Splinternieuwe set voorbanden potenza
Splinternieuwe set voorbanden potenza
Heb nog twee splinternieuwe voorbanden liggen voor om de originele velgen. De banden zijn in de handel niet te betalen omdat ze alleen voor de opel speedster worden geproduceerd.
Twee banden voor 275 euro.
Twee banden voor 275 euro.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Dan heb ik dus een hele goedkope garage bij ons op de hoek
Ik had gekeken toentertijd op internet en daar zag ik ze ook staan voor die prijs...
De tip is wellicht te laat maar misschien voor de toekomst dan:
http://www.internetbanden.nl/info/bridg ... 29838.html
Achterbandje:
BRIDGESTONE RE 050 POTENZA
225/45 R17, € 126,09
BRIDGESTONE RE 040 POTENZA
225/45 R17, € 141,12
Wel grappig dat de voorbanden duurder zijn dan de achterbanden
, je betaalt dus niet voor het rubber 

Achterbandje:
225/45 R17, € 126,09
225/45 R17, € 141,12
Wel grappig dat de voorbanden duurder zijn dan de achterbanden

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Ben even gaan zoeken wat nou precies de verschillen zijn maar ben er uit. Voor de andere geïnteresseerde: http://www.bridgestone.eu/English/Globa ... tabook.pdfSteV6 schreef:Dennizz,
RE040 op de vooras en RE050 op de achteras is dus exact de bandencombinatie waarvan ik spijt heb als haren op mijn hoofd!
Gelukkig zijn de achterbanden op ... binnenkort een rondomsetje RE050A bestellen.
SteV6
(Ik heb voorop wel 205/45R17 ipv 175/55R17)
RE040 is een mindere sportband dan de RE050. Echter is er voor voor alleen RE040 te krijgen en achter wel de iets sportievere de RE050 en de nog sportievere RE050A.
De RE050A is op dit moment de beste uit de serie.
@SteV6, wat merk je precies door die combinatie in negatieve zin?
Pffff, wat is het toch een "gekloot" met zomerbanden en winterbanden op standaard velgen

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
RE040:
- Zeer weinig grip bij temperaturen onder de 15 graden.
- Niet zo gevoelig voor de juiste bandenspanning
- Compound raakt snel oververhit bij stevig sturen en gaat "smeren".
RE050:
- Iets meer grip, ook als het wat kouder is.
- Zeer gevoelig voor de juiste bandenspanning. Bij iets te veel lucht in de band gaat deze uitermate vervelend wiebelen op de bandwangen.
- Band gaat ook smeren bij veel hitte in het loopvlak.
Ik vermoed dat een deel van mijn remprobleem aan de RE040 ligt. En dat smeren is echt irritant. Je voelt de grip achteruit gaan. Zonder dat je banden echt (krijsend) slippen of glijden merk je dat de band over het asfalt veegt ofzo. Beter dan dit kan ik het niet beschrijven ... Maar je moet daardoor eerder beginnen met afremmen, je kan minder hard de hoek om en krijgt een onprettig vaag stuurgevoel.
Op alle punten verslaat de RE050A bovengenoemde banden met groot gemak. Maar daar kan je alleen voor kiezen als je naar bredere voorvelgen overstapt.
Blijf je met de originele velgen rijden, dan zit je eigenlijk vast aan de RE040 rondom. En dan zou ik wel ervoor zorgen dat je ook de Lotus-specificatie compound krijgt geleverd.
SteV6
- Zeer weinig grip bij temperaturen onder de 15 graden.
- Niet zo gevoelig voor de juiste bandenspanning
- Compound raakt snel oververhit bij stevig sturen en gaat "smeren".
RE050:
- Iets meer grip, ook als het wat kouder is.
- Zeer gevoelig voor de juiste bandenspanning. Bij iets te veel lucht in de band gaat deze uitermate vervelend wiebelen op de bandwangen.
- Band gaat ook smeren bij veel hitte in het loopvlak.
Ik vermoed dat een deel van mijn remprobleem aan de RE040 ligt. En dat smeren is echt irritant. Je voelt de grip achteruit gaan. Zonder dat je banden echt (krijsend) slippen of glijden merk je dat de band over het asfalt veegt ofzo. Beter dan dit kan ik het niet beschrijven ... Maar je moet daardoor eerder beginnen met afremmen, je kan minder hard de hoek om en krijgt een onprettig vaag stuurgevoel.
Op alle punten verslaat de RE050A bovengenoemde banden met groot gemak. Maar daar kan je alleen voor kiezen als je naar bredere voorvelgen overstapt.
Blijf je met de originele velgen rijden, dan zit je eigenlijk vast aan de RE040 rondom. En dan zou ik wel ervoor zorgen dat je ook de Lotus-specificatie compound krijgt geleverd.
SteV6
S4 Avant
Hmmm, dan is 275 een beetje veel geld. Dan verkoop ik ze voor 225 per twee. Voor mensen met originele voorvelgen.Dennizz schreef:Dan heb ik dus een hele goedkope garage bij ons op de hoekIk had gekeken toentertijd op internet en daar zag ik ze ook staan voor die prijs...
Achterbandje:
225/45 R17, € 126,09
225/45 R17, € 141,12
Wel grappig dat de voorbanden duurder zijn dan de achterbanden, je betaalt dus niet voor het rubber
-
- Actief lid