Niet zo nieuwe Speedster
rollerbank --- error
OK, gister naar de rollerbank geweest. Echter door een technisch probleem met de bank, de bank beweerde dat het -11 graden was en te koud voor een behoorlijke meting, heb ik geen grafiek(het apparaat verdomd het om te printen als er geen hele run gereden is). Duidelijk is wel dat het mengsel nu in orde is maar omdat we maar tot 5000 toeren konden is het nog steeds gissen. De bank wordt gefixed en er wordt gebeld als ie klaar is.
De ombouw is niet gelijk aan de Courtnay kit trouwens. Op de een of andere manier krijgen ze er nog een extra 15 a 20 PK uit. De schatting is dat ik nu rond de 240 a 245 aan moter vermogen uitkomt. Lijkt me interessant om te kijken hoe beide conversies op de zelfde bank, op de zelfde dag gedraaid, er uit zien(zonder correctie natuurlijk).
De ombouw is niet gelijk aan de Courtnay kit trouwens. Op de een of andere manier krijgen ze er nog een extra 15 a 20 PK uit. De schatting is dat ik nu rond de 240 a 245 aan moter vermogen uitkomt. Lijkt me interessant om te kijken hoe beide conversies op de zelfde bank, op de zelfde dag gedraaid, er uit zien(zonder correctie natuurlijk).
er is nog niemand hier die deze ombouw bij Courtenay
heeft laten doen
toch...
op het VX220 forum staat iets over de uitlaat ( de ombouw die dus 260 claimt) een piper 4-1 manifold, 200 cell kat en een piper einddemper maar wel een betere qua geluid dan de eerste serie omdat die zijn dempings materiaal opat. alles 2.5 inch.
Dave, ik heb jouw janspeed kat en demper in de doos zien liggen maar had jij er nu ook gelijk een ander spruitstuk op laten zetten?
heeft laten doen

op het VX220 forum staat iets over de uitlaat ( de ombouw die dus 260 claimt) een piper 4-1 manifold, 200 cell kat en een piper einddemper maar wel een betere qua geluid dan de eerste serie omdat die zijn dempings materiaal opat. alles 2.5 inch.
Dave, ik heb jouw janspeed kat en demper in de doos zien liggen maar had jij er nu ook gelijk een ander spruitstuk op laten zetten?
¨speed is life, but control is everything...¨
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Mijn DIY "Courtenay" ombouw gaat binnenkort maar eens beginnen, maar ik moet nog even wachten op een nieuwe alu radiator.
Is verder weinig Courtenay aan; had nl. alleen de spanrol, de Z20LET injetoren, MAP sensor en nog wat klein spul nodig. Oh ja, grote pre-rad zat er voor het gemak ook bij.
(en Courtenay = Hitec)
De SC en manifold spullen had ik zelf al, want deze zaten aan mijn LSJ blok vast.
Aangezien ze in principe allemaal dezelfde mapping gebruiken denk ik dat die wat hogere Courtenay SC dyno's (laatste:262 en 270BHP) komen door een goed 4-1 uitlaatspruitstuk + uitlaat, al dan niet met kopwerk en andere nokkenassen (die 270.13BHP Speedster)
Is verder weinig Courtenay aan; had nl. alleen de spanrol, de Z20LET injetoren, MAP sensor en nog wat klein spul nodig. Oh ja, grote pre-rad zat er voor het gemak ook bij.

De SC en manifold spullen had ik zelf al, want deze zaten aan mijn LSJ blok vast.

Aangezien ze in principe allemaal dezelfde mapping gebruiken denk ik dat die wat hogere Courtenay SC dyno's (laatste:262 en 270BHP) komen door een goed 4-1 uitlaatspruitstuk + uitlaat, al dan niet met kopwerk en andere nokkenassen (die 270.13BHP Speedster)
opel logo
O ja, heb ik al verteld dat ik een heel groot Opel logo achterop wil hebben?...leek me wel grappig. Iedereen haalt die logo's weg maar het lijkt mij wel leuk het wat te overdrijven, als geuze teken...(en een beetje als dank aan Opel die het voor elkaar kreeg in een zeer waarschijnlijke vlaag van totale verstandsverbijstering een autootje te maken die ik a. leuk vind en b. nog kan betalen ook...)
Is iemand hier bekend met bedrijfjes die dit soort op maat gemaakte rommel maken? Moet nl wel zo'n normaal plastic logo zijn aleen dan groter. Moet er 'echt' uitzien.
Is iemand hier bekend met bedrijfjes die dit soort op maat gemaakte rommel maken? Moet nl wel zo'n normaal plastic logo zijn aleen dan groter. Moet er 'echt' uitzien.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Er zijn meer snellere Speedsters die het logo erop laten zetten. Achterop zit die bij mij ook nog, voorop is die weg...
Het is ook best een beetje naar hoor. Mensen verwachten dat die auto mega snel is en dan wordt je zoek gereden door gezinsbakken
Als je 100 pk extra hebt zul je daar niet zo snel meer last van hebben 
Het is ook best een beetje naar hoor. Mensen verwachten dat die auto mega snel is en dan wordt je zoek gereden door gezinsbakken


Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
En daarbij ben ik gewend om in 3 seconden op de 100 te zitten vrijwel dagelijksallen schreef: @Denniz: dat zit voornamelijk tussen je oren. Heb ik gelukkig geen last van.

even off-topic
Gisteren de hard-top eraf gesleuteld en zonder dakje gereden. Je hoort dan helemaal niets meer van het schakelen, motorgeluid, alle rammels zijn weg en je hoort weinig meer van drempeltjes ect...
Alleen voor je gevoel sta je dan helemaal stil met optrekken

Nu zit het doek erop, want zonder dak rijden is wel erg lekker


Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Foto's!
Ok, ik ben niet erg goed in dat foto upload gedoe merk ik. Uploaden rechtstreeks naar dit forum ging niet. De link wordt niet herkend als img en nu ben ik er mee an, dus moeten jullie het doen met onderstaande url, sorry... Mooi, ga weer ff rijen.
http://cid-ffb2066b1a6c27a8.skydrive.li ... 050758.JPG
http://cid-ffb2066b1a6c27a8.skydrive.li ... 050758.JPG