Een vraag van groot belang,... voor mij... een vraag die menigeen het zweet zal doen uitbreken, een vraag die de wereld op zijn kop zal zetten,... een vraag....
naja eigenlijk valt het wel mee.
Nu vraag ik mij af, hoe ernstig staat het met de beweegruimte in die uiterst begeerlijke Speedster?
Ik heb hem hier al een tijdje op mijn desktop staan als wallpaper en wil als opvolger van mijn overigens ook fantastisch sturende Pug106Rallye (ph2, 1.6) best een Speedster overwegen. Ben gister eens langs een Opel dealer geweest om te kijken of ze er een hadden staan maar helaas,... en bij wijze van nog grotere teleurstelling werd mij ook nog verteld dat ik daar nooit in zou passen.
Ik ben niet klein maar ook niet extreem groot. Ik meet 1,96 ongeveer,... en weeg slechts een kilootje of 75-80 dus bepaald niet te gezet.
Nu heb ik weleens plaats genomen en een kort ritje gemaakt in het Mazda mx5-je (jaargang 2000) van vaderlief, maar dat vond ik toch zeker wat aan de krappe kant. Ik kreeg nog net de deur dicht na instappen zonder de knie echt te vebrijzelen, en verder doet het wat krampachtig aan om daarin te rijden. Volgens de verkoper bij de Opel-dealer is de speedster krapper dan de mx5! Ik had dit echt niet verwacht van een (niet geheel) Duitse auto waar in het interieur ook nog eens alles is weggelaten en je dus zou denken dat daar best es wat ruimte zou kunnen zijn.
Kortom!
Tot welke lengte is een Speedster nog goed te rijden,... wie is de langste Speedster-rijder hier, en is het voor mij nog de moeite waard hier dieper in te duiken of moet ik de Speedster maar gewoon vergeten? Wie kent beide auto's, de mx5 en speedster, en heeft in beiden gereden? Is de Speedster echt nog krapper of even krap als de mx5?
Bedankt en ik ben godsgruwelijk jaloers op jullie Speedster-eigenaars!