vleugeldeuren en rdw/keuring

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Smiley
Groot Speedster Commandeur

vleugeldeuren en rdw/keuring

Bericht door Smiley »

Er staat op mobile.de een speedster met vleugeldeuren die me wel wat lijkt. Omdat die vleugeldeuren niet af fabriek zijn, vraag ik me af of de rdw moeilijk kan doen bij de import, en hoe het zit bij de jaarlijkse apk keuring.

Iemand wat advies/praktijkervaring?
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Er is in Nederland nog iemand geweest met vleugeldeuren. Er zijn ergens op het forum berichtjes te vinden of die auto.
Smiley

Bericht door Smiley »

piet schreef:Er is in Nederland nog iemand geweest met vleugeldeuren. Er zijn ergens op het forum berichtjes te vinden of die auto.
Ja, die mandarin van Speedyfan naar marcel85, naar Frans.
Die laatste dobberd ergens op een marineschip zonder internet toegang.
Vandaar mijn vraag of er nog een is die hem heeft.
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
martinb
Mega lid

Bericht door martinb »

Herman schreef:Het lijkt me niet zo'n probleem, als je ziet dat mijn gebakje ook probleemloos goedgekeurd is met slechts 2 of 3 originele onderdeeltjes op een hele auto :wink:

De 'vleugeldeuren' bestaan uit een extra scharnierpunt en een veerconstructie. En soms wordt er een randje van het voorspatbord afgehaald om het scharnier wat meer ruimte te geven. In een noodgeval zou je een origineel deurscharnier kunnen zetten voor de keuring.
de vleugeldeuren komen misschien hier vandaan?

http://snetzka.com/Speedster-3.htm Je kunt dan in ieder geval zien hoe het gemaakt en gemonteerd is.
wel gaaf hoor en wat die apk, ze controleren toch alleen maar of je remmen het doen en de verlichting ok is.

gr, martin
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

zal het instappe niet eenvoudiger make :D
Als ik een grote verandering zou doen aan de speedster zouden het ook wel lambo deuren zijn plaatsen zijn, prachtig gewoon.

De gewone deuren gaan bovendien ook breed open, zodat je niet te dicht tegen andere wagens kan/mag parkeren.
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

vleugeldeuren

Bericht door Pipo »

Zolang de veiligheidsbalken nog in de deur zitten, zie ik niet in waar ze moeilijk over zouden doen?
Daarbij, hoeveel keuringmeesters weten wat er wel en niet standaard is aan een Speedster? :twisted:
A thing of beauty is a joy forever!
Smiley

Bericht door Smiley »

Die apk geloof ik eigenlijk wel, het vooral de rdw waar ik aan zit te denken.
Of als die eenmaal die bpm centjes zien, intereseerd het ze eigenlijk ook niet meer hoe die deuren open gaan :lol:
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

Smiley schreef:Die apk geloof ik eigenlijk wel, het vooral de rdw waar ik aan zit te denken.
Die keuring stelt volgens mij niet veel meer voor dan APK hoor. Aangezien het een auto met Europese goedkeuring betreft die ook in Nederland verkocht is, hoeft de RDW maar weinig te keuren.
Smiley schreef: Of als die eenmaal die bpm centjes zien, intereseerd het ze eigenlijk ook niet meer hoe die deuren open gaan :lol:
De RDW heeft niks met je bpm-centjes te maken, die mag je bij de douane gaan inleveren. Ze zitten gelukkig wel in hetzelfde pand ;)
Plaats reactie