem gegaan.

was ideale dag, nat & laagje smeltende sneeuw op de baan...

toen ik deze avond de wagen in de garage gereden heb vond ik de geur van banden merkbaarder dan de gewone banden, is dit normaal?

is het logisch dat ik bij de winterbanden er een gratis servo bijgekregen heb? stuurt een pak lichter dan met originele setup...

eerste indruk vind ik het een goede besteding van mijn centen. :)
speedster 2.2 - #3064
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

De geur kan kloppen. Het is (als het goed is) nieuw rubber, dat ruikt altijd anders :P

Verder klopt het dat winterbanden lichter sturen. Het profiel is veel hoger dan zomerbanden, er zit dus meer flexibiliteit in en dat merk je ERG goed bij het sturen.

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie