Mijn speedster heeft de laatste weken snachts bij -16 de hele nacht buiten gestaan.
Ik werk 14 dagen per maand snachts.En dan staat hij van 19u00 tot 07u00 buiten in weer en wind.
Ik gebruik hem elke dag zoals een gewone wagen.
Van dit heb ik eerlijk gezegd nog niks gemerkt.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik in deze gezoute periode,hem om de 2 dagen te lijf ga met water.Om dat zout weg te spuiten.
ik vermoed dat er al een scheurtje bij het plaatsen van de spiegel is ontstaan.
In zo'n scheurtje blijft wat vocht zitten. Als het dan gaat vriezen gaat het scheurtje verder, de boel ontdooit, vocht trekt verder, bevriest weer etc.
Je zou het een algemeen probleem kunnen noemen met dit soort carosserie delen. Vooral de Speedster (en de Elise S2 of de Renault Espace) kennen dit probleem vanwege de bijzonder arme glasvezel die erin gebruikt wordt. Die wordt heel snel bros met dit soort gevolgen.
Helaas pindakaas vrees ik..
Met het teruplakken zou ik proberen om een rubberachtige lijm te gebruiken die de zijden van de beschadiging goed afdicht. Op die manier gebeurt het niet volgende winter weer.
Fixall van soudal.Is zo een pasta.En ik kan je verzekeren dat je dat niet meer loskrijgt.Toch niet op de plaats waar je het geplakt hebt!Dat is een pasta waarmee je zelfs tegels op een natte muur kan plakken.