Hieronder een tekening hoe ik de combinatie neem (rood remmen, groen constant, blauw gas geven:jouke schreef: Hoe snel na het insturen begint je auto met glijden? Wat gebeurt er op dat moment met de gewichtsverdeling in de auto, kom je net van de rem af, ga je net op het gas of heb je voor je gevoel al enige seconden het gas constant?
De meest waarschijnlijke oorzaak is toch trailing-throttle, je geeft zelf aan dat je erg hard de bocht in komt, dit maakt het zeer waarschijnlijk dat je toch aan het begin onbewust probeert wat snelheid te verliezen. Gewicht gaat dan naar de voorkant van de auto, je sturende wielen krijgen het dus wat makkelijker, terwijl je achterwielen grip verliezen. Tegelijkertijd 'steel' je nog wat extra zijwaartse grip van de achterbanden door op de motor te remmen, zie traction circle. Gevolg is dat de achterkant gaat glijden.
-Ik kom uiterst links aangereden al licht remmend, dan stuur ik de bocht/knik door en rem ik flink door.
-Voordat de bocht naar links gaat ben ik al klaar met remmen om de achterwielen wat meer druk te geven voor als we de bocht ingaan.
-Gas houd ik "constant" en de auto gaat naar rechts overhangen, dan na een paar meter begint die te glijden (paarse cirkel)
-Ik zeg nu dus: niet direct na rem los en niet bij gas erop maar al even als het gas constant is en voordat het moment komt om het gas erop te geven. Dit kan natuurlijk in werkelijkheid anders zijn als ik nu vertel

Ik denk dat het toch met te hard aan komen rijden te maken heeft en dat ik in m`n onbewust snelheid eruit wil halen. Of ik kom feitelijk wel net van de rem af en stuur al naar links toe....
Mijn banden set-up is:
205 voor (et waarde: wielkast vullend) en achter (et waarde: niet wielkastvullend) 225 (de binnenzijde van de voorbanden en van de achterbanden stonden even ver uit elkaar. Achter heb ik daarom al spoorverbreders geplaatst om de spoorbreedte verhouding weer op te hogen. Ik zal deze nog eens na meten...)
Misschien relevant of niet

Ik heb het vooral als ik in z`n 3 blijf rijden en dus laag in de toeren.
Als ik terug ga naar z`n 2 heb ik het nog niet ervaren dat ik er last van had....
ps:
Het is niet dat ik geen bocht door kom! Ik kom echt wel de hoek om, maar dit is iets waar ik "last" van heb. Het is lang niet zo veel als in dit filmpje op 10 sec (vriendin rijdt eerste rondje) http://www.youtube.com/watch?v=vXLx9QP3ETY