gaspedaal /start wel, rijd echter niet.
gaspedaal /start wel, rijd echter niet.
Helaas, gisteren heb ook ik kennisgemaakt met de wispelturige kuren van "Duitse" electronica. Op het moment dat ik vol driftend een kruising wil nemen (en dat nog wel ter hoogte van een opel dealer) valt het gas terug naar stationair, en begint het motorlampje te branden.
Rijden kan dan alleen nog maar op stationair toerental. Een paar keer opnieuw starten heeft geen verbetering tot gevolg.
Via het forum zie ik enkele (vrijwel vergelijkbare) storingen.
(draadbreuk t.h.v. handrem/stekkerverbinding gaspedaalsensor).
De eindoplossing is echter bij geen van de gevallen omschreven.
Wie heeft exact hetzelfde meegemaakt, en kan mij informeren?
Thx voor jullie reacties
Gr Erwin
Rijden kan dan alleen nog maar op stationair toerental. Een paar keer opnieuw starten heeft geen verbetering tot gevolg.
Via het forum zie ik enkele (vrijwel vergelijkbare) storingen.
(draadbreuk t.h.v. handrem/stekkerverbinding gaspedaalsensor).
De eindoplossing is echter bij geen van de gevallen omschreven.
Wie heeft exact hetzelfde meegemaakt, en kan mij informeren?
Thx voor jullie reacties
Gr Erwin
- Piet
- Giga lid Carbon
Erwin, ik weet hoe vervelend dit is aangezien ik er ook veel last van heb gehad maar dat gaat jouw niet helpen.
Ik zou de foutcode uit laten lezen bij Opel of zo en hopelijk kunnen ze dan het verhelpen. Of je koopt een scangauge of je leent er 1 om te kijken welke foutcode het is.
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... ecodes.pdf staan de betekenissen van de foutcodes.
Ik zou de foutcode uit laten lezen bij Opel of zo en hopelijk kunnen ze dan het verhelpen. Of je koopt een scangauge of je leent er 1 om te kijken welke foutcode het is.
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... ecodes.pdf staan de betekenissen van de foutcodes.
De afloop van deze storing wil ik jullie niet onthouden; Mijn vertrouwen in de stekkerverbinding van de drive by wire box (gaspedaal) was niet erg hoog. Iedere keer nadat ik hem los en vast had gemaakt reed de auto weer een uurtje, maar de storing bleef terugkomen. De stekker word met een soort schuifverbinding vastgehouden en is niet waterdicht. Toen heb ik de contactpennetjes dichter gebogen, en weer gemonteerd en da's nu 2 maanden geleden. De storing mag dus wel als opgelost worden gezien.
- daniel 7296
- Lid
- daniel 7296
- Lid