20 mm spoorverbreding.
20 mm spoorverbreding.
Ik zoek dus minstens 2 of 4 spoorverbreders van 1cm per stuk met eventueel de bouten.
Kan ook omgeruild worden met mijn 30 mm spoorverbreders, 2x 1,5cm per velg.
Kan ook omgeruild worden met mijn 30 mm spoorverbreders, 2x 1,5cm per velg.
Biesheuvel heeft dergelijke setjes wel.. het zijn meer adapters die je krijgt, met spacers wordt het wel een flinke afstand 
Deze bout je op je naaf, en op deze adapter bout je het wiel dan weer vast. Er zit ook een ring op de adapter waar je wiel dan weer op kan centreren.
Ik heb ze zelf in 4x100, werkt prima, 5x110 heeft Biesheuvel ook, volgens mij zijn het deze :
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... ira__20_mm
alleen klopt het plaatje niet!!

Deze bout je op je naaf, en op deze adapter bout je het wiel dan weer vast. Er zit ook een ring op de adapter waar je wiel dan weer op kan centreren.
Ik heb ze zelf in 4x100, werkt prima, 5x110 heeft Biesheuvel ook, volgens mij zijn het deze :
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... ira__20_mm
alleen klopt het plaatje niet!!
Verbreding per wiel in de link dat je gaf is 20mm!! das teveel want ik wil 10mm spacers met centreringnaaf als dat kan.Neetmans schreef:Biesheuvel heeft dergelijke setjes wel.. het zijn meer adapters die je krijgt, met spacers wordt het wel een flinke afstand
Deze bout je op je naaf, en op deze adapter bout je het wiel dan weer vast. Er zit ook een ring op de adapter waar je wiel dan weer op kan centreren.
Ik heb ze zelf in 4x100, werkt prima, 5x110 heeft Biesheuvel ook, volgens mij zijn het deze :
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... ira__20_mm
alleen klopt het plaatje niet!!
Ik heb nu 10mm spoorverbreding voor en 30mm achter.
30 mm achter is net iets teveel want er is nu nog meer onderstuur!!
Misschien best dan voor en achter een gelijke spoorverbreding van 10mm??
30mm achter en voor is ook een optie maar dat lijkt me wat te veel, want als ik dan later eventueel de wagen wil verlagen en 195 banden vooraan zou steken zou het wiel wel eens kunnen raken.
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Kijk even op www.spurverbreiterung.de
Dan catalogus downloaden. Op pag. 96 staan de spoorverbreders voor de Speedster van 10 mm per stuk. Alsje met centreerringen wilt, kies dan voor systeem 2.
Informeer dan wel of dit geen FK is; 12ESC schreef dat FK niet paste.
Groeten,
Nico
Dan catalogus downloaden. Op pag. 96 staan de spoorverbreders voor de Speedster van 10 mm per stuk. Alsje met centreerringen wilt, kies dan voor systeem 2.
Informeer dan wel of dit geen FK is; 12ESC schreef dat FK niet paste.
Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
De spoorbreedte is standaard: voor 1450 mm en achter 1488 mm. Verschil: 38 mm.
De spoorverbreders (30 mm op de vooras en 10 mm op de achteras) brengen dus een verschil van 20 mm in totaal op de vooras, dus minder onderstuurd want meer grip op de voorwielen.
Ik vraag mij dus af, waarom je achterspacers zou monteren, want dan wordt het verschil 8 mm is nog meer grip op de voorwielen.
Volgens mij moet de spoorbreedte bij een achterwiel aangedreven auto achter groter zijn, in tegenstelling tot een voorwielaangedreven auto (want dan voor groter). Tractie.
Vraag: waar hangt de grootte van het verschil (zowel voor als achter aangedreven) vanaf?
Volgens mij kan een gek meer vragen dan 100 wijzen kunnen beantwoorden
Of is het gewoon een kwestie van uitproberen...denk het wel.
Groeten,
Nico
De spoorverbreders (30 mm op de vooras en 10 mm op de achteras) brengen dus een verschil van 20 mm in totaal op de vooras, dus minder onderstuurd want meer grip op de voorwielen.
Ik vraag mij dus af, waarom je achterspacers zou monteren, want dan wordt het verschil 8 mm is nog meer grip op de voorwielen.
Volgens mij moet de spoorbreedte bij een achterwiel aangedreven auto achter groter zijn, in tegenstelling tot een voorwielaangedreven auto (want dan voor groter). Tractie.
Vraag: waar hangt de grootte van het verschil (zowel voor als achter aangedreven) vanaf?
Volgens mij kan een gek meer vragen dan 100 wijzen kunnen beantwoorden

Of is het gewoon een kwestie van uitproberen...denk het wel.
Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... verbreders
kijk even in dit draadje
staat info over verschillende combi en rijgedrag
of deze wat recenter
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... verbreders
als je zoekt op spoorverbreders en alleen in het gedeelte interieur/exterieur kreeg je wat specifieker op dit onderwerp
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/sear ... de=results
Succes met lezen,
hebben meerdere gedaan de eerste link is 'slechts' zo'n 35000 keer bekeken,
mooi he die statistieken

kijk even in dit draadje
staat info over verschillende combi en rijgedrag
of deze wat recenter
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... verbreders
als je zoekt op spoorverbreders en alleen in het gedeelte interieur/exterieur kreeg je wat specifieker op dit onderwerp
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/sear ... de=results
Succes met lezen,
hebben meerdere gedaan de eerste link is 'slechts' zo'n 35000 keer bekeken,
mooi he die statistieken




¨speed is life, but control is everything...¨
Dat heeft ook zijn nadelen voor wegligging, ook voor wiellagers, en zeker niet aan te raden bij extreem circuit gebruik blijkt.Exmantaa schreef:Aangezien je die 15mm spacers nu toch al hebt liggen, zou ik ze gewoon voor monteren en eens kijken hoe dat rijdt.
Smoelt en rijdt bij mij nl. prima. (met 5 mm achter)
Maar als ik nieuwe banden steek gaat er vooraan maatje 195 op, scheelt ook weer.
