rapidos

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Can I assume your not going to use the boot anymore?

Would like to see the same picture with just two square vent holes, instead of six small ones. The area for ventilation seems small compared to the oem ones in the boot cover. The black area between the rear lights must be additional vent.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Gilles-1.0.jpg
Gilles-1.0.jpg (171.65 KiB) 2750 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Duct.jpg
Duct.jpg (76.16 KiB) 2732 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Thanks very much for your interest guys. My first idea was not to cut anything, so just keeping the central Lexan but because of turbo exhaust, it could be a problem. Be also aware I have side vents incorporated as shown on picture so fresh air will get easily inside, and should also get out easily because it will be wide open behind.
Afbeelding
Perhaps I could first not cut, and then see the result on engine bay temperature...
Afbeelding
@Herman: Very good idea for the nacas on top and right hand side !
Afbeelding
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Herman schreef:Impressive amount of work done :!: Are you close to the target weight?
Yes. The car will be under 800kg, and still the third part to be done...later ! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Replacing the alu chassis by Carbon Fibre too? :shock: :lol:

Nice collection of pics. Impressive work so far, to say the least. :thumbup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Any plans on upgrading the 290 bhp, or is the focus only on loosing weight?
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Smiley schreef:Any plans on upgrading the 290 bhp, or is the focus only on loosing weight?
I don't know. The car was already extremely fast before those changes (weight+brakes). I would like to finish the chassis first, so still the third part of my light weight list to do, perhaps next winter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Thank you very much Herman ! Very interesting figures. The Lexan can resist 150°C, so it's already a good news. Perhaps the best solution would be to add a small ventilator (manual switch inboard) getting the hot air outside when stopped...?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

If the roof, back and frontclam work out, have you considered reselling them?
Plaats reactie