Wie heeft er voor mij een katalysator?
Wie heeft er voor mij een katalysator?
Hallo allemaal,
Het percentage CO bij toeren maken is te hoog bij mijn Speedster 2.2. Circa 0,5% waar 0,3% is toegestaan. Bij stationair is de waarde wel goed (0,5%) en de lambdawaarden zijn ook in orde.
De katalysator die eronder hangt is geen originele. Het lijkt een soort gedraaide pot te zijn, met een kurkentrekkervorm in de behuizing. Hij is dikker dan de uitlaat zelf, maar veel dunner dan een originele katalysator. Misschien is het een sportkat?
Anyway, nu moet ik dus een goed werkende katalysator hebben om door de keuring te komen. Wie kan mij helpen?
Bedankt!
Jelle
Pipo, ik houd jouw aanbod in gedachten, maar geef op dit moment voorkeur aan een orignele kat.
Het percentage CO bij toeren maken is te hoog bij mijn Speedster 2.2. Circa 0,5% waar 0,3% is toegestaan. Bij stationair is de waarde wel goed (0,5%) en de lambdawaarden zijn ook in orde.
De katalysator die eronder hangt is geen originele. Het lijkt een soort gedraaide pot te zijn, met een kurkentrekkervorm in de behuizing. Hij is dikker dan de uitlaat zelf, maar veel dunner dan een originele katalysator. Misschien is het een sportkat?
Anyway, nu moet ik dus een goed werkende katalysator hebben om door de keuring te komen. Wie kan mij helpen?
Bedankt!
Jelle
Pipo, ik houd jouw aanbod in gedachten, maar geef op dit moment voorkeur aan een orignele kat.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Goed punt, Dave! Dankjewel.Dave schreef:Een sportkat. moet goed op temperatuur om z'n werk naar behoren uit te voeren. Ik heb begrepen dat een koude problemen oplevert bij de APK. Misschien een goed idee om dit even te testen voordat je dingen ga aanpassen.
Dan ga ik eerst maar eens kijken of ik van een garage hier in de buurt op groene platen mag rijden om dan bij hun de uitlaatgaswaarden te laten meten. (groene platen omdat ik nog geen kenteken heb; moet nog naar de RDW)
Lukt dat niet, dan heb ik nu meerdere ijzers in het vuur. Bedankt voor jouw suggestie, stevenflappy.
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
sportkat
Als het een 100 cell-kat is is er waarschijnlijk niet veel aan te doen. De goedkopere durven nogal eens bij de keuring door de mand te vallen omdat ze onvoldoende of in het grensgebied werken.
A thing of beauty is a joy forever!
Ik heb nu het volgende plan:stevenflappy schreef:Als je het bij Lotus Amsterdam laat doen kan je de mijne gebruiken, die ligt daar.
- naar de RDW, geen keuring laten doen (als je geen APK aanvraagt, wordt een auto uit een EU-land niet technisch beoordeeld).
- naar Van der Kooi voor APK. Als ik erdoor kom, is dat mooi. Zo niet, dan kan jouw kat eronder.
Heeft Van der Kooi jouw kat gewoon te koop (moet ik 'em dus achteruit laten leggen), of hebben ze hem 'gewoon liggen'?
Bedankt,
Jelle
Bijna. De remschijven moeten worden vervangen en ik laat 'em dan ook meteen uitlijnen.Pascal schreef:Dus klaar voor de alpenjaydee schreef:Mijn Speedster is door de APK.
Flink heet gestookt haalt hij de CO-waarde van 0,3% bij 2500 tpm. De andere waarden waren sowieso al goed (lambda en 0,5% CO bij stationair).
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Jelle, welke rem blokjes zitten er onder.jaydee schreef:Bijna. De remschijven moeten worden vervangen en ik laat 'em dan ook meteen uitlijnen.Pascal schreef:Dus klaar voor de alpenjaydee schreef:Mijn Speedster is door de APK.
Flink heet gestookt haalt hij de CO-waarde van 0,3% bij 2500 tpm. De andere waarden waren sowieso al goed (lambda en 0,5% CO bij stationair).
Standaard, want alleen de achterste blokken en alle vier de schijven zijn (hard) aan vervanging toe. De voorste zijn zo goed als nieuw. Als die op zijn komen er wel agressievere op (en wellicht meer upgrades).Pascal schreef:Jelle, welke rem blokjes zitten er onder.jaydee schreef:
Bijna. De remschijven moeten worden vervangen en ik laat 'em dan ook meteen uitlijnen.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Al waren ze splinternieuw, als straks toch de schijven worden vervangen zou ik voor die paar tientjes er toch echt nieuwe OMP competition blokjes onder (laten) knallen. Echt heel erg de moeite waard.
Hier bv:
http://www.theautosportcompany.nl/brows ... rootsort=P
Maar ik dacht dat het wel goedkoper kon dan dat, maar kon ik niet zo snel vinden. Eventueel even zoeken hier op het forum, want er rijden meerdere met deze blokken.
Er zijn natuurlijk ook wel andere alternatieven, maar deze blokken ken ik een beetje en ze zijn hun geld dubbel en dwars waard is mijn mening.
Welke blokken wilde je eigenlijk achter gaan monteren?
Hier bv:
http://www.theautosportcompany.nl/brows ... rootsort=P
Maar ik dacht dat het wel goedkoper kon dan dat, maar kon ik niet zo snel vinden. Eventueel even zoeken hier op het forum, want er rijden meerdere met deze blokken.
Er zijn natuurlijk ook wel andere alternatieven, maar deze blokken ken ik een beetje en ze zijn hun geld dubbel en dwars waard is mijn mening.
Welke blokken wilde je eigenlijk achter gaan monteren?
