Het zal dan niet de slang geweest zijn maar de alu buis die onderlangs loopt?
Maargoed, ik ben blij dat ik de achterclam eraf heb gehaald, want het had nogal wat voeten in de aarde om het de flens van het spruitstuk netjes passend te krijgen. Sommige gaten kwamen niet helemaal lekker overeen (de flens is toch wat gaan trekken tijdens het lassen denk ik). Ook moest ik op 2 plekken wat van de randen afvijlen en slijpen omdat hij daar op het onderblok of op de waterpomp kwam.
Ik had er niet aan moeten denken om dat netjes te doen met de clam erop
Nu lag de boel ook lekker open om wat andere zaken te doen. Dominique heeft bijvoorbeeld wat stalen brackets kunnen trimmen die overbodig waren, scheelt weer wat grammen!
Toen het spruitstuk netjes zat, hebben we de rest van de uitlaat gepast. Nou, het past best netjes zo op het eerste gezicht. Maar we zullen eerst de clam weer moeten monteren voordat we dat zeker weten (dan weten we of de eindpijpen netjes uit de clam steken).
En toen viel mijn oog op de aansluiting van de lambda sonde na de kat...

Die steekt recht naar achteren, waar precies de demper zit. En daar zit te weinig ruimte tussen om de sonde in kwijt te kunnen, bugger!!!
De sonde had een graad of 10 naar beneden moeten wijzen, zoals ook bij de standaard downpipe het geval is.
Dominique gaat even overleggen met Tullett en hopelijk is de andere downpipe wel goed. Maar dat weten we pas als Dominique vannacht weer lazarus thuis komt (darttoernooitje, jeweetwel...).
Pascal z'n sonde aansluiting zit namelijk wel goed! Hij heeft alleen het 3 inch systeem, dus dit zou weer net anders kunnen zijn natuurlijk.
Komende weer weer meer nieuws hopelijk!