
Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Stefan veel plezier in Engeland.stefan schreef:zeg dat wel erg netjes
ben eigelijk wel benieuwd naar de sound![]()
ik zal morgen de tulletts de groeten overmaken
grt stefan
Misshien nog een tipje voor tullett, om de eindpijpjes 1cm langer te maken.
Dan komen ze gelijk met de achterkant. dan ziet het er net wat stoerder uit.
Ik vind ze nu net iets te kort.

- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Nou, vanavond eindelijk ff een stukje gereden (met Maik zn auto). We hebben slechts een kilometer of 50 gereden, de ECU is dus nog volop aan het leren. Maik zal wel meer over eventueel meer pouwah kunnen vertellen. Ik ben niet bekend genoeg met zijn wagen om hier nu al iets over te zeggen.
Het geluid klinkt mooi diep. Plof en roffel klinkt tussen de versnellingen wanneer je niet al te snel schakeld. Niet gek dus, ik verwacht geen problemen bij trackdays ivm geluid overschreiding.
Het geluid klinkt mooi diep. Plof en roffel klinkt tussen de versnellingen wanneer je niet al te snel schakeld. Niet gek dus, ik verwacht geen problemen bij trackdays ivm geluid overschreiding.
- Bijlagen
-
- Mooi ingepakte 180 gr. bocht... Nimbus rules!
- IMG_3538.JPG (62.19 KiB) 1680 keer bekeken
-
- We hebben de Nimbus isolatie voorlopig een flink eind naar beneden door laten lopen.
- IMG_3546.JPG (70.82 KiB) 1679 keer bekeken

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Mooie hitteschilden man
Eindelijk hebben we dan gereden, gisternacht van 12 tot 1 uur
Geluidje klinkt lekker, heb nog even staan luisteren langs de kant van de weg, en er stopte gelijk een plieziewagen naast me, of ik op de bus stond te wachten
Maar even verteld dat we een uitlaatje aan het testen waren... vonden ze prima!
Het rijden, tsja, nog weinig over te zeggen. Ik dacht eerst een flinke winst waar te nemen met half gas, half hoog in de toeren (closed loop), maar na 50km even het gaspedaal iets harder aangetipt en tsja, ik weet het nog niet, maar dat zal vast liggen aan een hardleerse ECU
Vanavond verder afbouwen (motorkap erop, hitteschilden beter vastzetten), en dan beginnen aan die bak van Dominique. Die zal een stuk soepeler gaan omdat we nu weten wat we precies moeten doen.

Eindelijk hebben we dan gereden, gisternacht van 12 tot 1 uur

Geluidje klinkt lekker, heb nog even staan luisteren langs de kant van de weg, en er stopte gelijk een plieziewagen naast me, of ik op de bus stond te wachten


Het rijden, tsja, nog weinig over te zeggen. Ik dacht eerst een flinke winst waar te nemen met half gas, half hoog in de toeren (closed loop), maar na 50km even het gaspedaal iets harder aangetipt en tsja, ik weet het nog niet, maar dat zal vast liggen aan een hardleerse ECU

Vanavond verder afbouwen (motorkap erop, hitteschilden beter vastzetten), en dan beginnen aan die bak van Dominique. Die zal een stuk soepeler gaan omdat we nu weten wat we precies moeten doen.

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Nog even een summary van de kilo's die ik eruit gekieperd heb:
Clam shim mod: -370 gr. (440-70)
EGR klep: -660 gr.
Uitlaatsteun: -230 gr.
Hitteschild spruitstuk: -690 gr.
Hitteschild collector: -190 gr.
Nieuwe hitteschilden: +500 gr. (ongeveer)
Nutteloze motorbeugels: -670 gr.
Tullett uitlaat: -7400 gr.
Interieur paneel: -2800 gr.
Speakers: -2200 gr.
Hoofdsteun beugels: -2000 gr.
Kapje van motorkapsluiting: -150 gr.
Totaal toch nog 16.9 kg.
Nu moet ik toch erg dicht tegen de 800kg aan zitten, en het doel is eronder te duiken
Herman, ik kom weer eens een keer wegen

Clam shim mod: -370 gr. (440-70)
EGR klep: -660 gr.
Uitlaatsteun: -230 gr.
Hitteschild spruitstuk: -690 gr.
Hitteschild collector: -190 gr.
Nieuwe hitteschilden: +500 gr. (ongeveer)
Nutteloze motorbeugels: -670 gr.
Tullett uitlaat: -7400 gr.
Interieur paneel: -2800 gr.
Speakers: -2200 gr.
Hoofdsteun beugels: -2000 gr.
Kapje van motorkapsluiting: -150 gr.
Totaal toch nog 16.9 kg.
Nu moet ik toch erg dicht tegen de 800kg aan zitten, en het doel is eronder te duiken

Herman, ik kom weer eens een keer wegen



- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Elly, vanavond beginnen aan die grondlakbak van Doom, clam eraf, zondag heel de dag uitlaai eraf slopen en 2.4 inlaat monteren, de week erop afmaken en wegwezen die bak van Dominique, want tot die tijd staat mijn bakkie in zijn garage te verstoffen terwijl er nu zo'n mooie auspuff onder zitallen schreef:Hoe laat ga je afbouwen Maike? En waarom niet morgen overdag?





- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Die zag ik niet aankomen. Laat ik je voortaan maar weer Maikuhhh, Maik noemen.
Kom wellicht vanavond wel ff buurten. Als ik een moker mee moet brengen roep je maar. Is de achterkant er in 2 minuut 35 af.
Oh ja dan nog wat voor die Algerijn! Tullet vertrouwd Stefan denk ik niet. Hij heeft het stukje bocht in je doos (een echte verzenddoos en geen doos als zijnde een doos, je weet wel...) geflikkerd en gisteren verzonden. Je spruitstuk zal er dus ook wel weer snel zijn.

Kom wellicht vanavond wel ff buurten. Als ik een moker mee moet brengen roep je maar. Is de achterkant er in 2 minuut 35 af.
Oh ja dan nog wat voor die Algerijn! Tullet vertrouwd Stefan denk ik niet. Hij heeft het stukje bocht in je doos (een echte verzenddoos en geen doos als zijnde een doos, je weet wel...) geflikkerd en gisteren verzonden. Je spruitstuk zal er dus ook wel weer snel zijn.

Caterham => Britse degelijkheid...
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
hier zijn we terug
na een ritje van 968 km (ja je leest het goed) nog wat rondgemodderd he
en ook het circuit van brands hatch gezien en veel te veel engelse platen en ronde punten
dus ja allen dat heb je met die kop van mij he
het was net verstuurd
nu bij de tullets kleine werkplaats maar met alle gerief voorhanden
en zeer vriendelijke gasten daar
andy had een dagje rust
alle kleine probleempjes uitgelegd en ze hadden er oren naar hoor
zelf de tutjes van pascal(zen uitlaat dan he) ik moet zien wat ik hier zeg want de allens viseren hier
het was de moeite ze waren net bezig aan een lotus met honda motor met SC (en veel pk;s)
ook een volledig systeem aant fabriceren
grtz stefan
na een ritje van 968 km (ja je leest het goed) nog wat rondgemodderd he
en ook het circuit van brands hatch gezien en veel te veel engelse platen en ronde punten
dus ja allen dat heb je met die kop van mij he

nu bij de tullets kleine werkplaats maar met alle gerief voorhanden

en zeer vriendelijke gasten daar

alle kleine probleempjes uitgelegd en ze hadden er oren naar hoor
zelf de tutjes van pascal(zen uitlaat dan he) ik moet zien wat ik hier zeg want de allens viseren hier

het was de moeite ze waren net bezig aan een lotus met honda motor met SC (en veel pk;s)
ook een volledig systeem aant fabriceren
grtz stefan
Laatst gewijzigd door stefan op 12 jul 2009 7:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Ah, vandaar dat ik Chris aan de telefoon kreeg. Ik belde om te vragen of ik de downpipe nog kon verwachten vandaag. Die zou er tenslotte dit weekend in gaan. Via een trackingnummer heb ik kunnen uitvogelen dat hij nog in Brussel ligt bij een overslagpunt. Sufferts bij UPS hebben liggen pitten en zijn donderdag vergeten mijn midden uitlaat deel in te laden.
erg jammer.
Ik ben net met Maik zn auto in ECU-learning-mode naar huis gereden. Ik ben erg te spreken over het geluid. Niet te luid om vermoeiend te zijn voor een lange rit. Duidelijk meer body dan de standaard pijp, en een mooie sonore brom wanneer de motor stationair draait.
Meer vermogen? Voelbaar wel. Waar ik eerder in Maik zijn auto een 'gat' ervaarde in het middengebied tov mijn auto (2,2 spruitstuk op die van mij tov 2,4 spruitstuk van Maik) wordt dit nu gecompenseerd door meer vermogen over het hele toerenrange. Dus ook het middengebied.
Let wel, dit is natuurlijk slechts wat ik voel en ervaar.
De roestvast stalen tutjes (hij burgerd erg snel in, Pascal
) zijn inmiddels van de hitte iets verkleurd. Volledig zoals het hoort. 

Ik ben net met Maik zn auto in ECU-learning-mode naar huis gereden. Ik ben erg te spreken over het geluid. Niet te luid om vermoeiend te zijn voor een lange rit. Duidelijk meer body dan de standaard pijp, en een mooie sonore brom wanneer de motor stationair draait.
Meer vermogen? Voelbaar wel. Waar ik eerder in Maik zijn auto een 'gat' ervaarde in het middengebied tov mijn auto (2,2 spruitstuk op die van mij tov 2,4 spruitstuk van Maik) wordt dit nu gecompenseerd door meer vermogen over het hele toerenrange. Dus ook het middengebied.
Let wel, dit is natuurlijk slechts wat ik voel en ervaar.
De roestvast stalen tutjes (hij burgerd erg snel in, Pascal


