dynamo
-
- Lid
- Contacteer:
dynamo
Had afgelopen woensdag de speedster opgehaald nadat er allerlei dingen zijn vernieuwd. Nieuwe handremkabel ontgrendelings klep hendel en voorremschijven en remblokken e.d. Ben gisteren uit zeeland teruggereden en het lampje ging branden van de wisselstroomdynamo. Meteen gestopt en anwb gebeld die na 50 minuten kwam. Conclusie dynamo defect. Ben blij dat het niet vroor heb 2 uur buiten in het donker gestaan.
. Nog eens 45 min op bergingswagen gewacht en die zou de auto morgen bij oosterhout opel centrum brengen. Hopelijk valt dit onder de garantie. Weet iemand wat een dynamo kost en heeft dit bij een dealer laten vervangen?

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Nou, wat vervelend weer, het zit je even niet mee
Ik weet niet wat de dealerprijzen zijn, maar een tweedehands dynamo hoeft in ieder geval de wereld niet te kosten. Je ziet ze veel op ebay staan voor ongeveer 60euro. Wel goed kijken welke je wilt nemen, de 120Ampere versie of de 100Ampere. Die laatste is handig om te nemen als je van plan bent om de 2.4 inlaat mod te doen.
Dus ook als je straks een nieuwe krijgt: bestel dan gelijk de 100A versie

Ik weet niet wat de dealerprijzen zijn, maar een tweedehands dynamo hoeft in ieder geval de wereld niet te kosten. Je ziet ze veel op ebay staan voor ongeveer 60euro. Wel goed kijken welke je wilt nemen, de 120Ampere versie of de 100Ampere. Die laatste is handig om te nemen als je van plan bent om de 2.4 inlaat mod te doen.
Dus ook als je straks een nieuwe krijgt: bestel dan gelijk de 100A versie

-
- Lid
- Contacteer:
dynamo
Er zit al een 2.4 inlaat op maar de auto wordt morgen naar de opel dealer gereden en dan ben ik afhankelijk van hun. De vorige rekening was 1467 euro.
de garage is lang bezig geweest met de koplamp voor en is nu ook apk gekeurd. Ben toch blij dat ik mn mr2 nog heb daar had ik nooit wat mee.
Er heerst een vloek op de speedster.

- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
In ieder geval wel op jouw SpeedsterEr heerst een vloek op de speedster.

als je in zo'n korte, zoveel kosten moet maken.

Ik heb de afgelopen 4 jaar nog niet veel problemen gehad gelukkig
(knock on wood

Ik zou in Oosterhout wel vooraf een prijsindicatie vragen, heb je na
afloop niet al te grote verrassingen

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
-
- Lid
- Contacteer:
dynamo
Heb op de garantie gekeken en in het tweede half jaar heb ik een eigen risico van 350 euro per gebeurtenis. Ben benieuwd wat het uiteindelijke bedrag weer wordt. Hoe gaat het met je arm paul zit er al verbetering in?
-
- Lid
- Contacteer:
dynamo
Ja Allen dat helpt wel het is dadelijk nog waar ook 

- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Hi Monique, leuk dat je daar nog aan denkt,Hoe gaat het met je arm paul zit er al verbetering in?
Arm gaat redelijk. het verbrijzelde gewricht groeit netjes aan elkaar
en lijkt op de juiste plaats te zitten. Bij gebroken bovenarm is ook wat
botgroei geconstateerd, dus goede hoop dat dat ook weer(netjes)aan elkaar groeit

(en dus geen verdere operatie nodig is)
Moet voorlopig nog minimaal 5 weken in het gips en dan weer terug voor
controle.
Heb nu al 7 weken geen auto gereden en dat ga je wel missen. Speedster
staat zelfs al vanaf half december stil

voordat ik daar weer in kan rijden.
Maar ja,.... voordeel is wel dat als ik er niet in rij, ik ook geen hoge kosten heb
zoals jij

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.