Plaatsen van metertjes in de Speedster
-
rayz25
Ik ben ook even bezig geweest,
How to inbouwen van metertjes,
Ik heb er 3 nodig dus vondt het wel zo netjes 2 links en 1 rechts,
1x Dashboard

Afmeten en boren

Eerst lapjes verwijderen zoals op de volgende foto daarna wegfrezen

Zonder lapjes

Klaar


Nu zijn dit metertjes die ik van mijn vorige auto nog had, Maar
komen met een zwarte ring erop, Dan vallen ze minder op,
En met smoke glas,
Metertjes die ik gebruik zijn ,
A/F Air fuel meter,
Olie temp
Boost Meter
Dit zijn toch musthave als je blok tuned,
How to inbouwen van metertjes,
Ik heb er 3 nodig dus vondt het wel zo netjes 2 links en 1 rechts,
1x Dashboard

Afmeten en boren

Eerst lapjes verwijderen zoals op de volgende foto daarna wegfrezen

Zonder lapjes

Klaar


Nu zijn dit metertjes die ik van mijn vorige auto nog had, Maar
komen met een zwarte ring erop, Dan vallen ze minder op,
En met smoke glas,
Metertjes die ik gebruik zijn ,
A/F Air fuel meter,
Olie temp
Boost Meter
Dit zijn toch musthave als je blok tuned,
AEM Uego wideband lambda
Het volgende metertje zit eraan te komen, want heb ik afgelopen week binnengekregen
Hier alvast plaatjes van het metertje en ik zal er later (hopelijk binnen een paar weken) meer plaatsen als het eenmaal ingebouwd is..
gr,
The Duke
Hier alvast plaatjes van het metertje en ik zal er later (hopelijk binnen een paar weken) meer plaatsen als het eenmaal ingebouwd is..
gr,
The Duke
- Bijlagen
-
- o21.jpg (28.12 KiB) 3372 keer bekeken
-
- AEM%20UEGO%20controller-p.jpg (24.13 KiB) 3367 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
Ha die Piet,
ik heb een 2.2 Turbo (DBilas)
Geen problemen gelukkig, maar ik wil een extra controle hebben over het mengsel. Het blijft natuurlijk relatief bruikbaar met slechts 1 sensor, terwijl er bijvoorbeeld 1 van de 4 verschillende injectoren een probleem kan hebben, waarvoor de inspuiting wordt gecorrigeerd, waardoor ik nog niks zie, maar het is beter dan niks weten..
gr,
The Duke
ik heb een 2.2 Turbo (DBilas)
Geen problemen gelukkig, maar ik wil een extra controle hebben over het mengsel. Het blijft natuurlijk relatief bruikbaar met slechts 1 sensor, terwijl er bijvoorbeeld 1 van de 4 verschillende injectoren een probleem kan hebben, waarvoor de inspuiting wordt gecorrigeerd, waardoor ik nog niks zie, maar het is beter dan niks weten..
gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
een kleine update..
Toen ik toch met de radiator bezig was, ook gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de metertjes in te bouwen.
De eerder genoemde AEM wideband lambda zit erin en verder 2 metertjes van RaidHP voor digitale turbodruk weergave en olietemperatuur.
http://www.jps-tuningshop.com/product.asp?id=85195
http://www.jps-tuningshop.com/product.asp?id=85198
Ik heb dezelfde route gebruikt als Markv aangeeft op zijn site: de versnellingskabels gevolgd en alles door de "middenconsole" naar voren gelegd.
Olietemperatuur is alles voor voorbereid (de draden liggen tot onder de versnellingsbak), maar ik weet nog niet hoe ik de bijgeleverde sensor ga monteren (misschien extra carterstop bestellen en daarin gat boren en draadtappen).
De rest is aangesloten en werkt zoals het moet.
en... natuurlijk nog wat fotootjes voor de liefhebbers..
gr,
The duke
Toen ik toch met de radiator bezig was, ook gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de metertjes in te bouwen.
De eerder genoemde AEM wideband lambda zit erin en verder 2 metertjes van RaidHP voor digitale turbodruk weergave en olietemperatuur.
http://www.jps-tuningshop.com/product.asp?id=85195
http://www.jps-tuningshop.com/product.asp?id=85198
Ik heb dezelfde route gebruikt als Markv aangeeft op zijn site: de versnellingskabels gevolgd en alles door de "middenconsole" naar voren gelegd.
Olietemperatuur is alles voor voorbereid (de draden liggen tot onder de versnellingsbak), maar ik weet nog niet hoe ik de bijgeleverde sensor ga monteren (misschien extra carterstop bestellen en daarin gat boren en draadtappen).
De rest is aangesloten en werkt zoals het moet.
en... natuurlijk nog wat fotootjes voor de liefhebbers..
gr,
The duke
- Bijlagen
-
- kabel2.jpg (285.68 KiB) 3266 keer bekeken
-
- kabel1.jpg (254.15 KiB) 3267 keer bekeken
-
- achterzijde.jpg (273.14 KiB) 3266 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Ik wil mijn dashmeters anders gaan inbouwen. Is er iemand benkend met deze meters !!!! Kijk even op onderstaande link bovenste meter.
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=855569
Als er iemand interesse heeft om mijn dashboard over te nemen, en te ruilen met zijn origineel. laat het me dan even weten.
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=855569
Als er iemand interesse heeft om mijn dashboard over te nemen, en te ruilen met zijn origineel. laat het me dan even weten.
- Bijlagen
-
- herschaalde_kopie_van_dsc_0053.jpg (66.23 KiB) 3071 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pascal op 17 jul 2009 12:11, 3 keer totaal gewijzigd.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Aangepast. Probleem bij deze meter zou de maximale druk kunnen zijn.Maik schreef:Je linkt werkt niet helemaal lekker hier Pascal, heb je een direkte link naar de pagina met de meter? Volgens mij is jouw link naar je winkelwagentje? Werkt iig niet
Hij gaat maar tot 7 bar.
Laatst gewijzigd door Pascal op 17 jul 2009 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
