Ik was enkele maanden geleden eindelijk eens met de Speedster naar mijn (ex) werk gereden (is nogal een afstand namelijk). Snelweg ging prima met oordopjes in. Echter, bij het eerste stoplicht dat ik na de lange rit tegenkwam ging het mis. Ik stond naast een nogal imposante jeep met twee flinke uitlaten. Hij liet merken wel zin te hebben in een stoplichtsprintje. Vreemd, dacht ik nog, no chance...
Dat bleek anders te lopen. Hij schoot vooruit en het lukt me niet meer om hem in te halen tijdens de sprint. Je begrijpt dat ik zodra ik op het werk binnen was direct heb opgezocht wat dat voor een wagen was die mij zo vernederde. Ik las er net toevallig nog een stukje over:
103k nieuwwprijs, das appels en peren he.
Als jij graag wat meer voor wilt zijn bij de stoplichten (ie onder de 5 sec) , schroef je toch een SC op je speedster. Voor 1000 euri ben je al klaar als je zelf handig bent: http://link.marktplaats.nl/265730287
Als je het uitbesteed 4k zonder chargecooler, en 6k met dacht ik. (all in)
Pk / gewichtsverhouding is het hoofdbestanddeel. Genoeg auto's met meer pk's en hogere 'aanschafprijzen' die toch trager zijn. Andersom kan natuurlijk ook. Maar laten we voorop stellen dat een standaard Speedster simpelweg niet oogverblindend snel is in een rechte lijn. Helemaal niet erg, gezien z'n kwaliteiten op een ander vlak liggen.
Smiley schreef:
Als jij graag wat meer voor wilt zijn bij de stoplichten (ie onder de 5 sec) , schroef je toch een SC op je speedster. Voor 1000 euri ben je al klaar als je zelf handig bent: http://link.marktplaats.nl/265730287
Als je het uitbesteed 4k zonder chargecooler, en 6k met dacht ik. (all in)
Nou ben ik helaas niet zó handig. Maar volgens mij woon jij vlakbij, toch?
12Esc schreef:Ik was enkele maanden geleden eindelijk eens met de Speedster naar mijn (ex) werk gereden (is nogal een afstand namelijk). Snelweg ging prima met oordopjes in. Echter, bij het eerste stoplicht dat ik na de lange rit tegenkwam ging het mis. Ik stond naast een nogal imposante jeep met twee flinke uitlaten. Hij liet merken wel zin te hebben in een stoplichtsprintje. Vreemd, dacht ik nog, no chance...
Dat bleek anders te lopen. Hij schoot vooruit en het lukt me niet meer om hem in te halen tijdens de sprint. Je begrijpt dat ik zodra ik op het werk binnen was direct heb opgezocht wat dat voor een wagen was die mij zo vernederde. Ik las er net toevallig nog een stukje over:
Hendrik-Jan schreef:
Gewoon de bocht om en je bent hem weer kwijt.
Dat viel dus tegen: hij had voor de bocht al een voorsprong opgebouwd en in de bocht liep ik weinig op hem in. Ik verbaasde me ook over zijn snelheid in de bocht. Hij had weliswaar de buitenbocht, maar toch... (ik was waarschijnlijk te voorzichtig, volgende week op Zolder maar even oefenen)
Hendrik-Jan schreef:
Gewoon de bocht om en je bent hem weer kwijt.
Dat viel dus tegen: hij had voor de bocht al een voorsprong opgebouwd en in de bocht liep ik weinig op hem in. Ik verbaasde me ook over zijn snelheid in de bocht. Hij had weliswaar de buitenbocht, maar toch... (ik was waarschijnlijk te voorzichtig, volgende week op Zolder maar even oefenen)
Ik ken iemand met een SRT8 dus na Zolder organiseer ik wel een wedstrijdje tussen jullie.
Ik ben erg benieuwd of de stelling 'there's no substitute for cubic inches' inderdaad atijd opgaat. Hoop eigenlijk van niet, al ben ik wel een liefhebber van brute power.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Ik heb ook wel eens een wedstr gedaan met n SRT8.
Reed hem HELEMAAL ZOEK, eerst haaks de bocht om (afslag A2-zuilense ring) en toen vol gaan. Heb n speedster turbo met 257PK en 454Nm.
Vond ie niet leuk, had waarschijnlijk iets anders verwacht, jamrrrrr...
Wel n vet geluid zo'n V8.
hansmillersv schreef:Ik heb ook wel eens een wedstr gedaan met n SRT8.
Reed hem HELEMAAL ZOEK, eerst haaks de bocht om (afslag A2-zuilense ring) en toen vol gaan. Heb n speedster turbo met 257PK en 454Nm.
Vond ie niet leuk, had waarschijnlijk iets anders verwacht, jamrrrrr...
Wel n vet geluid zo'n V8.
Gr Hans
Hij kan wel de stoplichten zien,Dat Dan Weer Wel.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``