Weer de motorsteunen??

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
geoffreyspeedster
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mar 2009 20:12

Weer de motorsteunen??

Bericht door geoffreyspeedster »

Vraagje

Tijdje terug bij de garage de rechter motorsteun vervangen links was dan niet nodig hoor ik hem nog zeggen maarja hoor 2 weken later ook de linker laten doen want die was ook stuk gegaan plus de rechts achter spoorstang maar nu 2000 km verder heb ik sinds gisteren weer een krakend en knarsend geluid alleen als ik over drempels rijd weet iemand wat ik nu kan doen en wat dit nu kan zijn!?
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Ik heb een gelijkaardig probleem, maar enkel als de boel achteraan is opgewarmd. :?
Als ik met koude motor vertrek, hoor ik niets, maar na ongeveer 15 Km rijden hoor ik soms een klok-klok geluid. Als ik dan thuis de krik er even onder steek, en krik de speedster op, hoor ik vanalles kraken, vermoed dat het binnenste kogelgewricht van de spoorstang is uitgedroogd.
Ik dacht ergens op dit forum te hebben gelezen dat het vet dat erin zit niet echt is opgewassen tegen de hoge temperaturen van de kat en uitlaat.
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Een speedster moet kraken :!: :!: anders is ie niet goed.
Misschien is een Mercedes wel een optie :roll:
geoffreyspeedster
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mar 2009 20:12

Bericht door geoffreyspeedster »

de spoorstang is pas geleden nog vervangen...

@ pascal

daar het in de auto branche niet zo goed gaat is de mercedes idd een goede optie zo kan ik werk en auto combineren
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Bericht door S. Gonzales »

sooike schreef:Ik heb een gelijkaardig probleem, maar enkel als de boel achteraan is opgewarmd. :?
Als ik met koude motor vertrek, hoor ik niets, maar na ongeveer 15 Km rijden hoor ik soms een klok-klok geluid. Als ik dan thuis de krik er even onder steek, en krik de speedster op, hoor ik vanalles kraken, vermoed dat het binnenste kogelgewricht van de spoorstang is uitgedroogd.
Ik dacht ergens op dit forum te hebben gelezen dat het vet dat erin zit niet echt is opgewassen tegen de hoge temperaturen van de kat en uitlaat.
Hallo Sooike
Ik heb exact hetzelfde probleem, het kraken klinkt echt niet normaal en is zeker niet standaard aanwezig. Bij warm weer heb je eerder last, met name op klinkerwegen en met verkeersdrempels als hoogtepunt. Het is ook lastig om gelijke omstandigheden te simuleren wanneer de auto stilstaat, in dat geval zou je makkelijk met je hand door de velg kunnen en de verdachte delen "voelen". Maar je moet zo hard inveren dat ik bang ben de achterclam te beschadigen, een stukje opkrikken is ook een goed idee Ik zit erover te denken om smeernippels op de toe-links te maken. Ook vraag ik me af hoeveel eigenaren de toe-links hebben (laten) vervangen voor de versterkte uitvoering zoals de set die bij Yvo op de site te zien is. Misschien iets voor een groupbuy?

Groet, Joop
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Gisteren bodemplaat en diffuser gedemonteerd, en geen speling te voelen op spoorstangen. Wel kan ik de rechtse spoorstang makkelijker met de hand kantelen dan de linkse.
Dan maar toertje gereden om de boel op te warmen, gekraak echter niet meer te horen. Waarschijnlijk werd de spoorstang niet zo warm zonder die bodemplaten.
Vermits ik nog garantie heb bij de dealer, zal hij dit probleem mogen oplossen.
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Bericht door S. Gonzales »

sooike schreef:Gisteren bodemplaat en diffuser gedemonteerd, en geen speling te voelen op spoorstangen. Wel kan ik de rechtse spoorstang makkelijker met de hand kantelen dan de linkse.
Dan maar toertje gereden om de boel op te warmen, gekraak echter niet meer te horen. Waarschijnlijk werd de spoorstang niet zo warm zonder die bodemplaten.
Vermits ik nog garantie heb bij de dealer, zal hij dit probleem mogen oplossen.
Ik hoor graag van je hoe het uiteindelijk opgelost wordt/is, maar ik ben wel van plan voor mijn vakantie smeernippels te monteren (4 x) zodat ik er (met beleid) wat vet in kan pompen. Wanneer dat de oplossing blijkt te zijn ben ik :D
Groet, Joop
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
geoffreyspeedster
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mar 2009 20:12

Bericht door geoffreyspeedster »

speedy

lees aub mijn bericht onder het kopje motorisch even over de motorsteunenn jouw auto valt hier ook onder !
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1525

hier ook, ik heb ook een kapotte motorsteun, olie loopt eruit...
"A je to !" #0047
Plaats reactie