Nieuw volk
- speedster2008
- Actief lid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02
Hey Oblivion,
Ik heb het gevolgd toen je nog geen Speedster had, kijk nu en lees alles terug vanaf je eerste foto bij target.
Man wat verschrikkelijk voor je! Onze vorige auto was in topstaat (een alfa Spider) en is door de schuld van een ander total loss geraakt. Wij zaten met dezelfde dilemma's. Als kip zonder kop overal gevraagd wat we konden doen en opnieuw expert laten komen etc etc. Helaas en dit raad ik echt iedereen aan en HELEMAAL als je net je auto hebt en hem goed laat verzekeren ... TAXATIERAPPORT laten maken, wij hadden steeds zoiets van ... komt wel ... komt wel, tot het te laat was en er dus geen een hadden!
De eerste expert liet het bij iets meer dan de dagwaarde en de 2e deed WEL goed onderzoek en hebben we duidelijk weten te maken dat de auto's die ze hadden bekeken op internet om zo aan uit te keren bedrag te komen NIET te vergelijken waren met die van ons en waarom. Resultaat: bijna genoeg geld voor de Speedster voor een total loss Alfa uit 1995!
Ik begrijp dat jij hier nu nix aan hebt maar wilde het je even meegeven gezien je leeftijd en je miss. beperkte mogelijkheden qua verzekering.
-----------------------------------------------------------------------------------
TO THE POINT:
Ik lees idd zoals eerder opgemerkt dat je heel erg in de war bent en dat is logisch!
LUISTER AUB naar de raad van de mensen hier en GA naar een LOTUS dealer/specialist om je chassis te laten beoordelen! Wij hebben zelf de auto nog niet zo heel lang en heb nu al gemerkt dat de meeste opel dealers de auto echt slecht kennen! En als lompe boeren met je auto omgaan omdat ze ze niet gewend zijn. Bij een Lotus dealer/specialist zijn ze gewend aan de krappe instap, voorzichtig omgaan met auto's EN het BELANGRIJKSTE ........ het CHASSIS en OPHANGING voor jou dus de juiste beoordeling over hoe jou auto er aan toe is!
Ik hoor je zeggen, ja maar ik wil niet dat hij dit of dat is ...... het feit is DAT het nou eemaal gebeurd is en je beter SERIEUS kan weten waar je aan toe bent.
Moed verzamelen en je auto laten halen of laten brengen naar LOTUS jongen.
Ik vind het echt zwaar klote voor je en hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Heel veel succes!
Jason
Ik heb het gevolgd toen je nog geen Speedster had, kijk nu en lees alles terug vanaf je eerste foto bij target.
Man wat verschrikkelijk voor je! Onze vorige auto was in topstaat (een alfa Spider) en is door de schuld van een ander total loss geraakt. Wij zaten met dezelfde dilemma's. Als kip zonder kop overal gevraagd wat we konden doen en opnieuw expert laten komen etc etc. Helaas en dit raad ik echt iedereen aan en HELEMAAL als je net je auto hebt en hem goed laat verzekeren ... TAXATIERAPPORT laten maken, wij hadden steeds zoiets van ... komt wel ... komt wel, tot het te laat was en er dus geen een hadden!
De eerste expert liet het bij iets meer dan de dagwaarde en de 2e deed WEL goed onderzoek en hebben we duidelijk weten te maken dat de auto's die ze hadden bekeken op internet om zo aan uit te keren bedrag te komen NIET te vergelijken waren met die van ons en waarom. Resultaat: bijna genoeg geld voor de Speedster voor een total loss Alfa uit 1995!
Ik begrijp dat jij hier nu nix aan hebt maar wilde het je even meegeven gezien je leeftijd en je miss. beperkte mogelijkheden qua verzekering.
-----------------------------------------------------------------------------------
TO THE POINT:
Ik lees idd zoals eerder opgemerkt dat je heel erg in de war bent en dat is logisch!
LUISTER AUB naar de raad van de mensen hier en GA naar een LOTUS dealer/specialist om je chassis te laten beoordelen! Wij hebben zelf de auto nog niet zo heel lang en heb nu al gemerkt dat de meeste opel dealers de auto echt slecht kennen! En als lompe boeren met je auto omgaan omdat ze ze niet gewend zijn. Bij een Lotus dealer/specialist zijn ze gewend aan de krappe instap, voorzichtig omgaan met auto's EN het BELANGRIJKSTE ........ het CHASSIS en OPHANGING voor jou dus de juiste beoordeling over hoe jou auto er aan toe is!
Ik hoor je zeggen, ja maar ik wil niet dat hij dit of dat is ...... het feit is DAT het nou eemaal gebeurd is en je beter SERIEUS kan weten waar je aan toe bent.
Moed verzamelen en je auto laten halen of laten brengen naar LOTUS jongen.
Ik vind het echt zwaar klote voor je en hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Heel veel succes!
Jason
Ik zie niets over het hoofd.Pipo schreef:Laat ik even direkt zijn![]()
Je ziet wel even iets over het hoofd. Als Oblivion zijn Speedster zo verkoopt met zogezegd enkel cosmetische schade; of nog stommer, hem stiekem herstelt en hem dan als ongevalvrij verkoopt, dan kunnen die financiële consequenties met wat pech zich tot een rampscenario ontwikkelen. Een rechtszaak zou hem voor vele jaren kunnen ruineren.
Er is maar één juiste weg Oblivion, en dat is dat ding zo snel mogelijk professioneel laten keuren. Het is niet voor niets dat de meeste forumleden dit aanraden. Dat je geen goede raad wilt volgen is jouw zaak, maar kom ons niet vragen om aan fraude mee te werken
Bij de advertentie op 2ehands.be staat netjes vermeld dat het om een schadeauto gaat (met foto).
Een koper kan zien wat voor schade de auto heeft en neemt daarmee zelf het risco.
Er is in dit geval, voor zover ik kan zien, helemaal geen sprake van fraude. Oblivion houdt gewoon alle opties open en gelijk heeft hij.
Dat was naar mijn mening wel anders bij de Speedster van Paskal (link 1 link 2)
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Eigenlijk was mijn antwoord meer als reaktie op Oblivion's opmerking dat hij de wagen niet door een geregistreerde dealer wou laten controleren, omdat hij niet wou dat het chassisnummer als niet herstelbaar zou genoteerd worden.Elise schreef:Ik zie niets over het hoofd.
Bij de advertentie op 2ehands.be staat netjes vermeld dat het om een schadeauto gaat (met foto).
Een koper kan zien wat voor schade de auto heeft en neemt daarmee zelf het risco.
Er is in dit geval, voor zover ik kan zien, helemaal geen sprake van fraude. Oblivion houdt gewoon alle opties open en gelijk heeft hij.
Dat was naar mijn mening wel anders bij de Speedster van Paskal (link 1 link 2)
Naar mijn mening zeg je dat enkel als je in het achterhoofd met de gedachte speelt van de wagen in dat geval toch via een alternatief circuit te laten herstellen zonder dat de chassisschade ergens geregistreerd staat.

Maar goed; ik ga er voor de goede verstandhouding even van uit dat Oblivion nog in shock en wat in de war is


@ Oblivion: ik hoop oprecht dat bij de keuring de schade meevalt. Je bent duidelijk een man met een hart voor de Speedster.
A thing of beauty is a joy forever!
- kzentekik_et
- Actief lid
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
- Locatie: O-VL. België
mss heb je hier al iets aan
EDIT: Had ni gezien dat deze zijdrempel ook beschadigd was..
EDIT: Had ni gezien dat deze zijdrempel ook beschadigd was..
Laatst gewijzigd door kzentekik_et op 14 mei 2009 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
OK de stand van zaken is:Dennizz schreef:Hoe is de stand van zaken Oblivion?
Heel de speedster is uit elkaar gedraait tot in het kleinste schroefje. Momenteel staat er alleen nog een rechthoekig omhulsel.
Ik heb besloten om heel het interieur incl dashboard te bekleden, idem met hoofdsteun en zetels. 2 nieuwe luchtuitlaatkleppen à la speedster turbo, spoiler. Sideskirts en rechterdeur ga ik bestellen. Als dat allemaal is uitgevoerd de wielen laten afstellen en naar de keuring. Ik zal laten zien dat de speedster een 2de leven kan krijgen. Zoniet en hij wordt afgekeurd heb ik toch nog iets gedaan om trots op te zijn en staat er iets uniek in mijn tuin.
begrijp ik het nu goed?
je gaat dus heel de wagen maken.
zonder eerst naar de dorpel te laten kijken en dan later hem laten afkeuren.
of nog erger, niet goed laten maken een ongeluk krijgen en er dan achter komen dat je dan helemaal niet verzekerd bent omdat je in een afgekeurde auto rijd en dan helemaal in de shit zit.
succes in ieder geval
gr michael
je gaat dus heel de wagen maken.
zonder eerst naar de dorpel te laten kijken en dan later hem laten afkeuren.
of nog erger, niet goed laten maken een ongeluk krijgen en er dan achter komen dat je dan helemaal niet verzekerd bent omdat je in een afgekeurde auto rijd en dan helemaal in de shit zit.

succes in ieder geval
gr michael
Ik snap het niet..., je gaat er dus veel geld inpompen om hem terug mooi te maken, en de schade optisch te camoufleren, dan ga je hem proberen te laten keuren?!?
Is toch een enorm risico, keuren ze hem af, ben je de auto kwijt, en het geld dat je erin hebt gestoken.
en misschien zullen de keurmeesters onder de indruk zijn van de auto en hem niet afkeuren, maar dan nog, de eigenlijke schade zal niet hersteld zijn waardoor je toch een probleem hebt als je nog eens van de baan gaat.

en misschien zullen de keurmeesters onder de indruk zijn van de auto en hem niet afkeuren, maar dan nog, de eigenlijke schade zal niet hersteld zijn waardoor je toch een probleem hebt als je nog eens van de baan gaat.
Ik ga wel lasermeting laten doen en indien nodig zo'n calibratie van chassis. Keuren is altijd een risk, ook zonder accident. Er zijn geen enkel vitale technische delen van de auto geraakt (is nu duidelijk dichtbaar nu hij open ligt).
Heel de deur heeft de impact zo goed als volledig opgevangen. Enja het chassis heeft de verdere impact gevoeld maar het lijkt me niet rampzalig. Ze mogen hem gerust calibreren als het bij 600 euro blijft.
Heel de deur heeft de impact zo goed als volledig opgevangen. Enja het chassis heeft de verdere impact gevoeld maar het lijkt me niet rampzalig. Ze mogen hem gerust calibreren als het bij 600 euro blijft.