Er valt niet veel uit te leggen als de alu bells het niet begeven hebben. In dat geval zul je dus altijd een positieve ervaring meemaken. Die dingen zullen niet anders remmen dan je normale schijven. Zie de schijf maar als een vuilnisbakdeksel die remstof vasthoudt. Je remblok op het remstof remt de auto af.If you are racing the car or have more than 190 bhp we advise the use of our AP discs and bells.
Even mijzelf voorstellen.
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Ok, laat ik het wat minder subtiel brengen. Letterlijk van hun eigen site afgehaald:
Caterham => Britse degelijkheid...
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Nee, hartstuk is niet het probleem.allen schreef:Geeft mij dan het vermoeden dat de alu bells van hun minder stevig zijn.
Het punt is dat de schijf zelf bij hoge vermogens op het circuit (lees: regelmatig van hogere eind-snelheid hard afremmen) niet stabiel genoeg blijft en je problemen kan krijgen met trillingen, ongelijkmatig remmen, etc.
Het metaal deel van deze schijven is niet veel anders als de normale Elise schijven (of in geval van de Speedster, de optionele Turbo schijven met cross-drilled gaten).
Natuurlijk wel een stuk lichter als de normale Speedster schijven, want die zijn van een Vectra en een kilo'tje of 2 per stuk zwaarder. Da's hier vooral het voordeel.
AP schijven zelf zijn echter een heel andere klasse uit een sterker en taaier soort staal gemaakt die hogere temperaturen en belastingen aankan zonder problemen.
Dat vertaalt zich wel automatisch naar een significant hoger prijs-plaatje. De 'kale' AP's (dus zonder het hartstuk) zijn al gewoon stukken duurder. (maar da's vrijwel gelijk met Alcon en andere merken..)
Persoonlijk heb ik met de Eliseparts schijven nooit problemen gehad op het circuit, ook niet met de Honda achterin.. Alleen ben ik wel wat lichter natuurlijk met <800kg, hetgeen weer helpt om minder warmteontwikkeling in de remmen te krijgen.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
fototje!

Ja de naam, heb ik nog uit het scootertijdperk, en eigenlijk altijd hetzelfde gehouden, zodat men mij kan herkennen op verschillende fora.
Maar goed, is het nu dan wel of niet goed(lees het geld waard...) want ik lees nu eigenlijk dat ik beter standaard schijven kan halen met een set goede blokken ipv deze schijven i.c.m. goede blokken... En ps, deze remsetup (eliseparts schijven en RS14) zouden in mijn geval het circuit nooit zien... Ik vind ze wel gewoon heel erg mooi, maar goed, ik kan natuulijk ook gewoon een setje superimmitatie sport schijven halen(uiteraard alleen met slots, geen gaten). Wat zou jij mij aanraden?

Ja de naam, heb ik nog uit het scootertijdperk, en eigenlijk altijd hetzelfde gehouden, zodat men mij kan herkennen op verschillende fora.
Maar goed, is het nu dan wel of niet goed(lees het geld waard...) want ik lees nu eigenlijk dat ik beter standaard schijven kan halen met een set goede blokken ipv deze schijven i.c.m. goede blokken... En ps, deze remsetup (eliseparts schijven en RS14) zouden in mijn geval het circuit nooit zien... Ik vind ze wel gewoon heel erg mooi, maar goed, ik kan natuulijk ook gewoon een setje superimmitatie sport schijven halen(uiteraard alleen met slots, geen gaten). Wat zou jij mij aanraden?
Ooh vandaar, ik voelde me al niet thuis daar
. Nee het was geweldig, de porches brulde zo luid, dat toen ik mijn motor even uit zette, het leek alsof die nog stond te draaien... Ik hoop binnenkort weer mee te kunnen rijden met de nieuwe TC(Tunnel Challenge). Misschien is het leuk om zoiets te organiseren, maar dan voor de OPEL speedster club!

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Tsja, wat is aan te raden.x187 schreef:fototje!
Ja de naam, heb ik nog uit het scootertijdperk, en eigenlijk altijd hetzelfde gehouden, zodat men mij kan herkennen op verschillende fora.
Maar goed, is het nu dan wel of niet goed(lees het geld waard...) want ik lees nu eigenlijk dat ik beter standaard schijven kan halen met een set goede blokken ipv deze schijven i.c.m. goede blokken... En ps, deze remsetup (eliseparts schijven en RS14) zouden in mijn geval het circuit nooit zien... Ik vind ze wel gewoon heel erg mooi, maar goed, ik kan natuulijk ook gewoon een setje superimmitatie sport schijven halen(uiteraard alleen met slots, geen gaten). Wat zou jij mij aanraden?
Ik ben zelf erg tevreden over de EP schijven. Dominique merkte zelfs dat ze ook meer remkracht (meer frictie) geven dan de standaard schijven. Hij hield namelijk dezelfde remblokken als die hij samen met z'n standaard schijven gebruikte.
Daarnaast is die ruime 8 kilo die je verliest op je onafgeveerde massa een mooie winst natuurlijk, dat krijg je terug in verbeterde rijeigenschappen.
Jijzelf mag uitmaken hoeveel geld je daarvoor over hebt

