Omdat er alleen maar mensen komen die van de mooie dingen van het leven houden kwam bij mij de vraag boven of er ook op een ander vlak hier nog genieters zijn: whisky!
Gaat toch goed samen dacht ik, een half Britse auto, en na een dagje lekker rondtuffen een lekkere whisky bij het haardvuur (sjonge, ik krijg gelijk weer dorst...).
Ik ben zelf pas anderhalf jaar geleden echt begonnen met het verdiepen in de dit verradelijke goude levenswater (met dank aan mijn schoonvader...). Het is mij behoorlijk gaan boeien en heb al verschillende flessen staan. Handig daarbij is dat ik redelijk vaak op Schiphol kom en dat scheelt een hoop $$$.
Mijn lekkerste whisky die ik tot nu toe heb mogen proeven was toch wel een Talisker van 30 jaar oud, dat was op het International Whisky Festival in Leiden afgelopen november. Thuis heb ik een hele lekkere Lagavullin double matured staan die ook heel erg lekker is. Maar smaken verschillen en andere mensen vinden soms weer hele andere soorten whisky lekker. Mijn voorkeur gaat echter toch naar de Islay malts en de Highland whiskies.
Goed, ik weet dat er nog minstens 1 liefhebber hier zit, maar ben benieuwd of er nog anderen voor deze afwijking uit durven komen

groet,
Maikel