Nieuw; het virus te pakken en aan het orienteren.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Kloteweer vandaag, dus maar een beetje in de garage zitten rommelen.
Ding Dong, DHL met mijn ebay banner. Dealer ex marketing materiaal.

Open maken, 3 bij 1.5 meter, van een soort plastic canvas, dus een natte lap kan er zo over:

Maandag effe naar de bouwmarkt om een lattenconstructie te maken, en de garage wat op te vrolijken.
Grappig te zien hoe productie van dit al in gang is gezet. voordat de eerste speedster van de band rolde. De logobalk is nog in beta, en de raamlijst is meegespoten.
Maar calipsorood, dus die moest ik hebben
Daarna a la el-cheapo een typeaanduiding voor de speedster gemaakt.
Tijdens de lelystad training die stickers van the-duke eens goed bekeken, en dat zag er leuk uit. Alleen wilde ik het vx220 lettertype, en de letters iets dichter bij elkaar.
In de bouwmarkt een rolletje dekoratiefolie matzwart gehaald (om in sync te blijven met de rest van het calipsorood/matzwart thema).
Letter printen in speedsterfont, op size 48, en in spiegel op de folie plakken:

Na veel geduld en overgeschakeld naar een hobbymesje ipv schaar voor de rechte lijnen, en ze waren klaar:

Op een stuk tape geplakt, om de rechte lijn aan te kunnen houden, en erop:

Even fohnen en navrijven met een doek, en hopen dat het weer en wind kan overleven.
Daarna mijn tankdeksel en ring gespoten in matzwart, nadat martin dit ook met goed gevolg gedaan had. (geen zin in wachttijd op het anodiseren)
Foto's komen nog.
Ding Dong, DHL met mijn ebay banner. Dealer ex marketing materiaal.

Open maken, 3 bij 1.5 meter, van een soort plastic canvas, dus een natte lap kan er zo over:

Maandag effe naar de bouwmarkt om een lattenconstructie te maken, en de garage wat op te vrolijken.
Grappig te zien hoe productie van dit al in gang is gezet. voordat de eerste speedster van de band rolde. De logobalk is nog in beta, en de raamlijst is meegespoten.
Maar calipsorood, dus die moest ik hebben

Daarna a la el-cheapo een typeaanduiding voor de speedster gemaakt.
Tijdens de lelystad training die stickers van the-duke eens goed bekeken, en dat zag er leuk uit. Alleen wilde ik het vx220 lettertype, en de letters iets dichter bij elkaar.
In de bouwmarkt een rolletje dekoratiefolie matzwart gehaald (om in sync te blijven met de rest van het calipsorood/matzwart thema).
Letter printen in speedsterfont, op size 48, en in spiegel op de folie plakken:

Na veel geduld en overgeschakeld naar een hobbymesje ipv schaar voor de rechte lijnen, en ze waren klaar:

Op een stuk tape geplakt, om de rechte lijn aan te kunnen houden, en erop:

Even fohnen en navrijven met een doek, en hopen dat het weer en wind kan overleven.
Daarna mijn tankdeksel en ring gespoten in matzwart, nadat martin dit ook met goed gevolg gedaan had. (geen zin in wachttijd op het anodiseren)
Foto's komen nog.
- Smiley
Nu met daglicht:

En de beloofde tankdop.
Inspiratie van:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
en
http://www.boltje.com/speedsteroverig/tankdop.htm
Enige toevoeging; de bouten draaien zich vast aan dezelfde ring aan de binnenkant van de auto. De buitenste ring losmaken door eraan te trekken terwijl de bouten nog een beetje vast zitten, heeft dus geen zin. De ring zit gewoon vastgekoekt door de tijd, niet gelijmd ofzo.
Effe slikken en met een klein plat schroevedraaiertje (met een doekje ertussen afzetten tegen de auto) en zo loswippen.

Weer een stap dichter bij de VXR lookalike
Tevens nog wat tweeters op het dash gebouwd, want boven de 100 hoor ik bijna niks meer. Hopelijk gaat het beter als het geluid naar me toe komt, ipv alleen achter me is.
Wishlist:
- Turbo Sidepods, matzwart. (origineel opel als het kan -> ebay afsnuffelen)
- Turbo achterspoiler, matzwart (origineel opel als het kan -> ebay afsnuffelen)
- Frontsplitter, matzwart (reeds besteld; nog te doen)
- Pluutje boven de uitlaat herstellen. (reeds besteld; nog te doen)
- Hoofdsteunhouders eruit slijpen, en proberen een alu plaatje in de uitsparing te krijgen en spuiten, zodat het weer 1 geheel lijkt. (inspiratie verboom.net)
- Harnasbar met willians setje.
- Geleidesleuven voor het harnas in de stoelen maken. (slik
)
- Herspuiten voorkant, na schotland vakantie allen
- Protectiefolie na het opnieuw spuiten.
- Verlichtingsknoppen aanpassen (projectje met x187)
En als ik geen slachteroffer wordt van de crisis; de natte droom; een SC
(of het remap met 2.4 inlaat en aangepaste uitlaat project moet doorzetten, en 200 zou erin moeten zitten
)
Sommige dingen zullen pas van de winter zijn, want ik wil nog wel wat kilometers maken als de zon schijnt
Edit: Banner tegen de muur:

En de beloofde tankdop.
Inspiratie van:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
en
http://www.boltje.com/speedsteroverig/tankdop.htm
Enige toevoeging; de bouten draaien zich vast aan dezelfde ring aan de binnenkant van de auto. De buitenste ring losmaken door eraan te trekken terwijl de bouten nog een beetje vast zitten, heeft dus geen zin. De ring zit gewoon vastgekoekt door de tijd, niet gelijmd ofzo.
Effe slikken en met een klein plat schroevedraaiertje (met een doekje ertussen afzetten tegen de auto) en zo loswippen.

Weer een stap dichter bij de VXR lookalike

Tevens nog wat tweeters op het dash gebouwd, want boven de 100 hoor ik bijna niks meer. Hopelijk gaat het beter als het geluid naar me toe komt, ipv alleen achter me is.
Wishlist:
- Turbo Sidepods, matzwart. (origineel opel als het kan -> ebay afsnuffelen)
- Turbo achterspoiler, matzwart (origineel opel als het kan -> ebay afsnuffelen)
- Frontsplitter, matzwart (reeds besteld; nog te doen)
- Pluutje boven de uitlaat herstellen. (reeds besteld; nog te doen)
- Hoofdsteunhouders eruit slijpen, en proberen een alu plaatje in de uitsparing te krijgen en spuiten, zodat het weer 1 geheel lijkt. (inspiratie verboom.net)
- Harnasbar met willians setje.
- Geleidesleuven voor het harnas in de stoelen maken. (slik

- Herspuiten voorkant, na schotland vakantie allen

- Protectiefolie na het opnieuw spuiten.
- Verlichtingsknoppen aanpassen (projectje met x187)
En als ik geen slachteroffer wordt van de crisis; de natte droom; een SC
(of het remap met 2.4 inlaat en aangepaste uitlaat project moet doorzetten, en 200 zou erin moeten zitten

Sommige dingen zullen pas van de winter zijn, want ik wil nog wel wat kilometers maken als de zon schijnt
Edit: Banner tegen de muur:

- Smiley
Wat dus een leuke dag had moeten worden, is dus helaas helemaal verkeerd uitgepakt. (ik met mijn rare self-fulfilling prophecy
)
Eerste 20 minuten zolder verkennen, niet inhalen, en 70 max.
Dat ging nog lekker.
Toen naar de organisatie, vragen hoe het zat met mijn training die ik geboekt had. Over een half uurtje hadden ze tijd voor me, eerst ging 12esc, en daarna kon ik.
Goh, denk ik, doe ik zelf effe een rondje of 3, kan ik wat wennen aan de lijnen, en daarna terug de pits in voor de training.
1e ronde prima. 2e ronde bij het uitkomen van de bianchi voel ik hem links achter uitbreken, en daarna ging alles als in een flits, en was er van controle totaal geen sprake meer.

Geen idee of met teveel uitkomende snelheid in de bocht geremd heb, of dat ik te vroeg op het gas ben gegaan.
Na 180 graden heeft links achter de bandenstapel geraakt, en werdt ik weer 180 graden terug de baan opgestuiterd.
Resultaat

Afslepen naar van de kooi, omdat de pijpjes een knak hadden, en verder rijden gevaarlijk kan zijn, als de warme uitlaatgassen het polyester raken, en de boel in de fik vliegt, op weg naar huis. (ivo; bedankt voor de tip!!)
Resultaat; nieuwe clam, demper, diffuser, linker achterlicht, en een geschraapte velg. (frame en subframe gelukkig niks mee gebeurd)
Deze week een babbeltje met jan gehad, de spaarpot gaat ondersteboven, en het gaat het volgende worden, naast de reguliere schade reparatie:
- Complete respray van voor naar achter, inclusief deuren binnen en reparatie van de steenslag voor. (rood blijft toch een moeilijke kleur, dus dan maar gelijk goed)
(ik kon zelfs een andere kleur kiezen als ik wilde, met deze optie. Calipsorood blijft het echter
)
- De velgen worden alle 4 gepoedercoat.
- De hoofdsteunlepels worden weggeslepen. (net als bij rik en mark)
Ik krijg de vraag of ik er een nieuwe milltek of een janspeed demper op wil.
Wat is handig met de huidige 95db norm op steeds meer circuits?
Als het goed is gaat volgende week de nieuwe clam erop, en hoop ik ergens eind augustus weer te kunnen rijden.
Als hij weer in orde is, ga ik in ieder geval:
- Andrew Walsh vliegveld sessie.
- Sliptraining
- In eerste instantie alleen nog effe Abbeville of Ecuyers tot ik mijn zelfvertrouwen weer terug heb.

Eerste 20 minuten zolder verkennen, niet inhalen, en 70 max.
Dat ging nog lekker.
Toen naar de organisatie, vragen hoe het zat met mijn training die ik geboekt had. Over een half uurtje hadden ze tijd voor me, eerst ging 12esc, en daarna kon ik.
Goh, denk ik, doe ik zelf effe een rondje of 3, kan ik wat wennen aan de lijnen, en daarna terug de pits in voor de training.
1e ronde prima. 2e ronde bij het uitkomen van de bianchi voel ik hem links achter uitbreken, en daarna ging alles als in een flits, en was er van controle totaal geen sprake meer.

Geen idee of met teveel uitkomende snelheid in de bocht geremd heb, of dat ik te vroeg op het gas ben gegaan.
Na 180 graden heeft links achter de bandenstapel geraakt, en werdt ik weer 180 graden terug de baan opgestuiterd.
Resultaat

Afslepen naar van de kooi, omdat de pijpjes een knak hadden, en verder rijden gevaarlijk kan zijn, als de warme uitlaatgassen het polyester raken, en de boel in de fik vliegt, op weg naar huis. (ivo; bedankt voor de tip!!)
Resultaat; nieuwe clam, demper, diffuser, linker achterlicht, en een geschraapte velg. (frame en subframe gelukkig niks mee gebeurd)
Deze week een babbeltje met jan gehad, de spaarpot gaat ondersteboven, en het gaat het volgende worden, naast de reguliere schade reparatie:
- Complete respray van voor naar achter, inclusief deuren binnen en reparatie van de steenslag voor. (rood blijft toch een moeilijke kleur, dus dan maar gelijk goed)
(ik kon zelfs een andere kleur kiezen als ik wilde, met deze optie. Calipsorood blijft het echter

- De velgen worden alle 4 gepoedercoat.
- De hoofdsteunlepels worden weggeslepen. (net als bij rik en mark)
Ik krijg de vraag of ik er een nieuwe milltek of een janspeed demper op wil.
Wat is handig met de huidige 95db norm op steeds meer circuits?
Als het goed is gaat volgende week de nieuwe clam erop, en hoop ik ergens eind augustus weer te kunnen rijden.
Als hij weer in orde is, ga ik in ieder geval:
- Andrew Walsh vliegveld sessie.
- Sliptraining
- In eerste instantie alleen nog effe Abbeville of Ecuyers tot ik mijn zelfvertrouwen weer terug heb.

Als het subframe ok is, ziet het er allemaal erger uit als dat het is. Vraag me wel af wat die klap op die pijpjes heeft gedaan. (Heb ik 1x eerder gezien) Maar dat weet je snel genoeg.
Ik zou me niet te sappel meer maken om je af te vragen hoe het is gebeurd. Misschien lag er wel olie. Dan is er ook geen houden meer aan.
Als ie weer heel is wel eerst die cursus doen hè.

Heel veel succes alvast.