Koplampunit uit mekaar halen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
John
Nieuw lid

Koplampunit uit mekaar halen

Bericht door John »

Iemand enig idee of je de koplampunits vooraan en achteraan volledig uit mekaar kan halen zonder deze te beschadigen? Of is deze hermetisch afgesloten met een lijm? Het zou nodig zijn om de zilverkleurige "lampekappen" zwart te spuiten.
Zelf beschik ik nog niet over de Speedster, dus kan het onmogelijk zelf bekijken en de lokale dealer zal het niet zo leuk vinden wanneer ik aan de lamp van zijn showroommodel begin te trekken.

Alvast bedankt.

John

(bijgevoegde afbeelding is een bewerking in Paint Shop die ik heb gedaan om alvast een idee te hebben hoe het eruit zou zien)
Bijlagen
blask speedster perspectief modified (Small).jpg
blask speedster perspectief modified (Small).jpg (56.89 KiB) 8790 keer bekeken
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

De units zijn afgesloten. Ik weet niet of ze uit elkaar te halen zijn en weer te sealen zijn (neem aan van wel, moeten ze tenslotte bij eerste assembly ook hebben gedaan). Maar zal dus wel wat werk zijn om goed te krijgen gok ik.

Mark
C30-94@0.55bar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

koplampunits

Bericht door Pipo »

Heb volgende info gevonden op het duitse forum.
Je kunt de koplampunits in een oven verwarmen tot ca 80°C. Daardoor wordt de lijm waarmee de achterwand en de voorkant aan elkaar zitten week. Dan kan je ze met een mes of schroevendraaier voorzichtig uit elkaar wrikken. Om ze terug in elkaar te steken zou het voldoende zijn de lijmresten terug te verwarmen en beide helften terug tegen elkaar te drukken. Maar als je ze perfect waterdicht wilt hebben wordt aangeraden ze terug met 2-componenten lijm aan elkaar te kleven.
A thing of beauty is a joy forever!
SteV6

Bericht door SteV6 »

Die gok zou ik absoluut niet durven nemen! Zo'n koplampunit kost toch ongveer E 1000,- :shock: , dus die wil je niet zomaar verknallen.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

SteV6 schreef:Die gok zou ik absoluut niet durven nemen! Zo'n koplampunit kost toch ongveer E 1000,- :shock: , dus die wil je niet zomaar verknallen.

SteV6
Verknallen :?: ze gaan toch niet in de magnetron :?:

jans
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Als je ZEKER weet dat je een oven hebt die niet heter ingesteld kan worden dan 80 graden zou ik het wel durven. 80 graden lijkt mij ook niet echt een probleem voor de unit zelf.
Een speedster koplamp kan je tegenwoordig voor wel wat minder dan de "dealerprijs" krijgen. Je moet alleen even goed zoeken :wink:

gr.
Maikel
Afbeelding
SteV6

Bericht door SteV6 »

jans schreef:Verknallen :?: ze gaan toch niet in de magnetron :?:

jans
Ha, ha, ha. Nee daar heb je gelijk in, ze gaan in de oven. Maar heb je wel eens gezien wat 2-componentenlijm doet als je het op heldere kunststof aanbrengt? Dat verbleekt de kunststof volledig tot een melkachtig kleur. En lekkages zijn erg moeilijk op te sporen, laat staan te verhelpen.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

SteV6 schreef:
jans schreef:Verknallen :?: ze gaan toch niet in de magnetron :?:

jans
Ha, ha, ha. Nee daar heb je gelijk in, ze gaan in de oven. Maar heb je wel eens gezien wat 2-componentenlijm doet als je het op heldere kunststof aanbrengt? Dat verbleekt de kunststof volledig tot een melkachtig kleur. En lekkages zijn erg moeilijk op te sporen, laat staan te verhelpen.

SteV6
Sorry maar hier begon ik niet aan!
John
Nieuw lid

Re: koplampunits

Bericht door John »

Pipo schreef:Heb volgende info gevonden op het duitse forum.
Je kunt de koplampunits in een oven verwarmen tot ca 80°C. Daardoor wordt de lijm waarmee de achterwand en de voorkant aan elkaar zitten week. Dan kan je ze met een mes of schroevendraaier voorzichtig uit elkaar wrikken. Om ze terug in elkaar te steken zou het voldoende zijn de lijmresten terug te verwarmen en beide helften terug tegen elkaar te drukken. Maar als je ze perfect waterdicht wilt hebben wordt aangeraden ze terug met 2-componenten lijm aan elkaar te kleven.
Bedankt voor alle info. Zal het dan op die manier doen. Dan is deze modificatie ook alvast toegevoegd aan het lijstje.
Zolang ik de temperatuur van de oven met een aparte thermometer in de gaten hou, kan er weinig fout gaan... tenzij ik de grill functie vergeet uit te schakelen ;)
simon
Nieuw lid

Bericht door simon »

nou ik ben wel begonnen om een koplamp uit elkaar te halen maar dat valt wel tegen ben een uur bezig geweest om de kap van de achterkant eraf te krijgen maar t is wel haalbaar
en bij t in elkaar zetten moet je gewoon nieuwe kit gebruiken en niet de oude weer aan elkaar plakken want dat geeft volgens mij altijd wel lekkage
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

lamp units

Bericht door linne150 »

toen wij bij LOTUS waren heb ik aan de ing. [de belg] z,n naam ben even kwijt,gevraagd hoe het toch kan die blisters op de lamp units.Het antw. was dat verf niet hitte bestendig genoeg was.Dat had ik dus zelf ook wel bedacht.wie niet trouwens.MAAR.... dat er nu andere verf gebruikt werd en dat het probleem opgelost is.Als je de aantallen klachten ziet en hoort zijn zij wel laat in aktie gekomen Mijn dash no.is 657 laat eens horen welke hogere nummers er ook [nog] last van hebben,of dat het adequaat verholpen is.Dan kunnen we een beetje uitrekenen ,Jans is daar goed in,hoelang zij fouten lampen zijn blijven leveren.Hij gaf wel toe dat het een groot en vooral een kostbaar probleem was.LOTUS betaald naar zijn zeggen 150 eng ponden per unit.dat ik wel 600 pond voor 4 zwarte units wilde betalen reageerde hij niet op .Toch een hele prima ! man . Ik denk met veel plezier aan het bezoek terug.MARCEL.BEDANKT.vr.groet linne150
linne150

lamp unit

Bericht door linne150 »

De mussen vallen van het dak af en ik heb VOCHT#$#%^#@I in mijn koplamp unit en niet een beetje! ik word hier doodziek van.vr.gr.linne150
jans
Giga lid Carbon

Re: lamp unit

Bericht door jans »

linne150 schreef:De mussen vallen van het dak af en ik heb VOCHT#$#%^#@I in mijn koplamp unit en niet een beetje! ik word hier doodziek van.vr.gr.linne150
Linne150

Hoe vocht :?: heb je hem nog gewassen dan :?: Want zo niet, én niet in de regen gereden én niet gereden lange tijd met de koplampen aan :?:
Bestaat dat toch niet :?: :!:

jans
linne150

koplamp

Bericht door linne150 »

hoi Jans,ik begrijp hier ook niets van.Nu is wel Maik de laatste week 2x langs geweest zal het SABOTAGE :evil: zijn? :lol: trouwens mooie plaatjes van je blauwtje,mag die duitser een broekhaar sneller gaan,die van jou is veel mooier en met andere sloffen en een avondje vroeg naar bed wie weet?vr.gr.linne150
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Ja , je moet niet direkt het achterste van je tong laten zien 8)
Ben vanmiddag gebeld door Lotus , de sper- diff gaat er 26-27 july onder :P Gooi er tegen de volgende sprint ook gelijk een paar plakkers op.Dat moet in elk geval een halve sec schelen.
Wat Maik betref , die kon het nog wel eens gedaan kunnen hebben.
Want als hij iets héél mooi vind, wil ie nog wel eens iets laten lopen :shock: :shock:

jans
Plaats reactie