Deze constructie is dit weekeinde op het racecircuit van Spa gespot door een Elise-eigenaar. Na 10 bewogen foto's doordat hij zo hard moest lachen, is hij er toch in geslaagd dit pareltje van selftuning te vereeuwigen.
Heeft er iemand een idee wie de eigenaar kan zijn?
Pipo schreef:Deze constructie is dit weekeinde op het racecircuit van Spa gespot door een Elise-eigenaar. Na 10 bewogen foto's doordat hij zo hard moest lachen, is hij er toch in geslaagd dit pareltje van selftuning te vereeuwigen.
Heeft er iemand een idee wie de eigenaar kan zijn?
Geen idee van wie deze is. Maar ik weet niet of het wel zo nutteloos is. De diffuser achter is misschien beetje overdreven, maar zo te zien is de auto wel verlaagd EN heeft ie skirts aan de zijkant geplaatst om de lucht onder de auto te houden. Samen met zo te zien een splitter voorop zou het me niet verbazen als dit een significante hoeveelheid downforce oplevert.
Zou er niet graag met op de openbare weg rijden. Alhoewel mensen waarschijnlijk wel afstand gaan houden
Aan de kentekenplaat te zien moet dit een Franse Speedster zijn. En zo te zien is er meer aan gedaan, want er zitten wel "flaporen" van de Turbo op. De originele Turbo achterspoiler ontbreekt en de lampunits zijn van een 2.2i .....
SteV6 schreef:Aan de kentekenplaat te zien moet dit een Franse Speedster zijn. En zo te zien is er meer aan gedaan, want er zitten wel "flaporen" van de Turbo op. De originele Turbo achterspoiler ontbreekt en de lampunits zijn van een 2.2i .....
Ik beweer niet dat het nutteloos is hé. Dat iemand zo'n ding onder zijn auto zou schroeven enkel en alleen voor het zicht kan ik me niet voorstellen.
Op het duitse forum is deze foto ook al onderwerp van discussie.
Nee, het lijkt me ook niet dat dit alleen voor het zicht is gedaan. Moet zeggen dat het opzich wel interessant is dat de diffuser zo ver omhoog loopt. Zou te maken kunnen hebben met de manier waarop de lucht loskomt van de auto. Wellicht dat dat op deze manier beter gaat, waardoor je meer downforce krijgt.
Ben erg benieuwd wat het verschil is in rijden tusen deze Speedster en de standaard versie.
Mark, hoe groter/hoger je de diffusor maakt, des te meer versnel je de lucht erin en des te meer downforce krijg je.... maar dat wist je toch wel?
Of bedoel je iets anders?
Als ik me goed herinner werkt dat alleen goed tot bepaalde hoogte van de grond. Als de diffuser hoger komt gaat het minder effect hebben. Wat waarschijnlijk een goede upgrade zou zijn voor deze setup is door iets van rubberen flappen aan de zijkant te maken die bijna tot op de grond komen. Dan kan de lucht er aan de zijkant niet meer uit.