Nog meer whisky genieters hier?

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
Maik
Groot Speedster Commandeur

Nog meer whisky genieters hier?

Bericht door Maik »

Hallo mensen,

Omdat er alleen maar mensen komen die van de mooie dingen van het leven houden kwam bij mij de vraag boven of er ook op een ander vlak hier nog genieters zijn: whisky!
Gaat toch goed samen dacht ik, een half Britse auto, en na een dagje lekker rondtuffen een lekkere whisky bij het haardvuur (sjonge, ik krijg gelijk weer dorst...).

Ik ben zelf pas anderhalf jaar geleden echt begonnen met het verdiepen in de dit verradelijke goude levenswater (met dank aan mijn schoonvader...). Het is mij behoorlijk gaan boeien en heb al verschillende flessen staan. Handig daarbij is dat ik redelijk vaak op Schiphol kom en dat scheelt een hoop $$$.

Mijn lekkerste whisky die ik tot nu toe heb mogen proeven was toch wel een Talisker van 30 jaar oud, dat was op het International Whisky Festival in Leiden afgelopen november. Thuis heb ik een hele lekkere Lagavullin double matured staan die ook heel erg lekker is. Maar smaken verschillen en andere mensen vinden soms weer hele andere soorten whisky lekker. Mijn voorkeur gaat echter toch naar de Islay malts en de Highland whiskies.

Goed, ik weet dat er nog minstens 1 liefhebber hier zit, maar ben benieuwd of er nog anderen voor deze afwijking uit durven komen :wink:

groet,
Maikel
Afbeelding
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Don't drink and drive!

Maar ik heb liever wijn dan bier of whisky ...

Dus op vakanties binnen Europa houd ik altijd ruimte vrij in de kofferbak voor 1 of meer doosjes lokale wijnproducten.

Kortom sorry Maik, maar ik word geen lid van je whisky-genootschap. Of er moeten sigaren en een klein glaasje cognac bijkomen :wink:

SteV6
S4 Avant
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Sorry, ook ik ben geen echte drinker.

Whiskey, ja maar in de Cola.
Soms een cognacje.

Wit wijntje of rose gaat er ook wel in.
Of een lekkere dessertwijn.

Likeurtje bij de koffie, mmmm, maarja veel zuiker en dat is niet goed voor me :(

Bier, zelden !

Maar om nou te zeggen, dat ik een echte kenner ben nee, bij geen enkele drank.
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door paul »

Hai Maik,

Ben geen Whisky-kenner, maar ik lust wel graag zo'n glaasje.

Naast m'n borrel( Jonge Jenever, ja dat heb IK van m'n schoonvader
geleerd :shock: ) neem ik op z'n tijd ook een glaasje van dat sterke
heerlijk geurende vocht. Helaas nooit teveel, want dan heb ik absoluut
koppijn de andere dag :evil:

Heb op het moment een fles Dimple in de kast staan. Ik weet het...,
niet de allerbeste, maar toch wel lekker :roll:

Als je een keer bij ons in de buurt bent, kom je maar een glaasje
meedrinken.

Groeten,

Paul
Cars are fun and without fun, life is nothing.
hellspeedster
Actief lid

Bericht door hellspeedster »

Hey Maik,

Dat wil ook wel lukken,k'ben rond Kerstmis 2003 ook de wonderlijke wereld van de Whiskey binnengewandeld na een tijdje Jack Daniels als favoriete drank te hebben gehad.
Ik moet zeggen dat er een nieuwe wereld voor mij openging.
Ik heb zowat een 15 verschillende flessen geprobeert en moet zeggen dat ik nu al een paar favorieten heb

--Lagavulin 16 years
--Lagavulin 12 years Special Edition Natural Cask Strenght
--Talisker 10 years
--Glenfiddish Solera Reserve ,ook lekker maar toch iets minder dan de drie vorige.

Maar zoals je reeds gezegt hebt,smaken verschillen...

groeten
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
Maik

Bericht door Maik »

paul schreef:Hai Maik,

Heb op het moment een fles Dimple in de kast staan. Ik weet het...,
niet de allerbeste, maar toch wel lekker :roll:

Als je een keer bij ons in de buurt bent, kom je maar een glaasje
meedrinken.

Groeten,

Paul
Paul! Vriend! Ik kom graag jouw Dimple op... euhh meedrinken, dat is voor een blend best een smakelijke :P :wink:
In de buurt ben ik natuurlijk al snel, ik kom ook uit Z-H :wink:

M.
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

hellspeedster schreef:Hey Maik,

Dat wil ook wel lukken,k'ben rond Kerstmis 2003 ook de wonderlijke wereld van de Whiskey binnengewandeld na een tijdje Jack Daniels als favoriete drank te hebben gehad.
Ik moet zeggen dat er een nieuwe wereld voor mij openging.
Ik heb zowat een 15 verschillende flessen geprobeert en moet zeggen dat ik nu al een paar favorieten heb

--Lagavulin 16 years
--Lagavulin 12 years Special Edition Natural Cask Strenght
--Talisker 10 years
--Glenfiddish Solera Reserve ,ook lekker maar toch iets minder dan de drie vorige.

Maar zoals je reeds gezegt hebt,smaken verschillen...

groeten
Hey duivelse speedster,
NOG een vriend erbij! :)
Smaken verschillen inderdaad, maar die van jou ligt erg dich bij die van mij merk ik. Naast mijn double matured (/double cask) Lagavullin 16yrs heb ik inderdaad ook de "gewone" 16yrs, maar het woordje "gewoon" doet hem duidelijk te kort...
Talisker ben ik ook gek op, de 10 jaar oude is eigenlijk al perfekt! Maar de 25 en 30 jaar oude zijn NOG beter (ooit dus 1 glaasje van elk geprobeerd) :wink:

In Belgie heb je tegenwoordig toch ook een whiskyfestival? Ben je daar al naar toe geweest? Zo niet, echt doen, super leuk en de eenvoudige (goedkope whiskies waar je niet voor bij hoeft te betalen) voor het laatst bewaren, dan *hik* proef je *hik* namelijk toch niet *hik* zo goed meer *hikhik* :lol: en dat is zonde...

In november is er in Leiden weer een whisky fesival, ik kijk er al naar uit :wink:

Maikel
Afbeelding
linne150

lagavullin talisker

Bericht door linne150 »

haMaik,lagavullin +taliker zijn eilanders,de lagavullin is mij onbekend,nooit geproefd hij of zij wat jij wilt, staat goed aan geschreven en heeft **** in mijn schotse whisky book.je spreekt het uit als lakavoolin zij produceren 1.700.000.ltr p.j. zo voor jou en de devil nog genoeg uurtjes plezier :lol: REGEL jij nou eens een SPEEDSTER event in SCHOTLAND .talisker kan je met de SPEEDSTER naar toe laga moet met een boot uit kennacraig naar port askaig zonder wagen ? denk ik.Regel wat en ik ga mee.Vind je het te ver in de SPEEDSTER? heb ik nog een ander vervoermiddel zoals je weet.NEEEEEE! niet de trap speedster.Het is niet zo heel ver.ligt op de hoogte van GLASGOW.Talisker ligt wel wat hoger en de omgeving is bloedstollend mooi .JAN DE WANDELAAR neemt nogal wat talisker af voor zijn blend.Zouden zij dit niet doen was Talisker al ter zielen.De beurs in leiden is mij bekend,maar ik bezoek geen beurzen.nu komt het,IK MAG NIET DRINKEN!!!!!! ik zondig wel eens maar dan met een enkel glaasje.GEGROET WILBERT linne150
Maik

Bericht door Maik »

Bedankt voor het stukje educatie Wilbert!
Maar wat krijgen we nu?! Je mag niet drinken??? :(
Dat is balen, maar gelukkig mag je dan af en toe een keer zondigen... Ik zal beloven er niet meer over te praten, dat is misschien maar beter dan :wink:

Tsja, een reisje regelen voor een club(je), dat is wel aardig wat werk! Daar moet ik wel even over denken, maar het is die energie wel waard :wink: .

Talisker zit in die Jan de Wandelaar colaverdunner idd, eigenlijk zonde, want de Talisker verdient gewoon eigenlijk ALLEEN als zichzelf verkocht te worden (en dan als single malt natuurlijk....).
Welk whiskyboek heb jij Wilbert? Ik heb er een aantal maar de mooiste en meest uitgebreide die ik nu heb is die van Michael Jackson (nee, niet die kindervriend...), echt een aanrader!

Maikel
Afbeelding
linne150

whisky

Bericht door linne150 »

Maik. ze flessen zelf toch 50.000 litr Malt Dus 1.850.000 word versneden of blend.het boek is van Tom Bruce-Gardyne.Ik vind het leuk als ik in ierland schotland of england ben om winkel van sinkel binnen te lopen. in nederland heb je dat niet echt meer tenminste niet in de randstad.Je vind daar leuke dingen zoals een goed boek over whisky water kannetjes setjes kunst vliegen oude vliegen hengels.bruikbare rotzooi waarvan je bij thuis komst de helft weglazerd.Ik ga de eerste week van juli een weekje vissen dat kan schotland of frankrijk worden.en het weer van de komende weken gaat dat bepalen.Rond de 14 juli ga ik naar italie cultuur opsnuiven{kultuh opsnuifuh} dan ben ik aug den L-L {werkuh] maar sept kan die weer.dan is de prijs van de boot ook weer vriendelijker,en met een SPEEDSTER 3-4 moet het kunnen.of ben jij dan met je huis bezig? schuiven we het een jaartje op.GEGROET.linne150 Wilbert
Maik

Bericht door Maik »

Dat je ouwe spullen verzameld had ik al door (zie garage) :lol:
In november is pas de overdracht dus in september kan ik eventueel wel. Ik was al van plan eventueel dit jaar al wel een tochtje te maken naar het mooie Schotland, maar ik moet nog even kijken hoe alles loopt (ook met werk). Ik hou je op de hoogte.
De mensen hier zullen wel denken, hebben ze niets beters te doen dan de hele dag lullen over auto's en whisky..... dan zeg ik...... nou, NEE :P

M.
Afbeelding
linne150

whisky

Bericht door linne150 »

Cars and Whisky the best things without tits! niet lelijk bedoeld vr.gr.linne150
Plaats reactie