wie heeft ervaring met een powerbox (fga)

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
geoffreyspeedster
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mar 2009 20:12

wie heeft ervaring met een powerbox (fga)

Bericht door geoffreyspeedster »

hoi mede speedster fanaten

ik kan een powerbox kopen van een voormalig speedster eigenaar hij is helemaalnog nieuw in de doos en schijnt 14 pk en 21nm winst te geven wie heeft hier ervarng mee en weet wat ik ongeveer kwijt zal zijn voor hetmonteren van de box aan het motormanagement?
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

zag zo'n ding op marktplaats staan. Maar als je op internet zoekt vind je eigenlijk maar 2 pagina's. En daar wordt alleen gesproken over de powerbox voor bmw?
Benieuwd of er nog reacties komen.
gr, martin
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

De ECU van de NA regelt zichzelf bij en is dus niet zomaar te foppen. Misschien dat je er even iets van merkt, maar daarna zal ie waarschijnlijk alles weer naar de oude waardes terugregelen. Lees bv. ook het verhaal op Mark's site.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Wil je meer vermogen rest je imho maar een aantal opties:
- Turbo incl. een afstelling op de vermogensbank
- Compressor en wederom een afstelling op de bank
- Atmosferisch door middel van scherpere nokken en wellicht itb's. Wederom een afstelling op een vermogensbank.

Al het overige vind ik zelf zonde van het geld. Zelfs al win je 10 pk, dan zul je het in de praktijk niet merken, of je moest op het circuit de laatste 100ste eruit persen. Vaak zit de extra power achteraf meer tussen de oren dan in het blok. Net als open luchtfilters. Je kunt de gasrespons verbeteren, maar echte vermogenswinst heb je niet. Heb ik een potentiële koper overigens ook netjes uitgelegd. Mijn carbon airbox zit er maar voor 1 reden. Het geluid! Gevoelswinst tov een originele bak of K&N open air intake... 0... :bag:
Plaats reactie