Vraagje.
Ik vind op dit forum 2 manieren om de EGR te "ontwijken"
1) Mark Verboom's manier
2) Wat is de andere? Volgens mij; EGR; wegdraaien, pakking erop, slang weghalen en ook daar een pakking op, toch?
Ik krijg nog steeds foutmeldingen na montage van mijn 2.4 spruitstuk, vandaar dat ik eerst optie 2 wil checken.. wellicht ging het daar fout...
EGR
Nou, er is niet echt een "verboom" manier hoor Maar heb er wel twee op m'n website staan:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
En je krijgt een foutmelding die relatie heeft met de EGR? Heb met beide methodes nooit een foutmelding gehad van de EGR, ECU was er helemaal happy mee.
Mark
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
En je krijgt een foutmelding die relatie heeft met de EGR? Heb met beide methodes nooit een foutmelding gehad van de EGR, ECU was er helemaal happy mee.
Mark
C30-94@0.55bar
EGR klep verwijderd.
Ik heb inmiddels ook de EGR-klep verwijderd.
Met tips van S. Gonzales aan de slag gegaan. Op het engelse forum de cheater besteld, was heel snel binnen. Van M-speed een egr afdekplaatje gekregen en de boel gemonteerd.
Wel met behoud van de originele stekker. Zodat alles weer origineel terug te bouwen is in enkele seconden. Zie:
http://www.boltje.com/speedsteroverig/egr_cheater.htm
Met tips van S. Gonzales aan de slag gegaan. Op het engelse forum de cheater besteld, was heel snel binnen. Van M-speed een egr afdekplaatje gekregen en de boel gemonteerd.
Wel met behoud van de originele stekker. Zodat alles weer origineel terug te bouwen is in enkele seconden. Zie:
http://www.boltje.com/speedsteroverig/egr_cheater.htm
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo