Nieuw volk
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Tip 16: onderdelen zijn bij de dealer vaak erg duur en kijk dus verder. Remblokken zijn hier ook een goed voorbeeld van.Oblivion schreef:Ik heb nieuwe sidekirts, een rechterdeur en een spiegel gekocht.
Ook een nieuwe verwarmingsbuis voor aan de zijkant.
Mijn grootste zoektocht is momenteel naar 2 "luchtkleppen" voor aan de zijkant. Ik zou graag die 2 van de turbo willen plaatsen. Ik ben vandaag naar opel geweest maar die dingen kosten 680 euro per stuk... aangezien ik de auto volledig nieuw zou willen spuiten zit ik wat krap bij kas.
Weet iemand toevallig waar ik alternatieve namaak luchtkleppen kan vinden of de orginele turbokleppen tegen een spotprijsje? Ik heb me rot gezocht op het net maar vind niets.
Lotus Elise S2
Blauw met witte strepen.Bon_Jovi schreef:volledig herspuiten? in welk kleurtje komt ie
@ Hendrik Jan
Ja dat heb ik gemerkt, maar mijn research heeft niets opgeleverd vandaar ik het hier vraag, aangezien een Opel Speedster site wel connecties moet hebben. Ik zal toch niet de enige zijn die ooit stukken heeft gehad? Ik bedoel, er moet hier toch wel ooit iemand zijn geweest die zijn luchtkleppen heeft vervangen of niet?
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
eens goed zoeken helpt ook
http://cgi.ebay.de/OPEL-SPEEDSTER-TURBO ... 7C294%3A50
http://cgi.ebay.de/Lufteinlaesse-Seiten ... 7C294%3A50

http://cgi.ebay.de/OPEL-SPEEDSTER-TURBO ... 7C294%3A50
http://cgi.ebay.de/Lufteinlaesse-Seiten ... 7C294%3A50
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Op edel parts een reproductiesetje voor 389:
http://www.edel-car-parts.de/default/shop_frame.htm
Weet iemand hoe visueel het verschil te zien is tussen de originele turbo flaps en dit setje? Op foto's bijvoorbeeld?
http://www.edel-car-parts.de/default/shop_frame.htm
Weet iemand hoe visueel het verschil te zien is tussen de originele turbo flaps en dit setje? Op foto's bijvoorbeeld?
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Blijkbaar ook niet goed gezind?? Al 2 negatieve opmerkingen...Hendrik-Jan schreef:Bovenaan de site zit een zoek-functie ("Zoeken"). Ga daar maar eens kijken.
Sorry hoor ik vraag enkel om inlichtingen, het minste wat ik zeg krijg ik al commentaar van jou.
Can't we all just get along? Ik bedoel je mag mij ook altijd dingen vragen daarvoor ga ik je ook niet meteen afschieten.
Ik denk dat H-J z’n opmerking niet zo negatief bedoeld is als jij ze opvat. Er is ook inderdaad zat te vinden:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3382
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2601
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1370
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=404
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=271
De verhalen komen er op neer dat de smallere voorbanden door Opel/Lotus gekozen zijn om een onderstuurd karakter aan de auto mee te geven.
Een auto met meer overstuur is beter controleerbaar in de bochten, maar vraagt wel meer stuurmanskunsten en dosering van het gas.
Dus voor iemand die z’n auto na één dag kort rijdt is het dus niet te adviseren…….kijk, dat is pas een negatieve opmerking.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3382
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2601
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1370
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=404
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=271
De verhalen komen er op neer dat de smallere voorbanden door Opel/Lotus gekozen zijn om een onderstuurd karakter aan de auto mee te geven.
Een auto met meer overstuur is beter controleerbaar in de bochten, maar vraagt wel meer stuurmanskunsten en dosering van het gas.
Dus voor iemand die z’n auto na één dag kort rijdt is het dus niet te adviseren…….kijk, dat is pas een negatieve opmerking.

Een betere optie lijkt mij, is om hele goede banden te monteren. En dan vooral banden die er bekend om staan, in natte omstandigheden, uitzonderlijk goed presteren. Bij mijn vorige auto deed ik dat ook, en ik reed toen met Pirelli P Zero Nero's. Voor een speedster weet ik eigenlijk niet zo 1-2-3 wat nou echt goed is in nat weer, wellicht dat iemand anders zijn ervaring hierover wil delen...
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Die zoekfunctie zit er niet voor niets. Ga eerst lekker zoeken en kom dan met vragen en dan krijg je alle medewerking.Oblivion schreef:Blijkbaar ook niet goed gezind?? Al 2 negatieve opmerkingen...Hendrik-Jan schreef:Bovenaan de site zit een zoek-functie ("Zoeken"). Ga daar maar eens kijken.
Sorry hoor ik vraag enkel om inlichtingen, het minste wat ik zeg krijg ik al commentaar van jou.
Can't we all just get along? Ik bedoel je mag mij ook altijd dingen vragen daarvoor ga ik je ook niet meteen afschieten.
Er staat zoveel informatie op dit forum dat je daar meer ervaringen kan lezen dan je hier als antwoord krijgt (win-win situatie).
Lotus Elise S2
Juist!Hendrik-Jan schreef:Die zoekfunctie zit er niet voor niets. Ga eerst lekker zoeken en kom dan met vragen en dan krijg je alle medewerking.
Er staat zoveel informatie op dit forum dat je daar meer ervaringen kan lezen dan je hier als antwoord krijgt (win-win situatie).

Ondertussen zijn er zoveel posts hier op dit forum geplaatst waardoor je over een database kunt spreken en is het verhaal met betrekking tot bredere voorbanden al menigmaal de revue gepasseerd.
Een keertje zoeken geeft je sneller resultaat dan af te wachten en te verwachten dat behulpzame gebruikers weer hetzelfde verhaal gaan typen.

"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti