Koplampunit uit mekaar halen
Koplampunit uit mekaar halen
Iemand enig idee of je de koplampunits vooraan en achteraan volledig uit mekaar kan halen zonder deze te beschadigen? Of is deze hermetisch afgesloten met een lijm? Het zou nodig zijn om de zilverkleurige "lampekappen" zwart te spuiten.
Zelf beschik ik nog niet over de Speedster, dus kan het onmogelijk zelf bekijken en de lokale dealer zal het niet zo leuk vinden wanneer ik aan de lamp van zijn showroommodel begin te trekken.
Alvast bedankt.
John
(bijgevoegde afbeelding is een bewerking in Paint Shop die ik heb gedaan om alvast een idee te hebben hoe het eruit zou zien)
Zelf beschik ik nog niet over de Speedster, dus kan het onmogelijk zelf bekijken en de lokale dealer zal het niet zo leuk vinden wanneer ik aan de lamp van zijn showroommodel begin te trekken.
Alvast bedankt.
John
(bijgevoegde afbeelding is een bewerking in Paint Shop die ik heb gedaan om alvast een idee te hebben hoe het eruit zou zien)
- Bijlagen
-
- blask speedster perspectief modified (Small).jpg (56.89 KiB) 8790 keer bekeken
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
koplampunits
Heb volgende info gevonden op het duitse forum.
Je kunt de koplampunits in een oven verwarmen tot ca 80°C. Daardoor wordt de lijm waarmee de achterwand en de voorkant aan elkaar zitten week. Dan kan je ze met een mes of schroevendraaier voorzichtig uit elkaar wrikken. Om ze terug in elkaar te steken zou het voldoende zijn de lijmresten terug te verwarmen en beide helften terug tegen elkaar te drukken. Maar als je ze perfect waterdicht wilt hebben wordt aangeraden ze terug met 2-componenten lijm aan elkaar te kleven.
Je kunt de koplampunits in een oven verwarmen tot ca 80°C. Daardoor wordt de lijm waarmee de achterwand en de voorkant aan elkaar zitten week. Dan kan je ze met een mes of schroevendraaier voorzichtig uit elkaar wrikken. Om ze terug in elkaar te steken zou het voldoende zijn de lijmresten terug te verwarmen en beide helften terug tegen elkaar te drukken. Maar als je ze perfect waterdicht wilt hebben wordt aangeraden ze terug met 2-componenten lijm aan elkaar te kleven.
A thing of beauty is a joy forever!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Als je ZEKER weet dat je een oven hebt die niet heter ingesteld kan worden dan 80 graden zou ik het wel durven. 80 graden lijkt mij ook niet echt een probleem voor de unit zelf.
Een speedster koplamp kan je tegenwoordig voor wel wat minder dan de "dealerprijs" krijgen. Je moet alleen even goed zoeken
gr.
Maikel
Een speedster koplamp kan je tegenwoordig voor wel wat minder dan de "dealerprijs" krijgen. Je moet alleen even goed zoeken

gr.
Maikel

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Ha, ha, ha. Nee daar heb je gelijk in, ze gaan in de oven. Maar heb je wel eens gezien wat 2-componentenlijm doet als je het op heldere kunststof aanbrengt? Dat verbleekt de kunststof volledig tot een melkachtig kleur. En lekkages zijn erg moeilijk op te sporen, laat staan te verhelpen.jans schreef:Verknallenze gaan toch niet in de magnetron
![]()
jans
SteV6
S4 Avant
Sorry maar hier begon ik niet aan!SteV6 schreef:Ha, ha, ha. Nee daar heb je gelijk in, ze gaan in de oven. Maar heb je wel eens gezien wat 2-componentenlijm doet als je het op heldere kunststof aanbrengt? Dat verbleekt de kunststof volledig tot een melkachtig kleur. En lekkages zijn erg moeilijk op te sporen, laat staan te verhelpen.jans schreef:Verknallenze gaan toch niet in de magnetron
![]()
jans
SteV6
Re: koplampunits
Bedankt voor alle info. Zal het dan op die manier doen. Dan is deze modificatie ook alvast toegevoegd aan het lijstje.Pipo schreef:Heb volgende info gevonden op het duitse forum.
Zolang ik de temperatuur van de oven met een aparte thermometer in de gaten hou, kan er weinig fout gaan... tenzij ik de grill functie vergeet uit te schakelen

nou ik ben wel begonnen om een koplamp uit elkaar te halen maar dat valt wel tegen ben een uur bezig geweest om de kap van de achterkant eraf te krijgen maar t is wel haalbaar
en bij t in elkaar zetten moet je gewoon nieuwe kit gebruiken en niet de oude weer aan elkaar plakken want dat geeft volgens mij altijd wel lekkage
en bij t in elkaar zetten moet je gewoon nieuwe kit gebruiken en niet de oude weer aan elkaar plakken want dat geeft volgens mij altijd wel lekkage
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
lamp units
toen wij bij LOTUS waren heb ik aan de ing. [de belg] z,n naam ben even kwijt,gevraagd hoe het toch kan die blisters op de lamp units.Het antw. was dat verf niet hitte bestendig genoeg was.Dat had ik dus zelf ook wel bedacht.wie niet trouwens.MAAR.... dat er nu andere verf gebruikt werd en dat het probleem opgelost is.Als je de aantallen klachten ziet en hoort zijn zij wel laat in aktie gekomen Mijn dash no.is 657 laat eens horen welke hogere nummers er ook [nog] last van hebben,of dat het adequaat verholpen is.Dan kunnen we een beetje uitrekenen ,Jans is daar goed in,hoelang zij fouten lampen zijn blijven leveren.Hij gaf wel toe dat het een groot en vooral een kostbaar probleem was.LOTUS betaald naar zijn zeggen 150 eng ponden per unit.dat ik wel 600 pond voor 4 zwarte units wilde betalen reageerde hij niet op .Toch een hele prima ! man . Ik denk met veel plezier aan het bezoek terug.MARCEL.BEDANKT.vr.groet linne150
Re: lamp unit
Linne150linne150 schreef:De mussen vallen van het dak af en ik heb VOCHT#$#%^#@I in mijn koplamp unit en niet een beetje! ik word hier doodziek van.vr.gr.linne150
Hoe vocht

Bestaat dat toch niet

jans
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
koplamp
hoi Jans,ik begrijp hier ook niets van.Nu is wel Maik de laatste week 2x langs geweest zal het SABOTAGE
zijn?
trouwens mooie plaatjes van je blauwtje,mag die duitser een broekhaar sneller gaan,die van jou is veel mooier en met andere sloffen en een avondje vroeg naar bed wie weet?vr.gr.linne150

Ja , je moet niet direkt het achterste van je tong laten zien
Ben vanmiddag gebeld door Lotus , de sper- diff gaat er 26-27 july onder
Gooi er tegen de volgende sprint ook gelijk een paar plakkers op.Dat moet in elk geval een halve sec schelen.
Wat Maik betref , die kon het nog wel eens gedaan kunnen hebben.
Want als hij iets héél mooi vind, wil ie nog wel eens iets laten lopen
jans

Ben vanmiddag gebeld door Lotus , de sper- diff gaat er 26-27 july onder

Wat Maik betref , die kon het nog wel eens gedaan kunnen hebben.
Want als hij iets héél mooi vind, wil ie nog wel eens iets laten lopen

jans