Banden
Banden
Heren (en dame?)
Wat is momenteel de beste keus (tegen een nog redelijke prijs) qua achterband op de standaardvelg? Enne waar koop je ze?
Ik rijd zo'n 7.000 km per jaar.. en een trackday of 10 per jaar..
Voor zijn mijn banden nog prima..
maar achter zijn uit de Potenza's echt happen aan de binnenzijde van de band....bijzonder gezicht..
Wat is momenteel de beste keus (tegen een nog redelijke prijs) qua achterband op de standaardvelg? Enne waar koop je ze?
Ik rijd zo'n 7.000 km per jaar.. en een trackday of 10 per jaar..
Voor zijn mijn banden nog prima..
maar achter zijn uit de Potenza's echt happen aan de binnenzijde van de band....bijzonder gezicht..
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik denk dat je op zoek bent naar een betaalbare zomerband?
De toyo T1R is een goede en betaalbare band vind ik. Mist iets stuurgevoel door de wat zachte wang, maar dat zal je op de achterband wat minder merken... Als je voorband aan vervanging toe is wordt het wat lastiger, de T1R is niet in die maat te krijgen. Dus tegen die tijd een setje achtervelgen scoren en er dan 205/45 op leggen (de T1R is dan natuurlijk de voor de hand liggende keus als je die ook achter hebt).
Setje T1R rondom zal zo rond de 600euri liggen.
De potenza RE050A is een band met hardere wang, maar is weer wat duurder. Ultieme grip op droog zal voor deze 2 type banden hetzelfde zijn...
De toyo T1R is een goede en betaalbare band vind ik. Mist iets stuurgevoel door de wat zachte wang, maar dat zal je op de achterband wat minder merken... Als je voorband aan vervanging toe is wordt het wat lastiger, de T1R is niet in die maat te krijgen. Dus tegen die tijd een setje achtervelgen scoren en er dan 205/45 op leggen (de T1R is dan natuurlijk de voor de hand liggende keus als je die ook achter hebt).
Setje T1R rondom zal zo rond de 600euri liggen.
De potenza RE050A is een band met hardere wang, maar is weer wat duurder. Ultieme grip op droog zal voor deze 2 type banden hetzelfde zijn...

- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Geen idee waar je ergens woont, maar ik heb nog een set praktisch nieuwe RE040 voor achter liggen. Met een eurootje of 150 maak je mij blij, maar moet je wel 1 van de velgen even meenemen omdat daar een band op zit. Die moet dan weer 'ooit' een keer in m'n bezit komen.
Mocht een ander met die prijs leven ook goed uiteraard.
Einde spam:oops:
Mocht een ander met die prijs leven ook goed uiteraard.
Einde spam:oops:
Aangezien mijn huidige Potenza's niet versleten zijn, maar gewoon kapot vanwege het circuitgebruik (happen eruit), zoek ik een sterkere zomerband met heeel veel grip die één seizoen meegaat.. en ja een betaalbare band zou erg leuk zijn..wellicht zelfs een semi slick...de Toyo Proxes R888 gaat die een seizoen mee? En wat kosten die voor een setje achter?
De RE040 zal ben ik bang door mij ook weer kapot worden gereden..
mijn voorbanden zijn bij lange na nog niet aan vervanging toe (heb nog een setje extra liggen)
De Toyo t1r; is dat een band die ook enkel er achter op kan worden gelegd met originele Potenzá's voor of ga ik dan vreemde gripverhoudingen krijgen?
De RE040 zal ben ik bang door mij ook weer kapot worden gereden..
mijn voorbanden zijn bij lange na nog niet aan vervanging toe (heb nog een setje extra liggen)
De Toyo t1r; is dat een band die ook enkel er achter op kan worden gelegd met originele Potenzá's voor of ga ik dan vreemde gripverhoudingen krijgen?
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Op zich kan ik je de R888's aanraden. Ik heb er nu 4 trackdays mee gedaan + ongeveer 3k kms.
Achter zijn ze nu net over de helft, voor op 2/3. Ik weet nog niet of ik tot het minimale door rij. Dat is mede afhankelijk van het jaargetijde en de trips die gepland staan.
Bij aanschaf van semi's moet je wel in je achterhoofd houden:
- dat ze nieuw al met minder profiel geleverd worden als straatbanden. 6 ipv 9 of 10mm.
- dat ze tricky zijn bij staand water op de weg (gewoon vochtige weg doen ze t prima)
- de grip pas echt beter als een straatband wordt als de band op bedrijfs temp is. (volgens de importeur boven de 60gr.!!
)dat redt je niet zo makkelijk op de openbare weg. Bij slechts een van de trackdays kon ik idd mijn hand niet meer op de band houden, maar toen was de buitentemperatuur ook 30gr.
- dat de compound verslechterd onder het vriespunt
Als de Speester mijn enige vervoersmiddel was, zou ik zelf niet op semi's rondrijden. Een alternatief is een setje voor alleen trackdays.
Als straatband heb ik alleen ervaring met Kumho Ecsta MX KU15. KLIK
Goede alrounder met een stevigere wang als de T1R, die ook nog eens best lang mee gaat.
In mijn geval 15k waarvan 3 vakanties en ongeveer 6 trackdays.

Achter zijn ze nu net over de helft, voor op 2/3. Ik weet nog niet of ik tot het minimale door rij. Dat is mede afhankelijk van het jaargetijde en de trips die gepland staan.
Bij aanschaf van semi's moet je wel in je achterhoofd houden:
- dat ze nieuw al met minder profiel geleverd worden als straatbanden. 6 ipv 9 of 10mm.
- dat ze tricky zijn bij staand water op de weg (gewoon vochtige weg doen ze t prima)
- de grip pas echt beter als een straatband wordt als de band op bedrijfs temp is. (volgens de importeur boven de 60gr.!!

- dat de compound verslechterd onder het vriespunt
Als de Speester mijn enige vervoersmiddel was, zou ik zelf niet op semi's rondrijden. Een alternatief is een setje voor alleen trackdays.

Als straatband heb ik alleen ervaring met Kumho Ecsta MX KU15. KLIK
Goede alrounder met een stevigere wang als de T1R, die ook nog eens best lang mee gaat.
In mijn geval 15k waarvan 3 vakanties en ongeveer 6 trackdays.

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Kan je iets specifieker zijn? Welke band adviseer jij dan precies?rayz25 schreef:Gewoon kijken naar het compound van de band,
Hoe zachter het rubber hoe meer grip,
Ik zal waarschijnlijk voor bridgestone gaan en dan heel zacht
compound gaat niet lang mee maar de grip die ik er voor
terug krijg is niet normaal.

Als ik dit zo lees.. zijn semi slicks niks voor mij... ik ga elke zomeravond een uurtje rijden.. (rijd dagelijks gewoon een Volvo V50) tegen de tijd dat de banden warm zijn, staat de speedster alweer in de garage..
T1R? of Kumho Ecsta MX KU15? Of.........welke zijn de beste optie als je enkel achter nieuwe banden wil op originele velgen en voor nog de potenza's hebt?
T1R? of Kumho Ecsta MX KU15? Of.........welke zijn de beste optie als je enkel achter nieuwe banden wil op originele velgen en voor nog de potenza's hebt?