voor & nadelen speedster
voor & nadelen speedster
ik overweeg nog steeds om een speedster (2.2) aan te schaffen (na een huisje te hebben gekocht).
Ik lees hier vrij veel dat het moeilijk is om de speedster mooi op de baan te houden, mezelf kennende heb ik niet echt een lichte voet. Moest ik een speedster aanschaffen zou het wel de bedoeling zijn om zo snel mogelijk bij GP-elite (of dergelijks) een basiscursus wagenbeheersing te volgen om toch wat veilig teweten hoe de auto reageert enzo..
wat ik me nog afvraag is.. wat zijn de voor en nadelen van een speedster?
Ik lees hier vrij veel dat het moeilijk is om de speedster mooi op de baan te houden, mezelf kennende heb ik niet echt een lichte voet. Moest ik een speedster aanschaffen zou het wel de bedoeling zijn om zo snel mogelijk bij GP-elite (of dergelijks) een basiscursus wagenbeheersing te volgen om toch wat veilig teweten hoe de auto reageert enzo..
wat ik me nog afvraag is.. wat zijn de voor en nadelen van een speedster?
- Racerke
- Actief lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
- Locatie: Merksem, België
- Contacteer:
Nadelen:
- In de winter krijg je het er niet erg warm gestookt binnenin.
- Als het hard vriest moet je soms binnenin ook krabben
- Bij hevige spoorvorming op de baan trekt hij wel achteraan (ik denk door de combinatie smalle voorband - brede achterband)
- Bij hevige regen zie je amper iets op de autostrade want al het water van de wagens krijg je op je voorruit
Voordelen:
- Super wegligging
- Veel bijkijks
- Verbruik valt goed mee voor een sportwagen
- Zeer snel van 0 tot 100
- Ermee rijden geeft toch telkens een apart gevoel...
- Persoonlijk vind ik dat deze nog vrij comfortabel is, ik heb zonder probleem een trip van 3 uur gedaan. Geen last van rug ed.
- Altijd lachen als er iemand wilt meerijden en ge ziet ze dubbelkruipen om in de wagen te geraken
Ikzelf rij elke dag minstens 60km met de Speedster, trek me weinig aan of het nu regent of sneeuwt ofzo...
De Speedster slaapt ook 99% van de tijd buiten en daar ook nooit problemen met gehad met slecht starten door de kou, binnenregenen etc.
- In de winter krijg je het er niet erg warm gestookt binnenin.
- Als het hard vriest moet je soms binnenin ook krabben

- Bij hevige spoorvorming op de baan trekt hij wel achteraan (ik denk door de combinatie smalle voorband - brede achterband)
- Bij hevige regen zie je amper iets op de autostrade want al het water van de wagens krijg je op je voorruit

Voordelen:
- Super wegligging

- Veel bijkijks

- Verbruik valt goed mee voor een sportwagen

- Zeer snel van 0 tot 100
- Ermee rijden geeft toch telkens een apart gevoel...
- Persoonlijk vind ik dat deze nog vrij comfortabel is, ik heb zonder probleem een trip van 3 uur gedaan. Geen last van rug ed.
- Altijd lachen als er iemand wilt meerijden en ge ziet ze dubbelkruipen om in de wagen te geraken

Ikzelf rij elke dag minstens 60km met de Speedster, trek me weinig aan of het nu regent of sneeuwt ofzo...
De Speedster slaapt ook 99% van de tijd buiten en daar ook nooit problemen met gehad met slecht starten door de kou, binnenregenen etc.
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
-
- Actief lid
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 23 mar 2009 20:12
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Dat moeilijke rijden valt wel mee zolang je maar even de tijd neemt om uit te vogelen hoe de wagen reageert op je handelingen. Als je dat door hebt kun je hem iedere hoek ingooien die je wilt.
Voor- en of nadelen zijn persoonsgebonden.
In mijn geval vond ik de motor te braaf klinken en het was meer een koppelblok, terwijl ik gek op toerenjankers ben. Verder was dit m'n eerste auto met een kabelbediende bak. Maik krijgt mijn dank voor het rijden van een rondje met m'n wagen, zodat hij me kon vertellen dat de bak zo hoort aan te voelen bij het schakelen. Ik was gewend om direct in een bak te roeren. Dat voelt toch wat degelijker aan.
De kachel was verder irritant. De warmteknop werkte niet altijd even makkelijk. Simpel op te lossen, maar ik ben daar gedurende m'n bezit te lui voor geweest.
Het was niet allemaal kommer en kwel. Heb voornamelijk genoten van het weggedrag. Zeker icm de Nitrons. Het kleine kofferbakklepje zorgde er tevens voor dat het inladen wat makkelijker ging. De zwarte roosters in de klep waren verder ideaal om het eten warm te houden op de parkeerplaats.
Voor- en of nadelen zijn persoonsgebonden.
In mijn geval vond ik de motor te braaf klinken en het was meer een koppelblok, terwijl ik gek op toerenjankers ben. Verder was dit m'n eerste auto met een kabelbediende bak. Maik krijgt mijn dank voor het rijden van een rondje met m'n wagen, zodat hij me kon vertellen dat de bak zo hoort aan te voelen bij het schakelen. Ik was gewend om direct in een bak te roeren. Dat voelt toch wat degelijker aan.
De kachel was verder irritant. De warmteknop werkte niet altijd even makkelijk. Simpel op te lossen, maar ik ben daar gedurende m'n bezit te lui voor geweest.
Het was niet allemaal kommer en kwel. Heb voornamelijk genoten van het weggedrag. Zeker icm de Nitrons. Het kleine kofferbakklepje zorgde er tevens voor dat het inladen wat makkelijker ging. De zwarte roosters in de klep waren verder ideaal om het eten warm te houden op de parkeerplaats.

Caterham => Britse degelijkheid...
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
de bedoeling is inderdaad om hem voor daily drive te gebruiken (7km enkele rit), mits te slecht weer is het ook mogelijk om met het openbaar vervoer naar het werk tegaan. en m'n vriendin heeft ook nog een auto voor bijvoorbeeld de boodschappen ofzo.Smiley schreef:Dave,
Is het een tweede auto, of de daily drive?
Voor daily drive, zou ik er 1 zoeken met een hardtop voor de winter.
Ik heb de mijne te kort om nadelen te kunnen geven.
ik zat ook al na te denken voor een hardtop.. als deze er niet bij is kan ik hem mss achteraf nog kopen.