Hier zit inderdaad een gewoon stalen klem bijArno schreef:Ik weet niet wat bij deze uitlaten qua klemmen geleverd worden, maar (helaas) zijn dat meestal gewoon verzinkte klemmen die binnen no-time totaal (vast)geroest zitten..
Zoiets helpt daar al gauw:
http://www.chevy8shop.nl/nieuw/webshop/ ... oductID=30
Of een 'band' klem:
http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... 14013.html
(hoewel daar de bout vaak ook weer gewoon verzinkt is)
Bye, Arno.
Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Na de spullen thuis uitgepakt te hebben, ben ik nog stees in dubio of ik hem in de auto ga installeren of op de schoorsteen als kunstwerk laat staan.
Qualiteit met hoofdletter Q:
De lassen zijn keurig tig-gelast, behalve die van de CAT, uiteraard een koopdeel voor Tullett.
Alle aanlegvlakken zijn keurig onder de slijpmachine gevlakt.
Over de pasbaarheid kan ik nu nog niets zeggen, maar zo uit de doos ben ik onder de indruk van de qualiteit. Het spruitstuk is idd ongelooflijk licht in vergelijking met het brok oem gietstaal.
Tullett heeft hem hervulbaar gemaakt door een deling te maken in de demper. deze delen zijn over elkaar heen geschoven en zitten vast middels een rij inbusbouten. (zie foto Pascal)
Binnenkort te koop: Basstuck einddemper!!
(ik open een draadje zodra ik hem er onderuit heb, en de staat weet)
http://www.myvideo.de/watch/3122505/Ope ... tuck_Sound

Qualiteit met hoofdletter Q:
De lassen zijn keurig tig-gelast, behalve die van de CAT, uiteraard een koopdeel voor Tullett.
Alle aanlegvlakken zijn keurig onder de slijpmachine gevlakt.
Over de pasbaarheid kan ik nu nog niets zeggen, maar zo uit de doos ben ik onder de indruk van de qualiteit. Het spruitstuk is idd ongelooflijk licht in vergelijking met het brok oem gietstaal.

Tullett heeft hem hervulbaar gemaakt door een deling te maken in de demper. deze delen zijn over elkaar heen geschoven en zitten vast middels een rij inbusbouten. (zie foto Pascal)
Binnenkort te koop: Basstuck einddemper!!
(ik open een draadje zodra ik hem er onderuit heb, en de staat weet)
http://www.myvideo.de/watch/3122505/Ope ... tuck_Sound

- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Ik heb die vraag al eens voor Stefan gesteld. Die is positief beantwoord voor het 2,5" spruitstuk.Gerard schreef:Ziet er goed uit. Benieuwd wat het jullie gaat brengen.
Eigenlijk heb ik alleen interesse voor het spruitstuk omdat er al twee orginele finaal doormidden zijn bij mij. Ik heb er een turbo Milltek onder hangen en die wil ik gewoon behouden samen met de 200cell kat.
Zou dat passen of zit je aan het hele systeem vast?
Voor het 3" systeem kon niet de standaard pakking tussen spruitstuk en downpipe gebruikt worden en zal dus ook niet op jou downpipe passen.

- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Ik heb hier even de originele pakking tussen het spruitstuk en de downpipe gelegd. dit past perfect.Dominique schreef:Ik heb die vraag al eens voor Stefan gesteld. Die is positief beantwoord voor het 2,5" spruitstuk.Gerard schreef:Ziet er goed uit. Benieuwd wat het jullie gaat brengen.
Eigenlijk heb ik alleen interesse voor het spruitstuk omdat er al twee orginele finaal doormidden zijn bij mij. Ik heb er een turbo Milltek onder hangen en die wil ik gewoon behouden samen met de 200cell kat.
Zou dat passen of zit je aan het hele systeem vast?
Voor het 3" systeem kon niet de standaard pakking tussen spruitstuk en downpipe gebruikt worden en zal dus ook niet op jou downpipe passen.
Dit is bij de 2,5" en 3" de zelfde diameter.
De vernauwing begint bij het flexibel gedeelte van de downpipe.
Maar het tullette spruitstuk gaat niet passen op de miltek Gerard, daar het spruitstuk veel langer is dan het origineel.
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Op zich zijn er genoeg mensen te vinden voor die Milltek. Dus je zou kunnen overwegen om in de hele set te investeren en daarna de oude set te verkopen.
Als je straks 4 originele spruitstukken plus arbeid verder bent wordt het behalve de kosten, voornamelijk kwa tijd irritant. Een auto moet gewoon blijven rijden!
Als je straks 4 originele spruitstukken plus arbeid verder bent wordt het behalve de kosten, voornamelijk kwa tijd irritant. Een auto moet gewoon blijven rijden!
Caterham => Britse degelijkheid...
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Maar even hier verder over het verwijderen van de clam en alles erna, het gaat tenslotte over het tullett uitlaatsysteem...
Uit het andere uitlaattopic:
Uit het andere uitlaattopic:
Zo, de operatie is begonnen
Gisteravond gedaan:
- stoelen eruit
- harness bar eruit
- speakers + achterpaneel + isolatie eruit (blijft eruit denk ik)
- stuk met 3de remlicht losgehaald
- motorkap gedemonteerd
- motorkapsensorstekker losgehaald
- versnellingsbakontluchtingsslang losgehaald
- Draadboom uit kofferbak losgemaakt en eruit gehaald
Vandaag of morgen ook maar gelijk de haakse slijper langs de stalen framepjes achter de stoelen halen, eruit met die 2 kg!
Straks heb ik dus een setje gemodificeerde hoofdsteun beschermkapjes over (bekleed met alcantara!).
Binnenkort meer...

- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Maik schreef:Maar even hier verder over het verwijderen van de clam en alles erna, het gaat tenslotte over het tullett uitlaatsysteem...
Uit het andere uitlaattopic:Zo, de operatie is begonnen
Gisteravond gedaan:
- stoelen eruit
- harness bar eruit
- speakers + achterpaneel + isolatie eruit (blijft eruit denk ik)
- stuk met 3de remlicht losgehaald
- motorkap gedemonteerd
- motorkapsensorstekker losgehaald
- versnellingsbakontluchtingsslang losgehaald
- Draadboom uit kofferbak losgemaakt en eruit gehaald
Vandaag of morgen ook maar gelijk de haakse slijper langs de stalen framepjes achter de stoelen halen, eruit met die 2 kg!
Straks heb ik dus een setje gemodificeerde hoofdsteun beschermkapjes over (bekleed met alcantara!).
Binnenkort meer...





Vergeet de de kofferbak ongrendelings kabel niet