Het begint bij mij ook alweer behoorlijk te kriebelen. Ik heb al een jaar of 10 geen race gemist.
Wat vind je van de van de nieuwe bolides? Ik vind de Ferrari er weer geweldig uitzien. Alleen de smalle achtervleugels zijn wennen. Maar is ook niet lelijk. Hopelijk helpen die voor wat mooie inhaalacties!
Het maakt mij geen f#ck uit hoe ze eruit zien, als ze maar een beetje vooruit gaan en er wat inhaalakties te zien zijn
Dat laatste moet dit jaar weer wat beter gaan met meer nadruk op mechanische grip (vol slicks weer ).
Dat eerste ben ik nog wel benieuwd naar, hoeveel seconde zullen de bolides ingeleverd hebben t.o.v vorig jaar? Heeft iemand daar al info over?
Als het seizoen nu eindelijk een soort van kopie van de Caterham races gaat worden, ga ik weer kijken. Lekker mekaar bij de start of voor de finishlijn in elkaar rijden met rondvliegende bodyparts, etc.
Maik schreef:Het maakt mij geen f#ck uit hoe ze eruit zien, als ze maar een beetje vooruit gaan en er wat inhaalakties te zien zijn
Dat laatste moet dit jaar weer wat beter gaan met meer nadruk op mechanische grip (vol slicks weer ).
Dat eerste ben ik nog wel benieuwd naar, hoeveel seconde zullen de bolides ingeleverd hebben t.o.v vorig jaar? Heeft iemand daar al info over?
Ik volg het eigenlijk niet, maar ik begrijp dus dat ze minder vermogen gaan krijgen Of mogen ze niet zoveel vleugels voeren?
Bij de motoGP ging er 20% cilinderinhoud vanaf (van 1000cc naar 800cc) en de rondetijden van het jaar ervoor werden ruim verbroken. Die veiligheidsmaatregel was niet echt geslaagd
Voor zover ik weet niet minder vermogen.
Wel minder downforce en daarvoor in de plaats zijn de slicks weer terug van weggeweest.
Doel is niet om de auto's langzamer te maken maar, meer inhaalacties mogelijk maken.
Indirekt zullen ze ook wel wat ingeleverd hebben op het vermogen, omdat de motoren weer iets langer mee moeten gaan (waarschijnlijk minder toeren -> minder vermogen).
Ik ben ook benieuwd wat het KERS gaat doen, dat moet toch ook wat inhaalakties extra gaan opleveren, alhoewel het wel wat minder met rijcapaciteiten te maken heeft vind ik...