baby croco interieur & car-PC: halfweg

Vragen over bekleding, velgen e.d.
LPG
Lid

baby croco interieur & car-PC: halfweg

Bericht door LPG »

Na lang 'on the road' getest blijkt een carPC goed te voldoen aan m'n wensen; Garmin-navigatie, 5-kanaals geluid (2+2+sub) via externe versterker en OBD staan op punt. Het front-end is 'iCT-free' van cartft.com, wat je zelf makkelijk kan aanpassen. Het systeem start met het contact aan te zetten en sluit zichzelf af bij het afzetten ervan. Werkt eigenlijk perfect.

Vorige week begonnen met het in te bouwen, ook gelijk alles beginnen bekleden met baby croco.

Een paar plaatjes:
1) Voorbereiding van het dashboard:
- de koepel van de stack-unit nagemaakt; fleece overgespannen, doordrenkt met polyesterhars en dan in het originele dash gelijmd
- de koepel aangewerkt met matjes en polyester, verluchtingsgaten uitgevuld, plaats voor 10cm-speakers gemaakt; zodat alles na inbouwen verzonken is.

Afbeelding

2) PC achter de bestuurderszetel
Afbeelding

3) Deurpanelen en instap bekleed met croco.
- de bekleding op de deurpanelen is makkelijk te verlijmen, de instap heeft een moeilijkere vorm, daar kwam een naaimachine aan te pas om dat goed te doen. Foto vlak na plaatsen, er hangt hier en daar nog wat los.

Afbeelding

4) Idem voor de pook, er komt nog een aluminium schakelrooster over

Afbeelding

5) Dashboard en stuurkolom bekleed met croco.
- veel hoekjes en kantjes, maar uiteindelijk gelukt. De hier zichtbare rimpels op de stack moeten er nog uit (injectienaald en secondenlijm doen hier wonderen).
- de rechter afdekplaat moet nog wat passender gemaakt worden, en er komt nog een aluminium dekplaat rond het touchscreen.

Afbeelding

6) En het front-end in werking

Afbeelding

Goed dat het geen pijn doet :D

In de loop van volgende maand heb ik nog een paar dagen om het helemaal of te werken, foto's volgen later.
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door vauxhall »

de deuren vind ik goed afgewerkt, de rest zou ik eens moeten zien.
(was gisteren nog bij je gebuur maar heb je speedster niet zien staan)
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Over smaak valt niet te twisten dus daar laat ik me niet over uit. Vergeef me wel dat ik toch ga opmerken dat de afwerking om te huilen is. :oops:
Caterham => Britse degelijkheid...
LPG
Lid

Bericht door LPG »

De deuren zijn idd volledig af, de rest heeft nog wat extra aandacht nodig. Als de details af, zijn kom gerust kijken. Dan is de lijmgeur er ook uit, want nu stap ik redelijk high uit na een half uur rijden met gesloten ramen :?

Gisteren was ik een beetje aan het werken, dat moet soms ook eens :)
LPG
Lid

Bericht door LPG »

@ allen:
overschot van gelijk over de afwerking; de titel van het topic is dan ook 'halfweg'.
Co'tje

Bericht door Co'tje »

Lieve hemel zeg......
Treertje
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Treertje »

Ieder zn ding, maar dit zou toch verboden moeten worden, en dan ook nog die onschuldige crocotjes, moet hier toch een traan om laten, juist omdat het nep croco is. :lol:

Komt het door de foto of is het scherm nou zo groot?
Wel en prachtige installatie in een mooie auto om maar af te sluiten met een compliment.
Je moet het maar durven.!
LPG
Lid

Bericht door LPG »

@ treertje: een krokodillentraan gelaten? :lol:
Het touchscreen lijkt alleen maar groot op de foto, het is 8 inch in diameter. De breedte is ongeveer dezelfde als die van de Stack-unit, de natieve resolutie is 800x600.

Voor de LPG-installatie in de speedster werd ik een jaar geleden al geroyeerd wegens eveneens 'verboden', je zou me er bijna van gaan verdenken dat ik deze installatie alleen maar deed om nog meer slaag te krijgen :roll:

Laat ons wel zijn: mijn wensen voor het dagelijks gebruik van de speedster zijn logischerwijs totaal verschillend van die voor weekend-ritjes of voor het halen van de betere tijden op circuit. Ik was een beetje jaloers op de betere touch-screen navigatie/audiosystemen zoals iDrive van BMW, en wou dat enigszins overplanten naar m'n speedster voor dagelijks gebruik.

De meeste speedster-rijders zijn met recht niet tevreden over de standaard radio en speakers. De motor klinkt gewoon beter dan die dingen. Het afstemmen van de luidsprekers op het interieur is haalbaar met een courante PC en het doet wonderen voor de weergave. Ik kopieerde klakkeloos het Bose-principe (na inspectie van een aantal wagens met zo'n systeem en wat google-en): alles installeren, oordoppen indoen, instappen, deuren sluiten, kwalitatieve microfoon aan je hoofd tapen (ter hoogte van je oren), sine-sweeps afspelen en tegelijk opnemen op de PC. Ik vermoed dat ze bij Bose dummies hebben om het idiote zicht van deze operatie te omzeilen :P Die opnames kunnen dienen om een real-time convolutie-filter te maken, om de weergave van je muziek zo realistisch ('High Fidelity' betekent dus toch iets) mogelijk te maken in je huidige interieur (qua demping, reflecties) met de huidige speakers en versterkers (qua frequentierespons ifv het volume). Er bestaan zowel voor Windows als voor Linux programma's om dat tot een goed eind te brengen. Momenteel moet ik nog manueel overschakelen tussen de settings voor hardtop, softtop en open dak. Daar moet nog een praktischer oplossing voor komen, alle suggesties zijn welkom. Het spreekt voor zich dat je geen mp3's afspeelt op zo'n systeem, het verschil met FLAC of APE gecodeerde audio is duidelijk hoorbaar qua dynamiek, de muziek komt bij de laatsten echt los van de speakers.
BBVW
Lid

Bericht door BBVW »

ik vind vooral het idee leuk. over de afwerking zal ik me net als die chinees niet uitlaten.....
"Poep" en "sjinees"
Gerard

Bericht door Gerard »

Verschrikkelijk, de tranen springen in m'n ogen.
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

Zit je kachelpaneeltje nou op de plek waar eerst de radio zat?
Kun je met die pc ook radiostations ontvangen? En zit er internet op?
Jägertee
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

Is dit de nieuwe wagen van Snoop dogg? :roll:
Nooit opgevallen dat de radio slecht was in de Speedster,komt denk ik door het slechte asfalt op CPZ................
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

De croco valt bij mij ook niet in de smaak, maar dat is kwestie van smaak natuurlijk.

De carpc is dan weer een prachtig ding maar boven mn budget denk ik :lol:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Ja uh, apart...
Lotus Elise S2
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

Niet helemaal mijn ding, maar ik vind het wel boeiend om te zien hoe verschillend mensen met hun Speedster omgaan. De ene stript hem om hem lichter te maken, de ander stopt hem vol met hightech equipment.

Ikzelf ben dan weer van het caliber eigenaar die een standaard Speedster eigenlijk al mooi genoeg vind. 8)

Dat bewijst maar eens te meer dat over smaken niet valt te twisten. :idea:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Plaats reactie