Leveranciers en levertijden

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Heb je hem nou nog gespamt of heb je al die tijd geduldig zitten wachten. Blijven stiekem toch ratten. Zo'n zelfde geintje loopt bij mij overigens ook op hongaartje honderdtwintig. Wel van de creditcard geld halen, maar vervolgens gewoon lekker de boodschap dat het niet op voorraad is. Zou vrijdag eindelijk verstuurd zijn. Ben benieuwd. 8)
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Mailtje van hem afgelopen vrijdag. Zou aan de leverancier liggen. Zou best kunnen is ten slotte ook Brits.

Bij H111 kwam mijn bestelling binnen 2 dagen binnen.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Speedster optimale rijhoogte: 125F/135R

/threaddrift
Allen, ik zag jouw opmerking over creditcards e.d. ik begrijp jouw frustratie.. maar er is een keerzijde.

Bij ons is het ook zo dat je, als je via de website besteld en met CC betaald direct belast wordt. Voorraad of geen voorraad.. het bedrag wordt van je CC afgehaald.
Niet altijd even terecht zou je zeggen, maar dat is een mechanisme wat door de banken ingegeven is :(

Ik heb bij diverse 'providers' de vraag neergelegd of het mogelijk zou zijn om een 'reservering' te doen in plaats van het daadwerkelijk wegplukken van de centjes. Die reservering zou dan in ons systeem gekoppeld worden en op het moment dat we uitleveren zou automatisch de feitelijke betaling plaatsvinden.
Dat is voor mijn gevoel de meest eerlijke methode.

Maar.. dat gaat dus niet.. Als we een reservering willen accepteren is dat prima, maar de klant kan op ieder willekeurig punt zijn rekening plunderen en dus kan ik op ieder willekeurig punt het deksel op de neus krijgen voor de definitieve betaling.

In ons geval zou dat beteken dat een zending in uitlevering gaat, de reservering omgezet moet worden in een betaling, die wordt tegengehouden, dus moet het pakket uit de dagzending genomen worden, het shipping label moet handmatig gecancelled worden en we moeten contact gaan zoeken met de klant.
Dat is voor ons geen werken omdat je met een paar van die geintjes per dag al iemand aan het werk kan zetten alleen al om die administratie rond te breien.

Vandaar dus dat je bij vrijwel iedereen zal zien dat een betaling 'genomen' wordt ook als er geen voorraad is.

Nu is het niet zo dat ik hier een zakje geld binnen zie komen als jij een bestelling plaatst. Dat zakje geld neemt de bank nl in bewaring! Daar gaat men vervolgens een maand op zitten broeden en na die maand wordt er pas uitbetaald.

Jouw geld is dus niet door de 'merchant' genomen maar door de bank.

Uiteindelijk worden beide partijen door de bank in de maling genomen :(
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Yvo, een paar dingen:
- als ik bijv. bij musicstorekoeln.de bestel dan wordt het geld pas van de rekening gehaald als het op voorraad is. Hoe ze het doen, geen flauw idee. Wellicht een voor de kleinere man onbetaalbaar systeem, daar kan ik dan wel mee leven.
- op TMS stond duidelijk dat alle wielen in alle kleuren op voorraad lagen.
- op H111 stond vermeld dat de dakhoes op voorraad lag voor lhd.
- Nitron had er 4 op voorraad en die stonden er niet.

In het laatste geval was ik al een gewaarschuwd man en heb ik Sally gevraagd wat de levertijd was. Tevens heb ik haar destijds verzocht of ze met spoed eentje sneller in elkaar kon draaien en ik heb dag 1 zelf geld overgeschreven. De dempers zijn sneller gearriveerd dan het afgesprokene. Vandaar dat ik toch blij met ze ben.

Oh, en bij bestelling van jou ook nog geen klachten hoor. Dan had ik ze al geventileerd. Mijn mond is moeilijk te snoeren! :lol:
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Allen, ik kan uiteraard niet bij andere bedrijven achter de schermen kijken. Ik weet wel dat het melden van voorraad op de website gevaarlijk is.

De meeste winkels zijn gebouwd met ZenCart. Op zich prima software waarin je inderdaad voorraadniveau's kan zien, alleen werken de meeste bedrijven met een apart voorraad systeem.

Daardoor krijg je een verkeerd beeld van de werkelijkheid.

Heb je enig idee met welke provider musicstorekoeln.de werkt? Heb je met credit card betaald? Hoe lang zat er tussen bestellen en leveren?

Sorry voor de vele vragen :)
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Ah daar is het draadje gebleven. Ik ben een simpele consument, dus kan je niet helpen aan de provider. Langste levertijd was 5 weken dacht ik en het snelste een dag nadat ik besteld had. :shock:
Misschien dat zij een niet voorraadproduct via een ander traject in een wachtlijst zetten? Nog vreemd, want de verificatie is natuurlijk gelijk bij het afwikkelen van het 'mandje'. Heb idd met creditcard betaald. Bij Thoman, een ander grote muziekwinkel uit Duitsland heb ik dit ook nog niet meegemaakt.

Wat je voorraadsysteem betreft klopt het wel denk. Ik hoor veel verhalen van mensen die bijvoorbeeld bij een fotowinkel als Foka bestellen omdat het op voorraad zou zijn en dat het er gewoon niet is. Ook bij de concurrent Kamera Express, waar ik m'n spullen heb gehad loopt het systeem altijd achter. Ik had de camera terwijl de voorraad nog immer op in bestelling stond.

Oh en als ik je dan nog een constructieve tip mag geven. Ik heb er een schurfthekel aan als ik tussen alle speeltjes moet kijken of het voor de Elise, Speedster of beide te koop is. Zodra een site op die manier tijdrovend word voor mij verlies ik m'n interesse. Een mogelijkheid om te filteren op speedster / elise zou in deze handig zijn. :idea: :wink:

(Sorry Piet, maar je moet onderhand weten dat ik Dhr. Off Topic heet) :lol:
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

bij zoeken 'speedster' invoeren geeft als resultaat alle artikelen die voor speedster bruikbaar zijn.
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Niet helemaal waar, er zijn meer artikelen voor de Speedster als die tevoorschijn komen.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

12: kijk eens naar een bedrijf als moto concept. Gewoon kraakhelder wat ze hebben. :idea:
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Piet succes met wachten he! Mijn regenmutsje is binnen. Toch iets sneller dan TMS. 8)
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

allen schreef:12: kijk eens naar een bedrijf als moto concept. Gewoon kraakhelder wat ze hebben. :idea:
nou nou heel snel zit toch ook al een dikke week op spullen te wachten van moto concept

dus soms zijn ze niet zo snel hoor ;)
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

M-Speed, ik had het niet over het wel of niet op voorraad zijn. Daarover waren we wel uit. Yvo geeft ook wel aan waarom het bij hem niet zo werkt.

Ik heb het over het weten wat je wel en niet kunt leveren. Op die moto concept site is dat gewoon duidelijk. Hangar 111 zelfde verhaal. Kan meer voorbeelden verzinnen, maar ik neem dat het nu helder is voor je? :idea:
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

jaa nu snap ik je :oops:
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

nog even over dat betalen voordat levering plaats vindt. Bij een goede payment service provider is het mogelijk op de cc eerst een reservering te doen (check of kaart geldig is én blokkade geld) en later pas de definitieve betaling te registreren (of te laten vervallen). Reserveringen kunnen echter niet al te lang open blijven staan (zo'n 2 weken).
Of de creditcard maatschappij het geld ook kan ontvangen van de klant (achteraf, afhankelijk van banksaldo) is de verantwoordelijkheid van de cc-maatschappij.
Charge backs zijn natuurlijk altijd mogelijk, dat risico hoort bij acceptatie van cc betalingen (voordeel van verzending van fysieke goederen is natuurlijk wel dat het afleveradres van de besteller bekend is).
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

mmm.. heb ik daar toch ineens het draadje teruggevonden :)

Voor wat betreft shop-indeling.. dat is een keuze.. we gaan in de nieuwe shop meer dingen uit elkaar trekken. De uitlaten sectie is me op dit moment een doorn in het oog, dat wordt lekker overzichtelijk etc.

Met charge backs heb ik wel ervaring ja.. :evil: De CC maatschappij doet helemaal niets voor je, zelfs als je schriftelijk bewijs hebt dat het pakket is afgeleverd.
Het verschilt wel per regio, in Europa kom je er niet mee weg, maar er zijn plaatsen... :evil: :evil: :evil:

Met reserveringen ben ik in het verleden wel bezig geweest. Probleem daarbij is dat er idd altijd binnen twee weken geleverd moet worden. Als dat niet gebeurt... helaas we gaan terug naar start.

Vooral met originele onderdelen is dat een groot probleem; Lotus onderdelen hebben een standaard levertijd van ongeveer die twee weken. Soms wat sneller, vaak wat langzamer.

Net wat ik al schreef, als je dan iedere keer aan de bel / mail /fax etc. moet zit je met een probleem. Dat probleem wordt nog groter als de klant op dat moment uitstapt. Spullen terug naar Lotus is er niet bij, vaak praat je over specifiek spul wat niet vaak of helemaal niet voorkomt en binnen de kortste keren heb je een magazijn vol winkeldochters.

Overheden hebben wat dat betreft gezorgd voor een prima bescherming van de consumenten, maar de rest van de keten moet het maar lekker uitzoeken. Dat is wel jammer.
Afbeelding
Plaats reactie