Pfff.., was dat zweten!

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Spurbo_Ed
Lid
Contacteer:

Pfff.., was dat zweten!

Bericht door Spurbo_Ed »

Afgelopen week in de Speedster met de hardtop erop voor mijn werk naar Denemarken geweest.
Zondagavond heengereden en afgelopen vrijdag in en verzengende hitte terug naar huis! 8)
Al na een kwartier liepen de stralen langs m'n gezicht, (de speedy had 's morgens lekker in het zonnetje gestaan), ventilatie haalde niets uit, het was gewoon 33°C en ik had 700km voor de boeg.
Voor Hamburg even getankt voor beide en een xtra t-shirt uit mijn tas gehaald om mijn hoofd droog te kunnen deppen.
Ik had inmiddels een mooie natte print op mijn shirt van mijn gordel. Daarna 14km file omzeild door de 1e afslag te nemen en op zonne-navi binnendoor richting elbetunnel gereden.
Duurde alsnog 40 minuten, maar heb ook weer even wat anders gezien.
Tussen Hamburg en Bremen is het de komende 3 jaar een grote bende met de helft aan afstand wegwerkzaamheden, want ze gaan eindelijk daar 6 banen neerleggen! Dat schoot dus ook niet op!
Uiteindelijk vanaf Oldenburg naar de NL grens, dat kunnen doen waarvoor ik de Speedster meegenomen had, "zien hoe hard ie kan".
De 80km in 25 minuten afgelegd en met heel even 250km/h op de klok zeer tevreden. :D
Wat een andere snelheidsbeleving geeft de Speedster af bij snelheden boven de 220, ik was er werkelijk van onder de indruk.
Het lijkt wel soort van "WARP"-mode :twisted: , compleet anders dan met een Porsche of een luxe wagen. Een geweldige ervaring!! 8)
In Denemarken is de Speedster blijkbaar een bijzondere vertoning, de mensen reageren nog positiever, dan hier al het geval is, en sommigen staan je werkelijk aan te gapen alsof je net bent geland van Mars.
Het was een leuk uitstapje met de Speedster, maar de volgende keer neem ik gewoon weer het vliegtuig! Zal het wellicht nog een keer over doen, maar dan in het voor- of najaar. :wink:
Racen is wachten!
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Volgende keer zonder dak en een setje oordoppen. Verbaas je dan maar hoe relaxed rijden het is. 8)
Caterham => Britse degelijkheid...
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Volgens mij is de speedster nooit uitgebracht in die skandinavische landen.
Alles wat daar rondrijd is import uit duitsland.
Er staat nu een turbo op mobile uit zweden. Die arme eigenaar is al gezakt naar 21 omdat het lastig is om er vanaf te komen blijkbaar.
martinb
Mega lid

Bericht door martinb »

waarom niet het softtopje mee? Zou zeker ook lekker open rijden. En voor de herrie zijn oordopjes prima.
Hier koop je toch een speedster voor, zonder dakkie rijden.

Zelf vandaag ook even zweten, niet van de warmte, maar van de stortbui op de a4. Gelukkig wel met soft-topje op, maar toch. Denk niet dat het nog harder had kunnen regenen. Iedereen max. 80km op de a4. Er stond al een aardig laagje water op de snelweg.
Iets rustiger op het gas dus.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Spurbo_Ed
Lid
Contacteer:

Bericht door Spurbo_Ed »

De reden van mijn hardtop was tweeledig.
De eerste en miscchien wel de belangrijkste is dat ik nog erg voorzichtig ben met het buiten stallen van mijn Speedster op een parkeerplaats bij het hotel die bekend staat als roof-vriendelijk.
De hardtop biedt in dat geval toch meer bescherming dan de softtop. Die voorzichtigheid zal naar verloop van tijd wel slijten denk ik. :?
De andere reden was inderdaad het windgeruis en de duur cq lengte van de rit, ik heb het zonder oordopjes gedaan dit keer. :wink:

Of de hardtop ook nog bijgedragen heeft aan de te behalen snelheid durf ik niet te zeggen, ik denk echter wel dat deze eerder hierdoor werd gehaald (i.p.v. open). :?: :?: :?:
Racen is wachten!
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

Spurbo_Ed schreef:Of de hardtop ook nog bijgedragen heeft aan de te behalen snelheid durf ik niet te zeggen, ik denk echter wel dat deze eerder hierdoor werd gehaald (i.p.v. open). :?: :?: :?:
Lijkt mij wel aangezien je stroomlijn (Cw-waarde) met een hardtop stukken gunstiger is dan open of met softtop. De weerstand neemt kwadratisch toe bij verhoging van de snelheid en bij die snelheden telt de luchtweerstand serieus mee.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Plaats reactie