Verschillen remschijven standaard en optionele voor de Turbo

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Jij bent niet voor 1 gat te vangen.










Er zit 1 gat te weinig in.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

2 kg is fors Maik! :shock:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

piet schreef:Jij bent niet voor 1 gat te vangen.










Er zit 1 gat te weinig in.
En jij ziet altijd nergens een gat meer in Piet.










Ze zijn ook voor de speedster te bestellen :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

:lol: vandaar die 2 kg.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

hartelijk bedankt voor alle reacties! :wink:

Ik ga er nog eens het spreekwoordelijke nachtje over slapen.
Ik vind de lichtere turbo schijven toch wel erg interessant, maar veel te duur..
Ik ga ook een beetje oppassen met het kopen van vage merken, want ik heb nogal veel verschillende remschijven versleten op mijn andere speeltje, voordat ik iets gevonden had dat heel bleef (ook AP ging kapot trouwens).

Ik denk dat het meeste effect in blokken zit (qua remmen dan toch), dus ga ik eerst degene die ik er nu op heb zitten (origineel :oops:) nog maar eens een stukje verslijten.

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Yep, ik had ook al gekeken of ze voor de speedy te bestellen waren. Het unieke is zelfs dat ze dan goedkoper worden :shock:

Nouja, bij 1 is dat zeker, die andere werd iets duurder dacht ik.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dennizz, met sommigen dingen ben ik wel (te) snel.

I zou natuurlijk Yvo de schuld kunnen geven. :bag:

@the-duke, rij je nog met die standaard blokken rond! Jij bent dapper. Ik vond die dingen echt niks.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

piet zei: @the-duke, rij je nog met die standaard blokken rond! Jij bent dapper. Ik vond die dingen echt niks.
Ik kan het helaas niet anders dan helemaal met je eens zijn :wink:
Het remt van geen meter + ABS perikelen die de Speedster kent (ook al heb je "de witte stip").. De remmen vind ik echt het enige grote nadeel aan een Speedster, maar er zullen wel een keer betere blokjes opkomen en ik hoop dat dat wat scheelt..

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

hey duke

ik heb inderdaad ook een hele tijd rondgekeken in info gevraagd
toen kon ik de schijven van rik zen turbo op de kop tikken
(ik had bijna de eerste keer toen we met de speedy op de snelweg waren een zeer slechte ervaring met die remmen (lees rotremmen)
ik was ander remvermogen nog gewoon van vroeger speelgoed.
en die schijven met goede blokken doen bij mij het zeer goed

dus nog steeds een tevreden man :lol:


grt stefan & monia
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ik had in de AP documentatie trouwens gevonden dat originele schijven ,niet het lichte type dus, 7.3 kg wegen..

Niet bepaald weinig..

En op het forum stond al ergens het gewicht van het lichte type: 5.59 kg.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... n&start=15

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Op diezelfde weegschaal waren de standaard schijven 7.43kg.
Dominique heeft de eliseparts schijven gewogen en die waren 5.45kg, terwijl de standaard schijven bij hem 7.65kg wogen (gecorrigeerd naar ongesleten).
Dat was een verschil van 2.2kg dus.
Don Hasi heeft gemeten dat de turbo schijven 1.84kg lichter zijn dan de standaard schijven. Dus de 2-delige schijven leveren je dus whopping 0.36kg per schijf op :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Maik zei:
Dus de 2-delige schijven leveren je dus whopping 0.36kg per schijf op
Tja, da's inderdaad niet bijzonder, maar de lichtere turbo schijven van Opel vind ik veel te duur (zoals gezegd meer dan 1200 euro rond-om en dan heb je nog geen blokken en zitten ze er nog niet op)

Ik had nog wat gekeken en even gemaild met iemand van Eliseparts en die hebben wel een goedkoper alternatief "Aluminium Belled Discs", maar die adviseren ze niet boven de 190 pk op een Lotus, dus zeker niet op een zwaardere Speedster met 260. Dan hebben ze de AP schijven nog, maar die zijn weer meer dan 2x zo duur, dus ook geen optie.

Het mooiste zou zijn als iemand met weinig km naar serieuzere remmen zou willen en voor een leuk bedragje zijn lichtere turbo schijven van de hand zou willen doen, maar daar heb ik nog niet van gehoord..
Voorlopig dus maar gewoon even doorbijten met de standaardschijven.

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Plaats reactie