Laats eindelijk bij de RDW geweest en helaas niet goed m'n huiswerk gedaan.. mijn Elise is behandeld als kitcar denk ik zo. Niet zo bij stil gestaan dat dit mis kon gaan..
nu hebben ze een weging gedaan wat achteraf volgens mij overbodig zou zijn en dus weer teveel betaald.. erger vanwege wat opties en een te volle tank zit ik boven de 751 kg BAH. 1998 Elise S1 zou toch op 683 of 730 kg moeten gezet worden leer ik nu na wat zoek werk. Dus een klasse belasting te hoog. bijna 100% meer per kwartaal.
Zou ik dat nog kunnen terug draaien?
Groeten, Theo
Weging heeft niets met kitcar verhaal te maken. Dat hebben ze bij de mijne ook gedaan. Ik weet niet of je een herweging kunt aanvragen. Gewoon even bellen lijkt mij het beste. Mijn S1 kwam trouwens op 740kg uit na weging, met softtop.
Ga dinsdag eens wegen op het werk daarna bellen naar RDW ja mogelijk herweging? Maandag is apk. Vanwege code EEGK 9999 op kenteken papieren vermoed ik dat ze het niet correct gedaan hebben. Die code is eigenlijk alleen voor voertuigen zonder EG type keuring als ik het goed heb. Vond ik wel vreemd toen ik de papieren thuis had.
Heb er 225 bandjes op achter en extra spoiler en splitter en geen MMC schijven meer dat scheelt wel wat kilo's. Hardtop is al opgeborgen en zat er bij weging niet bij.
Kan inderdaad net het verschil zijn. De mijne heeft echt gewoon op de weegbrug gestaan. Uiteraard met alles er uit wat er uit kon om het gewicht zo laag mogelijk te maken