GPS Tracking

Algemene zaken omtrent onze auto.
PeterS
Lid
Contacteer:

GPS Tracking

Bericht door PeterS »

Een tijdje geleden had een vriend van mij het over de mogelijkheid om een GPS Tracking Device te installeren in de Speedster, dan kun je ten allen tijde zien waar je auto zich bevindt. In eerste instantie leek het mij een beetje overdreven om zo'n apparaat te installeren, maar nu ik zie dat er een Speedster gestolen is vind ik het eigenlijk niet zo'n gek idee.

Heeft er iemand ervaring met een GPS Tracking Device in zijn/haar Speedster en de kosten hiervan?
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Rob
Actief lid

Bericht door Rob »

Een vriend van mij adviseerde om ergens in de auto een gsm te verstoppen zodat ze hem kunnen opsporen, weet iemand of dat mogelijk is? of gewoon weer een of ander fabeltje?
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

Rob schreef:Een vriend van mij adviseerde om ergens in de auto een gsm te verstoppen zodat ze hem kunnen opsporen, weet iemand of dat mogelijk is? of gewoon weer een of ander fabeltje?
Dat zou op zich wel moeten werken, totdat de accu van de gsm leeg is. Zeker als het een wat ouder toestel is, is dat zo gebeurd. En het continue opladen als het contact aanstaat is ook niet echt bevorderlijk voor de betrouwbaarheid.
Zo'n tracker zal ook wel een kleine accupack hebben, maar die is met die specifieke bedoeling gemaakt en heeft vast een langere levensduur.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Rallye schreef: Dat zou op zich wel moeten werken, totdat de accu van de gsm leeg is. Zeker als het een wat ouder toestel is, is dat zo gebeurd. En het continue opladen als het contact aanstaat is ook niet echt bevorderlijk voor de betrouwbaarheid.
Zo'n tracker zal ook wel een kleine accupack hebben, maar die is met die specifieke bedoeling gemaakt en heeft vast een langere levensduur.
Maar dat is toch simpel op te lossen door de GSM op de boordspanning van de auto te zetten? Vind het niet eens zo'n gek idee. Oude GSM ergens onder het dashboard doen, op de boordspanning met een pre-paid kaart erin :)

Of anders zoiets:

http://cgi.ebay.com.sg/GPS-Tracker-Spio ... 0317531285

Mark
C30-94@0.55bar
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

markv schreef:Maar dat is toch simpel op te lossen door de GSM op de boordspanning van de auto te zetten? Vind het niet eens zo'n gek idee. Oude GSM ergens onder het dashboard doen, op de boordspanning met een pre-paid kaart erin :)
Ik ook niet, maar ik kan me zo voorstellen dat dit ook geen waterdichte oplossing is. Continu opladen of onder spanning houden van de GSM betekent wel weer dat je een constante verbruiker hebt, die misschien het alarm weer triggert? :roll:

Hoe kun je trouwens zelf d.m.v. een GSM-signaal de locatie bepalen? Of moet je daarvoor weer bij de provider zijn?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Rob
Actief lid

Bericht door Rob »

Een waterdichte oplossing zal het wellicht niet zijn, maar als je een beetje zelfdicipline hebt kan je de gsm ook om de week een nachtje opladen. Ik vraag me zoals Rallye wel af of ze je locatie dan kunnen bepalen en wie dat dan zou moeten doen?
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Dat kan met google latitude: http://frontpage.fok.nl/nieuws/106092
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Co'tje »

Ik heb een goede all-risk verzekering op basis van taxatiewaarde.

Natuurlijk niet leuk als m'n speedy wordt gestolen, maar ik kan dan in ieder geval een andere kopen..... Al zal oranje lastig worden om nog een keer te vinden.
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

André R schreef:Dat kan met google latitude: http://frontpage.fok.nl/nieuws/106092
Aha.... weer Google dus.
Google Latitude is een functie van Google Maps voor mobiel voor de volgende telefoons:
Android-telefoons, zoals de T-Mobile G1 (binnenkort beschikbaar)
iPhones en iPod touch-apparaten (binnenkort beschikbaar)
de meeste BlackBerry's met kleurenscherm
de meeste apparaten met Windows Mobile 5.0 of hoger
de meeste Symbian S60-apparaten (smartphones van Nokia)
veel mobiele telefoons met Java (J2ME), zoals apparaten van Sony Ericsson (binnenkort beschikbaar)
Als ik bovenstaande goed begrijp, kun je het verhaal goedkope 'oude' telefoon in deze dus wel vergeten.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Kweenie of iemand naar het linkje heeft gekeken wat ik erbij had gezet, maar 129 euro voor een tracking systeem met GPS waar je alleen nog maar een sim kaart in hoeft te doen lijkt me ook niet echt prijzig als je je auto wilt beveiligen..

Mark
C30-94@0.55bar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Wel bekeken Mark, maar ik krijg de melding dat de datum verstreken is ... en dus zie ik geen product meer.
GPS Tracker Spion Navigation Kinder Auto Tier Locator
1 Jahr Garantie gegen Diebstahl Fahrzeug, Menschen GSM Item number: 150317531285

Seller of this item? Sign in for your status
Bidding has ended for this item

SteV6
S4 Avant
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Even naar beneden scrollen...

Is een grappig ding idd. Je krijgt een sms met de coordinaten. Dat is wel lastig om realtime te tracken, maar zeker bruikbaar als je auto is gestolen.

Prijs is ook best aangenaam. Is in Hong Kong. 25 euro verzendkosten als ik het goed lees.

Staan ook op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/216624198
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Tja, auto's worden weleens gestolen. Niet leuk maar het is niet anders. Ik heb hem gewoon allrisk verzekerd en zet hem zelfs zonder dak op slot en netjes op het alarm. Als het ergste toch gebeurd zie ik wel weer. :bag:
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Deze is ook wel aardig:
http://link.marktplaats.nl/231039808

GPS Tracker

Module waarmee eenvoudig een voertuig of object te traceren is. Het systeem werkt met een SIM-kaart, de coördinaten waar de Tracker zich bevindt is op te vragen door het nummer van de SIM kaart te bellen, waarop er door de Tracker een SMS-bericht retour gestuurd wordt met de coördinaten en de snelheid waarmee deze zich verplaatst. Via TomTom of Google Maps is dan op de meter nauwkeurig te zien waar de Tracker zich bevindt.

Uniek aan dit systeem is de mogelijkheid om 2 telefoonnummers en een SOS nummer in de Tracker te programmeren, communicatie vindt plaats via de meegeleverde headset.

Verdere mogelijkheden o.a.:

- GEO-fence alarm, vanaf een referentiepunt is een straal in te geven, verplaatst de tracker zich buiten deze straal, dan wordt er een bericht verstuurd naar het ingestelde nummer;

- Bericht bij overschrijding snelheid;

- Verplaatsingsdetectie;

- Enzovoorts, enzovoorts…

De Tracker wordt geleverd met:

- USB kabel;

- Autolader;

- 220V;

- Headset;

- CD met handleiding.

mob: 0631322298

149 euro
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Ik ga er ook vanuit dat als m'n auto gestolen wordt dat de verzekering alles gewoon dekt. Ik ben tenslotte all risk verzekerd. Maar het werkt helaas niet altijd zo. Voor het bedrag dat je van de verzekering krijgt, kun je geen gelijkwaardige speedster terugkopen. De verzekering zal hem beduidend lager inschatten dan de huidige marktprijs. Dan moet je hem echt laten taxeren en voor dat bedrag verzekeren. Plus dat speedsters ook niet meer aan bomen groeien.

En als hij gestolen wordt om te joyriden oid. moet je maar hopen dat ze hem nooit meer terugvinden. Anders hou je alsnog een geplamuurde deuker over.

Niet dat zo'n tracker nou zaligmakend is en dat je zelf maar de detective uit moet gaan hangen als hij echt gestolen wordt (met alle risico's van dien), maar voor die prijzen die ik nu zie weegt het wel op tegen het verlies dat je moet nemen bij diefstal bij uitkering van je verzekering. En je zit niet maanden zonder auto.
Plaats reactie