onze vrienden van het C J I B .......... :(

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
geoffreyspeedster
Actief lid

onze vrienden van het C J I B .......... :(

Bericht door geoffreyspeedster »

Andere hier ook ervaring mee?

Sinds een maand of 3 ben ik in het bezit van een speedster, daarvoor ook div. snelle auto's (vd zaak gereden) en nu ook nog in het bezit van een Golf6 GTI DSG. ik ben dus wel wat gewend en was ook altijd zeer trots op het feit dati k nooit bekeuringen kreeg terwijl ik altijd te hard rij..... maar nu........ in 3maanden tijd: Na 2 weken een 1e brief met spanning maak ik de enveloppe open..... 18 euro voor 3 km te hard... dat valt weer mee :D 1 week later .......weer een enveloppe 5 km te hard ......23 euro ....... naja kan gebeuren toch.....maar NU gister.....weer een enveloppen ......... en ik verwachtte deze een klein beetje omdat ik dacht al geflitst te zijn, dat kon nooit goed zijn binnen 2 weken een briefje thuis dan moeten ze wel heel graag willen innen en ja hoor.......290!! euro voor 37 km te hard........ :( :shock: daarop maar besloten om het rechtervoetje iets meer rust te geven........

even de maandelijkse kosten van de speedy op een rij:

Verzekering all risk 78 euro
wegenbelasting 15 euro 8)
cjib maandelijks 300 euro :(
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Co'tje »

290 EU....... ouch!

Gisteren de tweede CJIB brief binnen dit jaar............ Dat was weer even spannend.
Gelukkig was het mijn vriendin die 6 km te hard heeft gereden met de Saxo 1.5D :o
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Bij mij ook de eerste dag. flitspaal waar ik al 10 jaar langsrijd nooit een probleem, en met de speedster een kiekje.
Het rode lijntje loopt dus bij 60, en niet bij 50 op de kilometerteller was de wijze les van die dag :D
martinb
Mega lid

Bericht door martinb »

Ik heb gemerkt dat de snelheidsmeter in de speedster vrij nauwkeurig is. Waar ik met de Vectra makkelijk 110 op de teller rijd (in werkelijkheid 100) ga ik met de speedster dus gelijk 10km te hard......

Om het cjib dus niet te veel te spekken probeer ik toch wel op bepaalde wegen/punten de teller precies op het maximum te houden, geen marge incalculeren dus.

(snelheid vergelegen met een garmin zumo).

martin
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Ralph
Actief lid

Bericht door Ralph »

Hi Geoff, als mede-Zaankanter ben ik reuze benieuwd waar je geflitst bent... :wink: heb namelijk zo af en toe ook wat moeite om de door de overheid ingestelde snelheidslimieten te respecteren.... 8)
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Co'tje »

Ralph schreef:Hi Geoff, als mede-Zaankanter ben ik reuze benieuwd waar je geflitst bent... :wink: heb namelijk zo af en toe ook wat moeite om de door de overheid ingestelde snelheidslimieten te respecteren.... 8)
Ik was het zaadje op de Torbeckenweg.... 86 en je mag er tegenwoordig 80. Dus ik rij tegenwoordig vaak vanaf de Den Uylbrug naar rechts de achtersluitpolder in. En dan lang van der Poel de snelweg weer op.
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

€ 290,-- das zonde had je een hoop mooie dingen voor de speedy van kunnen kopen

heb zelf ook vorige week in tijden weer een boete gehad met de vectra dan, op de a12 traject meeting 108 gecorrigeerd 104, 4 te had € 16,--

vind het zon onzin de administratie kost zijn meer dan die 16 euro en dat betaald de belasting betaler vast weer.

en er zal in jouw boete ook wel een deel van inzitten :wink: :P :lol:
geoffreyspeedster
Actief lid

ik werd geflitst in Alkmaar op de randweg waar je dus 70 mag, ik was op weg naar bergen voor een bakkie koffie, maar toen ik terug reed zei ik nog tegen mijn broertje wat doet die toyota daar in de bosjes en ja hoor een flits kastje ervoor had nog lange tijd de hoop dat ik misschien bij dat stoplicht misschien stil stond ivm rood licht maar helaas 290 euro de ratten!! schande daar gaat mijn turbo achterspoiler weer voor een maandje de vriezer in :roll:
geoffreyspeedster
Actief lid

maar ik kan jullie (zaankanters) wel even PRECIES zeggen waar en met wat ze flitsen

lees even mee

vanaf de den uylbrug richting de coentunnel: laser gun op de brug of flitsauto rechts in de berm d. blauwe passat of lichtblauwe seat leon

vanaf de achterkant bij het Kok tankstation precies achter de bosjes

op de wibautstraat LETOP ze zijn slimmer geworden, auto word nu netjes geparkeerd in het vak en de flitster word achter de boom gezet !!

op de weg van zaandijk naar zaandam proviniciale weg ter hoogte van het koog aan de zaan station lichtblauwe seat leon

op de weg van zaandam beverwijk bij pondje buitenhuizen d. blauwe passat.

op de weg van beverwijk naar westzaan, na de lange bocht naar links toe staat meestal een lichtblauwe seat leon

Dat was het wel zo een beetje....... 8)
geoffreyspeedster
Actief lid

wibautstraat moet kepplerstraat zaandam zijn !
metallic
Actief lid

Bericht door metallic »

hoi geoffrey
mooi dat ik het weet kan ik hier ook rekening mee houden.kom nog regelmatig in zaandam.
zitten nog aardig wat speedsters die kant op dus.
maar nooit een tegengekomen. ga zelf meestal ook met de speedy maar hij staat dan in een krap achteraf straatje achter in de westzijde waar ik hem niet echt graag neerzet. :(
hoe is de meeting v.a de mcdonalds waar ik jammer genoeg niet bij kon zijn eigenlijk verlopen?nog een verslagje ergens?
gr nico
martinb
Mega lid

Bericht door martinb »

metallic schreef:hoi geoffrey
mooi dat ik het weet kan ik hier ook rekening mee houden.kom nog regelmatig in zaandam.
zitten nog aardig wat speedsters die kant op dus.
maar nooit een tegengekomen. ga zelf meestal ook met de speedy maar hij staat dan in een krap achteraf straatje achter in de westzijde waar ik hem niet echt graag neerzet. :(
hoe is de meeting v.a de mcdonalds waar ik jammer genoeg niet bij kon zijn eigenlijk verlopen?nog een verslagje ergens?
gr nico
Nico, zaandam meeting was erg leuk, meer informatie staat op:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... c&start=30
gr, martin
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
metallic
Actief lid

Bericht door metallic »

yep die info had ik effe gemist op het forum :oops:
bedankt martinb.

gr nico
Ride-aholic
Actief lid

Tja...

Bericht door Ride-aholic »

Hoi
Met m'n MR2 had ik in 5 jaar slechts 1 bekeuring, met Speedy de eerste maand al 6!!!
Geen extreem hoge bekeuringen, maar wel een beetje jammer.
Met GPS kwam ik erachter dat de snelheidsmeter heel nauwkeurig is.

Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
geoffreyspeedster
Actief lid

let op zaankanters! FLITSER!!

letop!

gisteren moest ik een fijne ritje naar de mc donalds zeer waarschijnlijk bekopen met een zeer hoge boete en of rijbewijs inname. ik reed vanuit de peperstraat links af richting de mc donalds en het ziekenhuis je mag daar 50, maar ik vond het geluid van mijn janspeed even belangrijker en trok even vol door richting 100 ? :S op de terug weg zie ik de nieuwe flits methode voor zaandam: flitskast achter een boompje in de berm en auto keurig geparkeerd in een parkeervak je zit dit vanuit deze richting gewoon niet, het viel me pas op toen ik in tegen gestelde richting terug reed. iedereen dus gewaarschuwd!
Plaats reactie