Paintwork recall

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Piet
Giga lid Carbon

Paintwork recall

Bericht door Piet »

I heard today from a Vauxhall person (one who really ought to know but wishes to remain anonymous) that ALL cars (from 03 ish on) are to be
recalled for replacement bodywork because of crappy fibreglass!
zie http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... 562a49e8ad

:shock:
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Dat had ik ook al doorgelezen. Maar al eerder kregen Speedster/VX220-bezitters met hele erge lakproblemen nieuw "plaatwerk". Dus verwacht niet dat we allemaal netjes een briefje thuis krijgen met de uitnodiging om onze Speedster bij de dealer te brengen voor een nieuwe carosserie.

Zal wel hetzelfde zijn als met de (slecht functionerende) ABS-unit of de afdekkap voor de bougies. Pas als de klant gaat klagen wordt er misschien vervangen.

SteV6
S4 Avant
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Het verklaard in ieder geval wel een en ander.
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

geen 1-2-3 tje

Bericht door Dutch Boy »

Da's leuk maar nog zeker geen 1-2-3 tje.

Op het VX-en Forum vraagt men zich af wie dit betaalt (nb: als LOTUS dat zou doen dan is het waarschijnlijk 'end of business' en wie gunt hun dat nu :?: :roll: ). Als het er ooit , althans zo massaal, van komt dan is het een 'verzekeringskwestie' en, een beetje inschattend, die zullen er eerste alles aan doe om 'die beker aan zich voorbij te laten gaan'......

Overigens, bij LOTUS werd verteld dat dit probleem een bekend probleem is, ook voor de ELISE, maar dat die vaker dan de SPEEDY binnen staan.

Opmerkelijk is nu natuurlijk dat zij, LOTUS, nog nooit het productie / fabricage proces lieten aanpassen. M.a.w.: ik kan nu wel een nieuwe 'body' krijgen op mijn Speedy maar wie garandeert dat het ook bij die 'body' niet gebeurt...... :?:

Of zoals Wilbert gisteren zei 'Wellicht lag jouw 'body' bovenop de open vrachtwagen en dat met de Britse weersomstandigheden.....' (ze zijn zeker niet door de Tunnel gegaan) :roll:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Omdat Lotus dat zo verteld en dus dat allemaal van te voren wist, vraag ik me ook af of ze volgens de engelse wet hiervoor aansprakelijkheid gesteld kunnen worden. Volgens de nederlandse wet lijkt me dat wel het geval. Ik denk dat een rechter wel zal zeggen dat je er vanuit mag gaan dat je verf de eerste paar jaar op je auto blijft zitten.
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

Tja

Bericht door Dutch Boy »

Zet die stap, naar de rechter, maar eens. Een vonnis wil nog niet zeggen dat de producent ook tot actie overgaat (althans: binnen een redelijke termijn) Vooralsnog heb ik mijn dealer achter me staan met de idee dat het een carrosserieprobleem is dus ik wacht eerst maar eens af.

Overigens, vanuit mijn werk heb ik 'weleens' met de Britten te maken, de Bitse wet beschermt het Britse produkt (héél) goed.
(nb: en nu wij de Europese grondwet afwezen zal het met Britse aansprakelijkheid binnen Europese regels nog wel 'even' gaan duren, verwacht ik. Tegen die tijd zijn onze (( al dan niet lakloze :twisted: )) Speedy's klassiekers :!: )
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Je hebt natuurlijk gelijk. Ik bedoel in het uiterste geval als je er niet uitkomt met de dealer/opel. Als het zo ver komt hebben wij als eigenaar met Opel te maken en niet met Lotus, lijkt me.
Plaats reactie