Ik kreeg al advies bij de ijsbaan (van lachende mensen die dachten: kijk hem nou eens kloten met die kart) dat er slot spray is en dat dat wel werkt...M-speed schreef:beetje jammer als je zon dag heb dan heb je het niet naar je zin
maar ik denk dat je je sloten beter kan insmeren met kogellager vet
blijft het een stuk soepeler van
Herkenbaar?
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
-
- Lid
- Contacteer:
bevroren sloten
Ha,
Dit was vanochtend om 7 uur bij mij ook herkenbaar slot was bevroren van de speedster. Het voordeel is dat bij de mr2 de sloten wel open gingen alleen van deze auto was de deur bevroren.
Moet je nagaan heb je twee auto,s en dan nog problemen. Ging uiteindelijk wel open anders had ik de fiets moeten pakken. Het was erg koud. Ben na werktijd meteen slotontdooier gaan halen en een spray om de rubbers van de deuren mee te behandelen. Heb de speedster nu een hoes omgedaan wellicht dat het helpt.
Gr Monique
Dit was vanochtend om 7 uur bij mij ook herkenbaar slot was bevroren van de speedster. Het voordeel is dat bij de mr2 de sloten wel open gingen alleen van deze auto was de deur bevroren.

- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Re: bevroren sloten
Zou wel moeten helpen..speedstermr2 schreef:Heb de speedster nu een hoes omgedaan wellicht dat het helpt.![]()
Gr Monique
Wat ik vaak doe is sowieso een paar keer per jaar de sloten met grafiet-poeder bewerken.
Dat smeert het slot zonder vet te zijn en zand/vuil aan te trekken (probleem van gewone olie als je dat gebruikt in een slot).
Slot-spray is vaak ook een grafietpoeder in een (vluchtige) vloeistof om dezelfde reden.
Dichtvriezen van de sloten zelf kan je grotendeels daarna voorkomen door een stukje ducttape over de deur te plakken over de sleutel opening.
Vooral koude wind zorgt ervoor dat het slot snel dichtvriest. Dit is in mijn geval meestal genoeg tot -5 of zo.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
- Actief lid
Ja...wat een ellende. Sportief rijden vraagt om offers. Of je dat nu leuk vindt of niet.
Ik niet dus, want die GTI is zo lekker vandaag de dag vooral op winterbanden. Iets comfortabeler op die banden, helemaal goed!
Als het warmer wordt (boven de 6 graden celsius) dan weer de Speedster uit de garage. Een echte warmweerauto. Maar dan ook: top! Vooral de zitpositie en het gevoel zijn niet te verslaan. Dus de bikkels onder ons: vooral doorgaan..
Groeten,
Nico
Ik niet dus, want die GTI is zo lekker vandaag de dag vooral op winterbanden. Iets comfortabeler op die banden, helemaal goed!
Als het warmer wordt (boven de 6 graden celsius) dan weer de Speedster uit de garage. Een echte warmweerauto. Maar dan ook: top! Vooral de zitpositie en het gevoel zijn niet te verslaan. Dus de bikkels onder ons: vooral doorgaan..
Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI