Q: 2de nummerplaat (vooraan)

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Bon_Jovi
Actief lid

Q: 2de nummerplaat (vooraan)

Bericht door Bon_Jovi »

Hey,

Ik heb een vraagje, ik lees hier dat je het best een plastic nummerplaat neemt voor de speedster omdat de officiele nogal groot zijn en de bevestigingspunten niet goed zijn (te hoog hangt ie voor de koeling, te laag ligt ie maar te schrapen tegen de drempels.
Nu zou ik een plastic nummerplaat laten maken (tevens na aanraden van de eigenaar). Nu vraag ik me af welke afmetingen kies je dan het best ? (belgische nummerplaat), vervolgens zou ik deze ook gewoon met velcro vastkleven.

Trouwens, de nieuwe nummerplaten voor auto's die vanaf 2008 worden uitgereikt bestaan nu uit drie cijfers, gevolgd door drie letters: 123-ABC dus i.p.v. ABC-123. vreemd genoeg heb ik nog een oude nummerplaat ontvangen YZE-.... . :(

mvg
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Meet gewoon het formaat op van het blokje voor op de auto.
In België hoef je officieel toch niet een plaat dacht ik? Voorzijde dan...
Rob
Actief lid

Bericht door Rob »

in belgie moet je ook vooraan een officiele plaat, de politie begint er meer en meer op te controleren.

Ik heb mijn voorste plaat zo gehangen dat de plaat altijd eerst de grond zou raken, ik heb nu eenmaal liever een kapotte plaat als een kapotte bumper. Mijne hangt ook met velcro vast.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Ok, ik dacht dat er iets bij jullie in de wet stond, dat wanneer het op een rechtzaak zou uitkomen, je uiteindelijk alsnog geen boete zou krijgen.
Rob
Actief lid

Bericht door Rob »

allen schreef:Ok, ik dacht dat er iets bij jullie in de wet stond, dat wanneer het op een rechtzaak zou uitkomen, je uiteindelijk alsnog geen boete zou krijgen.
ah dat wist ik zelf niet. nuja ik heb eigenlijk geen zin om proefkonijn van dienst te zijn, dus ik laat mijn plaatje er maar gewoon op :lol:
Plaats reactie