Even mijzelf voorstellen.
Update!
Ik krijg over 3 weken mijn Janspeed einddemper, verder heb ik een miltek Decat pijp besteld, en heb ik de DIY Luchtfilter mod toegepast.
Nu heb ik vandaag kontakt gehad met M-Tech (Mathijssen...) Voor een Chiptuning. Is dit een goede tuning? Het geld waar? En is het niet zo dat de ECU deze tuning eruit leert?!
Ik krijg over 3 weken mijn Janspeed einddemper, verder heb ik een miltek Decat pijp besteld, en heb ik de DIY Luchtfilter mod toegepast.
Nu heb ik vandaag kontakt gehad met M-Tech (Mathijssen...) Voor een Chiptuning. Is dit een goede tuning? Het geld waar? En is het niet zo dat de ECU deze tuning eruit leert?!
Nu ben ik zelf geen kenner, maar als ik het forum hier een beetje goed gevolgd heb is elke vorm van chiptuning op de Z22SE (voorlopig?) nog weggegooid geld. Dit om reden dat de ECU inderdaad zelflerend is en na verloop van tijd zelf de aanpassingen teniet doet.x187 schreef:En is het niet zo dat de ECU deze tuning eruit leert?!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Ik heb gemaild met Thorney motorsports en die zegt dat, dit niet het geval is... Het liefst wil ik de "gekraakte" update hebben, die van het forum hier, dat ziet er echt goed uit... Ben alleen benieuwd wanneer en of dit een keer klaar is, en ook voor de forummers beschikbaar wordt... En ik zie hier nu ook Klasen-motors... Wat vindt men daarvan?
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Dat kan TMS wel zeggen, maar als ik zie hoeveel vermogenswinst zij halen uit chiptunen, en zie wat Mark ooit voor elkaar kreeg met een tijdelijk progje (maar kort daarna weer teruggetuned door die ellendige ECU
), dan zeg ik dat ze het nog niet voor elkaar hebben. Op een ruwe manier dus wel, wat een handvol pk'tjes oplevert (inspuiting schijnt wel wat omhoog te krikken zijn), maar niet volledig (zoals het zou moeten).

Ik heb het engelse forum ook effe doorgelezen. Exact wat jij zegt, zeggen er meerderen, dat hij het niet helemaal onder de knie heeft. In dat geval ga ik ook niet dat pokke eind rijden, voor een hobby-bob chiptuning. Dan wacht ik liever op de bevindingen, van het forum hier. Hoop wel dat dat ooit nog beschikbaar wordt.
Het zit namelijk zo, een vriend van mij heeft een BMW 540i, das een 4.4 V8, en elke keer dat we nu sprinten, scheelt het een haartje of 2, en nu wil ik hem helemaal eruit sprinten. Ik heb al een Janspeed demper besteld, en een TMS decat pipe. Dus nu maar hopen, dat dat binnenkort gaat gebeuren.
PS, ik zie net de belled-discs bij eliseparts, is dit goed voor straatgebruik, ik vind het echt uber geile schijven, en weet al bijna zeker dat ik deze ga halen i.c.m. RS14s en mijn huidige voorschijven ga swappen naar achter... Iemand nog goede ideeën?
Het zit namelijk zo, een vriend van mij heeft een BMW 540i, das een 4.4 V8, en elke keer dat we nu sprinten, scheelt het een haartje of 2, en nu wil ik hem helemaal eruit sprinten. Ik heb al een Janspeed demper besteld, en een TMS decat pipe. Dus nu maar hopen, dat dat binnenkort gaat gebeuren.
PS, ik zie net de belled-discs bij eliseparts, is dit goed voor straatgebruik, ik vind het echt uber geile schijven, en weet al bijna zeker dat ik deze ga halen i.c.m. RS14s en mijn huidige voorschijven ga swappen naar achter... Iemand nog goede ideeën?
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
De AP versie?
Dacht dat mensen zeiden dat de Eliseparts schijven voor auto's tot 190 pk waren? Geeft mij dan het vermoeden dat de alu bells van hun minder stevig zijn. Kort gezegd, lijkt het me dus verstandig dat je dat eerst uitzoekt voor je het zo goed als zeker weet.
Dacht dat mensen zeiden dat de Eliseparts schijven voor auto's tot 190 pk waren? Geeft mij dan het vermoeden dat de alu bells van hun minder stevig zijn. Kort gezegd, lijkt het me dus verstandig dat je dat eerst uitzoekt voor je het zo goed als zeker weet.

Caterham => Britse degelijkheid...