garagekrik
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
garagekrik
gezocht; garagekrik, Minimale schotelhoogte 11 cm
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Koop die kleine bij Eliseparts. Zorg voor 2 grote stoeptegels en een plat stukje vurenhout die je tussen de krik en de Speedster doet. Je kunt ook een stevigere krik kopen maar de auto weegt bijna niets. Zelf breek ik bijna m'n rug als ik m'n krik weer eens moet verplaatsen. 

Caterham => Britse degelijkheid...
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Een aluutje is maar 16 kilo, dus dat moet ook jij kunnen trekken Allen:
http://link.marktplaats.nl/254998037
Maar eentje voor weinig heeft de voorkeur.
Stoeptegelconstructies vindt ik ook minder
http://link.marktplaats.nl/254998037
Maar eentje voor weinig heeft de voorkeur.
Stoeptegelconstructies vindt ik ook minder

- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Die stoeptegels ga je toch nodig hebben vrees ik. Mijn krik gaat tot 8 cm laag. Echter wil je imho altijd een stukje hout tussen de krik en de auto hebben. In mijn geval een cm of 2-3 dik. 2 Grote stoeptegels zul je nooit weg kunnen knallen met je auto hoor. Maakt het opkrikken een stuk makkelijker als je de achterwielen er even rustig op rijdt.
Zelf gebruikte ik een latje hout, maar dan moet je niet per ongeluk vol gas je auto er op willen zetten.

Zelf gebruikte ik een latje hout, maar dan moet je niet per ongeluk vol gas je auto er op willen zetten.
Caterham => Britse degelijkheid...
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Kijk daar *heel* erg mee uit!Dennizz schreef:Heb alle wielen van de krik eraf gesleuteld en toen paste hij er net onder![]()
Een garage-krik moet kunnen rijden, want als je de auto opkrikt, dan moet hij steeds een stukje verder 'onder' de auto kunnen rijden omdat de arm steeds verticaler komt.
Als dat nier lukt wegens het gemis van de wieltjes, dan zal de arm onder de auto gaan schuiven en kan hij van de alu balk onder de auto af schieten en dwars door de polyester side-sill heen schieten als je pech hebt... (en de auto valt dan omlaag...)
Genoeg gebeurd helaas...

Die wieltjes zitten er niet voor het gemak onder, maar zijn bittere noodzaak voor de werking...
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..