Verschillen remschijven standaard en optionele voor de Turbo
hartelijk bedankt voor alle reacties!
Ik ga er nog eens het spreekwoordelijke nachtje over slapen.
Ik vind de lichtere turbo schijven toch wel erg interessant, maar veel te duur..
Ik ga ook een beetje oppassen met het kopen van vage merken, want ik heb nogal veel verschillende remschijven versleten op mijn andere speeltje, voordat ik iets gevonden had dat heel bleef (ook AP ging kapot trouwens).
Ik denk dat het meeste effect in blokken zit (qua remmen dan toch), dus ga ik eerst degene die ik er nu op heb zitten (origineel
) nog maar eens een stukje verslijten.
gr,
The Duke

Ik ga er nog eens het spreekwoordelijke nachtje over slapen.
Ik vind de lichtere turbo schijven toch wel erg interessant, maar veel te duur..
Ik ga ook een beetje oppassen met het kopen van vage merken, want ik heb nogal veel verschillende remschijven versleten op mijn andere speeltje, voordat ik iets gevonden had dat heel bleef (ook AP ging kapot trouwens).
Ik denk dat het meeste effect in blokken zit (qua remmen dan toch), dus ga ik eerst degene die ik er nu op heb zitten (origineel

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Ik kan het helaas niet anders dan helemaal met je eens zijnpiet zei: @the-duke, rij je nog met die standaard blokken rond! Jij bent dapper. Ik vond die dingen echt niks.

Het remt van geen meter + ABS perikelen die de Speedster kent (ook al heb je "de witte stip").. De remmen vind ik echt het enige grote nadeel aan een Speedster, maar er zullen wel een keer betere blokjes opkomen en ik hoop dat dat wat scheelt..
gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
hey duke
ik heb inderdaad ook een hele tijd rondgekeken in info gevraagd
toen kon ik de schijven van rik zen turbo op de kop tikken
(ik had bijna de eerste keer toen we met de speedy op de snelweg waren een zeer slechte ervaring met die remmen (lees rotremmen)
ik was ander remvermogen nog gewoon van vroeger speelgoed.
en die schijven met goede blokken doen bij mij het zeer goed
dus nog steeds een tevreden man
grt stefan & monia
ik heb inderdaad ook een hele tijd rondgekeken in info gevraagd
toen kon ik de schijven van rik zen turbo op de kop tikken
(ik had bijna de eerste keer toen we met de speedy op de snelweg waren een zeer slechte ervaring met die remmen (lees rotremmen)
ik was ander remvermogen nog gewoon van vroeger speelgoed.
en die schijven met goede blokken doen bij mij het zeer goed
dus nog steeds een tevreden man

grt stefan & monia
Ik had in de AP documentatie trouwens gevonden dat originele schijven ,niet het lichte type dus, 7.3 kg wegen..
Niet bepaald weinig..
En op het forum stond al ergens het gewicht van het lichte type: 5.59 kg.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... n&start=15
Gr,
The Duke
Niet bepaald weinig..
En op het forum stond al ergens het gewicht van het lichte type: 5.59 kg.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... n&start=15
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Op diezelfde weegschaal waren de standaard schijven 7.43kg.
Dominique heeft de eliseparts schijven gewogen en die waren 5.45kg, terwijl de standaard schijven bij hem 7.65kg wogen (gecorrigeerd naar ongesleten).
Dat was een verschil van 2.2kg dus.
Don Hasi heeft gemeten dat de turbo schijven 1.84kg lichter zijn dan de standaard schijven. Dus de 2-delige schijven leveren je dus whopping 0.36kg per schijf op
Dominique heeft de eliseparts schijven gewogen en die waren 5.45kg, terwijl de standaard schijven bij hem 7.65kg wogen (gecorrigeerd naar ongesleten).
Dat was een verschil van 2.2kg dus.
Don Hasi heeft gemeten dat de turbo schijven 1.84kg lichter zijn dan de standaard schijven. Dus de 2-delige schijven leveren je dus whopping 0.36kg per schijf op


Maik zei:
Ik had nog wat gekeken en even gemaild met iemand van Eliseparts en die hebben wel een goedkoper alternatief "Aluminium Belled Discs", maar die adviseren ze niet boven de 190 pk op een Lotus, dus zeker niet op een zwaardere Speedster met 260. Dan hebben ze de AP schijven nog, maar die zijn weer meer dan 2x zo duur, dus ook geen optie.
Het mooiste zou zijn als iemand met weinig km naar serieuzere remmen zou willen en voor een leuk bedragje zijn lichtere turbo schijven van de hand zou willen doen, maar daar heb ik nog niet van gehoord..
Voorlopig dus maar gewoon even doorbijten met de standaardschijven.
gr,
The Duke
Tja, da's inderdaad niet bijzonder, maar de lichtere turbo schijven van Opel vind ik veel te duur (zoals gezegd meer dan 1200 euro rond-om en dan heb je nog geen blokken en zitten ze er nog niet op)Dus de 2-delige schijven leveren je dus whopping 0.36kg per schijf op
Ik had nog wat gekeken en even gemaild met iemand van Eliseparts en die hebben wel een goedkoper alternatief "Aluminium Belled Discs", maar die adviseren ze niet boven de 190 pk op een Lotus, dus zeker niet op een zwaardere Speedster met 260. Dan hebben ze de AP schijven nog, maar die zijn weer meer dan 2x zo duur, dus ook geen optie.
Het mooiste zou zijn als iemand met weinig km naar serieuzere remmen zou willen en voor een leuk bedragje zijn lichtere turbo schijven van de hand zou willen doen, maar daar heb ik nog niet van gehoord..
Voorlopig dus maar gewoon even doorbijten met de standaardschijven.
gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops