Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Arno schreef:Ik weet niet wat bij deze uitlaten qua klemmen geleverd worden, maar (helaas) zijn dat meestal gewoon verzinkte klemmen die binnen no-time totaal (vast)geroest zitten..

Zoiets helpt daar al gauw:

http://www.chevy8shop.nl/nieuw/webshop/ ... oductID=30

Of een 'band' klem:

http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... 14013.html

(hoewel daar de bout vaak ook weer gewoon verzinkt is :( )

Bye, Arno.
Hier zit inderdaad een gewoon stalen klem bij
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Na de spullen thuis uitgepakt te hebben, ben ik nog stees in dubio of ik hem in de auto ga installeren of op de schoorsteen als kunstwerk laat staan. 8)
Qualiteit met hoofdletter Q:
De lassen zijn keurig tig-gelast, behalve die van de CAT, uiteraard een koopdeel voor Tullett.
Alle aanlegvlakken zijn keurig onder de slijpmachine gevlakt.
Over de pasbaarheid kan ik nu nog niets zeggen, maar zo uit de doos ben ik onder de indruk van de qualiteit. Het spruitstuk is idd ongelooflijk licht in vergelijking met het brok oem gietstaal. :lol:
Tullett heeft hem hervulbaar gemaakt door een deling te maken in de demper. deze delen zijn over elkaar heen geschoven en zitten vast middels een rij inbusbouten. (zie foto Pascal)

Binnenkort te koop: Basstuck einddemper!!
(ik open een draadje zodra ik hem er onderuit heb, en de staat weet)
http://www.myvideo.de/watch/3122505/Ope ... tuck_Sound
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

markv schreef:Mocht je een meetlint bij de hand hebben, zou je dan es kunnen opmeten hoe breed de demper is en wat de diameter van de demper is?

Groeten,

Mark
diameter = 175mm
breedte = 710mm

Aangenomen dat je de demper zelf bedoeld?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Gerard schreef:Ziet er goed uit. Benieuwd wat het jullie gaat brengen.
Eigenlijk heb ik alleen interesse voor het spruitstuk omdat er al twee orginele finaal doormidden zijn bij mij. Ik heb er een turbo Milltek onder hangen en die wil ik gewoon behouden samen met de 200cell kat.
Zou dat passen of zit je aan het hele systeem vast?
Ik heb die vraag al eens voor Stefan gesteld. Die is positief beantwoord voor het 2,5" spruitstuk.
Voor het 3" systeem kon niet de standaard pakking tussen spruitstuk en downpipe gebruikt worden en zal dus ook niet op jou downpipe passen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Ok, duidelijk.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Dominique schreef:
Gerard schreef:Ziet er goed uit. Benieuwd wat het jullie gaat brengen.
Eigenlijk heb ik alleen interesse voor het spruitstuk omdat er al twee orginele finaal doormidden zijn bij mij. Ik heb er een turbo Milltek onder hangen en die wil ik gewoon behouden samen met de 200cell kat.
Zou dat passen of zit je aan het hele systeem vast?
Ik heb die vraag al eens voor Stefan gesteld. Die is positief beantwoord voor het 2,5" spruitstuk.
Voor het 3" systeem kon niet de standaard pakking tussen spruitstuk en downpipe gebruikt worden en zal dus ook niet op jou downpipe passen.
Ik heb hier even de originele pakking tussen het spruitstuk en de downpipe gelegd. dit past perfect.

Dit is bij de 2,5" en 3" de zelfde diameter.
De vernauwing begint bij het flexibel gedeelte van de downpipe.

Maar het tullette spruitstuk gaat niet passen op de miltek Gerard, daar het spruitstuk veel langer is dan het origineel.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Ok dat is dan ook weer duidelijk, als ik wat wil is het alles of niets.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Op zich zijn er genoeg mensen te vinden voor die Milltek. Dus je zou kunnen overwegen om in de hele set te investeren en daarna de oude set te verkopen.
Als je straks 4 originele spruitstukken plus arbeid verder bent wordt het behalve de kosten, voornamelijk kwa tijd irritant. Een auto moet gewoon blijven rijden!
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Maar even hier verder over het verwijderen van de clam en alles erna, het gaat tenslotte over het tullett uitlaatsysteem...

Uit het andere uitlaattopic:
Zo, de operatie is begonnen
Gisteravond gedaan:
- stoelen eruit
- harness bar eruit
- speakers + achterpaneel + isolatie eruit (blijft eruit denk ik)
- stuk met 3de remlicht losgehaald
- motorkap gedemonteerd
- motorkapsensorstekker losgehaald
- versnellingsbakontluchtingsslang losgehaald
- Draadboom uit kofferbak losgemaakt en eruit gehaald

Vandaag of morgen ook maar gelijk de haakse slijper langs de stalen framepjes achter de stoelen halen, eruit met die 2 kg!
Straks heb ik dus een setje gemodificeerde hoofdsteun beschermkapjes over (bekleed met alcantara!).

Binnenkort meer...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Maik schreef:Maar even hier verder over het verwijderen van de clam en alles erna, het gaat tenslotte over het tullett uitlaatsysteem...

Uit het andere uitlaattopic:
Zo, de operatie is begonnen
Gisteravond gedaan:
- stoelen eruit
- harness bar eruit
- speakers + achterpaneel + isolatie eruit (blijft eruit denk ik)
- stuk met 3de remlicht losgehaald
- motorkap gedemonteerd
- motorkapsensorstekker losgehaald
- versnellingsbakontluchtingsslang losgehaald
- Draadboom uit kofferbak losgemaakt en eruit gehaald

Vandaag of morgen ook maar gelijk de haakse slijper langs de stalen framepjes achter de stoelen halen, eruit met die 2 kg!
Straks heb ik dus een setje gemodificeerde hoofdsteun beschermkapjes over (bekleed met alcantara!).

Binnenkort meer...
:toot: :jump: :jump: :jump: :thumbsup:
Vergeet de de kofferbak ongrendelings kabel niet
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dat is een goeie tip, bedankt Pascal :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Hoe ver ben je?!
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Het zal wel weer een tijdje duren voor het Tullett project wordt herstart. Er is een belangrijkere upgrade tussen gekomen. Foto's zullen spoedig gepost worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Heb je toch dat throttle body setje gekocht?! Cool man!!! 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Wat Dominique aan de itb's? Held! :lol:





(maik, vrees dat zijn update het zilver spuiten van z'n rolbeugel is en het in de was zetten van z'n carbon middentunnel...)
Caterham => Britse degelijkheid...
Plaats reactie